Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار رئیس سازمان سینمایی کشور نگاه مشتری محورانه به سینما و عدم تربیت نیروی متخصص آشنا به اصول، شاخص‌ها و باورهای مذهبی و انقلابی را ریشه مشکلات کنونی سینما دانست و گفت: دشمنان بر اصول و باورهای نادرست خود استوار هستند؛ اما ما متأسفانه اصول و باورهای خود را به درستی مدنظر قرار نداده‌ایم و بعضاً حتی به درستی نشناخته‌ایم؛ البته هنرمندان و بازیگران متعهدی هستند که با آثار فاخر خود مایه افتخار کشور محسوب می‌شوند و در موارد لزوم به صحنه می‌آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به لزوم پایبندی به اصول و شاخص‌ها افزود: در هیچ کجا نباید سلیقه حاکم شود؛ بلکه باید یک سری اصول و شاخص‌های متناسب با باورها و اعتقادات صحیح، ملاک عمل باشند و مهم‌تر آنکه بر اساس این اصول و شاخص‌ها نیروهای متخصصی تربیت شوند تا از آن‌ها استفاده شود.

امام جمعه قم نقش هنر را در تبیین و گسترش باورها ضروری عنوان کرد و اظهار داشت: هنر به معنای عام خود، در جامعه دینی و غیر دینی، نقش به سزایی در تبیین و گسترش باورها داشته و دارد؛ البته چهره هنر از گذشته تا اکنون، تغییر یافته و این بدین معناست که ما نیز باید همگام با دنیا با حفظ هنرهای کهن، از هنرهای تأثیر گذار، ابزار و تکنیک‌های پیشرفته استفاده کنیم تا بتوانیم اهداف و آرمان‌های انقلاب و اسلام را برای تمامی مردم جهان تبیین کنیم.

وی ادامه داد: اگر تولیدات سینمایی ما با دید اسلامی و بر اساس آموزه‌های آن ساخته و پرداخته شود، با دل و جان مردم ارتباط بر قرار خواهد کرد، زیرا اسلام با فطرت انسان‌ها هماهنگی دارد؛ به عنوان نمونه همین سرود سلام فرمانده به خاطر نزدیکی و قرابتی که با فرهنگ و باورهای مردم داشت، بیش از انتظار ظاهر شد و مورد استقبال مردم قرار گرفت که در سینما نیز اگر نگاه غربی حاکم باشد، نمی‌توان نتیجه خوبی را انتظار داشت.

هنر ابزار مهمی در پیشبرد جهاد تبیین است

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه هنر را ابزار مهمی در پیشبرد جهاد تبیین ارزیابی کرد و افزود: هنر ابزار مهمی در جهاد تبیین است. دشمن یک جنگ تمام عیار شناختی-فرهنگی و ادراکی را بر علیه ما آغاز کرده است و یکی از راه‌های مؤثر مقابله با آن استفاده از ظرفیت و جایگاه هنر است. با استفاده از ظرفیت خارق العاده هنر، علی الخصوص سینما است که می‌توان در جامعه الگو سازی کرد. کاری که برخی تریبون‌ها قادر به انجام آن نیستند.

وی خطاب به رئیس سازمان سینمایی کشور و همراهان خاطر نشان کرد: امروز اگر جایگاه و اعتباری داریم به برکت همت بلند امام خمینی (ره) و وجود رهبر فرزانه انقلاب است. با ارادت به اسلام و اهل بیت (علیهم السلام) و عشق به انقلاب و ایران اسلامی، برنامه ریزی کنید و اهداف خود را دنبال نمائید و توجه داشته باشید که خروجی کار شما باید تأمین کننده نیاز همه اقشار مختلف مردم در سراسر کشور باشد.

کد خبر 5509202

منبع: مهر

کلیدواژه: آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری قم سازمان سینمایی بوشهر سالروز ارتحال امام خمینی قیام 15 خرداد کرمانشاه امام خمینی ره دهه کرامت آمار کرونا خطبه های نماز جمعه ویروس کرونا اجتماع سلام فرمانده ساختمان متروپل تغییر ساعت کاری اردبیل مراسم ارتحال امام خمینی ره شاخص ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۹۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند

ایسنا/اردبیل امام جمعه نمین طلاب حوزه علمیه خواهران را سنگربانان عرصه تربیت دانست و به حمایت همه جانبه مراکز فرهنگی و آموزشی از این مجموعه دینی تاکید کرد.

حجت‌الاسلام‌ کریم اسدزاده، هشتم اردیبهشت در نشست ستاد پذیرش مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(س) نمین که در محل دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اهمیت نشر و ترویج معارف علوم دینی، گفت: بازتاب عملکرد حوزه‌های علمیه خواهران در پرورش نیروی انسانی در جامعه امری مهم و انکارناپذیر است.

وی با تاکید بر اهمیت حضور بانوان طلبه در تمامی عرصه‌های فرهنگی، تربیتی و اجتماعی افزود: امروزه وضعیت کنونی جامعه و هجمه‌های مختلف دشمنان، بسترسازی برای تحصیل در حوزه علمیه بانوان را بیش از گذشته ضروری کرده است.

امام جمعه شهرستان نمین بیان کرد: تربیت دینی، نقش مهمی در هدایت نسل حاضر و آینده دارد و به‌طور قطع تحقق این هدف با تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران میسر می‌شود.

حجت‌الاسلام اسدزاده اثرگذاری و عملکرد خواهران طلبه را ستودنی توصیف و اظهار کرد: مسئله جذب و پذیرش حوزه علمیه خواهران مسئله مهمی در زمینه پرورش بانوان فعال انقلابی و جهادی می‌باشد.

وی بانوان طلبه را سنگربانان عرصه تربیت دانست و تصریح کرد: نقش مراکز فرهنگی و آموزشی در حمایت مادی و معنوی از حوزه‌های علمیه خواهران در امر پذیرش بایستی پر رنگ باشد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • وزیر تعاون: کارگر از منظر اسلام ابزار نیست
  • سالانه ۲۰۰۰ نفر در حوزه کوانتوم تربیت و جذب می‌شوند
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • چیستی عدالت و تاثیر آن در جامعه
  • تربیت فضلای دین توسط ماموستا فخری از حسنات ماندگار دفتر زرین زندگانی آن عالم فقید است
  • تربیت طلبه، یک کار انبیایی از ناحیه خداوند است
  • برگزاری نشست‌ های بصیرتی جهاد تبیین همزمان با هفته عقیدتی در فومن
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • متعهد به خرید داخلی مرغ از مرغداران
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها