Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-04-30@20:43:27 GMT

تقویت و توسعه مناسبات اقتصادی تهران و ایروان

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۷۹۶۹۰

تقویت و توسعه مناسبات اقتصادی تهران و ایروان

به گزارش «نماینده»، عباس مقتدایی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در حاشیه نشست مجمع پارلمانی سازمان پیمان امنیت جمعی با «هاکوپ آرشاگیان» نایب رئیس مجلس ارمنستان دیدار کرد و در ابتدای این گفتگو، با اشاره به اینکه ارمنستان کشور دوست و همسایه خوب جمهوری اسلامی ایران است، گفت: ارمنستان جایگاه مناسبی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دارد و ما همواره از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی ارمنستان حمایت کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در همین راستا، با اشاره به ظرفیت‌های پارلمانی برای کمک به تقویت روابط و همکاری‌های دوستانه دو کشور افزود: ما در کمیته دیپلماسی اقتصادی مجلس شورای اسلامی، از تقویت و توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور حمایت خواهیم کرد.

مرتضی محمودوند عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به سابقه طولانی ارتباطات دوستانه دو کشور گفت: دو ملت جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان اشتراکات فراوانی برای توسعه روابط در زمینه‌های مختلف دارند.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به عنوان رئیس کمیته آب در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از همکاری‌های مشترک در مسائل زیست‌محیطی از جمله حوزه آبی رود ارس استقبال می‌کنیم.

نایب رئیس مجلس ارمنستان: مشارکت سازنده ایران برای تأمین صلح، امنیت و ثبات در منطقه ضروری است

در ادامه این دیدار، هاکوپ آرشاگیان نایب رئیس مجلس ارمنستان با اشاره به روابط خوب دو کشور گفت: مراودات و همکاری‌های پارلمانی فی‌مابین رشد مناسبی داشته است و مجالس ارمنستان و ایران نقش کلیدی در توسعهروابط دوستانه بین دو کشور در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دارند.

وی همچنین با اشاره به سالگرد تأسیس روابط دو کشور گفت: در سی‌امین سالگرد استقرار روابط دوستانه بین ارمنستان و ایران، امیدواریم دستاوردهای بزرگ‌تری را برای دوره جدیدی از مناسبات فی‌مابین طراحی و اجرا کنیم.

نایب رئیس مجلس ارمنستان در ادامه افزود: ارمنستان گسترش همکاری‌های سیاسی، پارلمانی، اقتصادی، صنعتی و فرهنگی با ایران را یک موضوع راهبردی و حائز اهمیت می‌داند و جایگاه والایی برای جمهوری اسلامی ایران در افق‌های نوین روابط مبتنی بر حسن همجواری قائل است.

وی در این راستا، مشارکت سازنده ایران را در تأمین صلح، امنیت و ثبات منطقه‌ای، ضروری دانست.

گفتنی است در این دیدار پاپویان، رئیس گروه دوستی پارلمانی ارمنستان و ایران نیز با اشاره به ظرفیت‌های فراوان دو کشور در توسعه هرچه بیشتر روابط خاطرنشان کرد: ارمنستان تمایل دارد بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی جمهوری اسلامی ایران در پروژه‌های مشترک عمرانی، صنعتی، فنی- مهندسی و حفاظت از محیط زیست مشارکت داشته باشند و در این زمینه امکانات مناسبی را نیز در نظر گرفته است.

منبع: نماینده

کلیدواژه: ارمنستان نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نماینده جمهوری اسلامی ایران مجلس شورای اسلامی مجلس ارمنستان سیاست خارجی نایب رئیس دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۹۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، محمد مخبر عصر شنبه در حاشیه دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در دیدار «کنستانتینیو چیونگا» معاون رییس جمهور زیمباوه با اشاره به ظرفیت‌های بسیار زیاد دو کشور برای تأمین و گسترش همکاری های فی مابین افزود: تعاملات اقتصادی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است.

معاون اول رئیس جمهور تبادلات علمی و دانشجویی، توسعه حمل و نقل و حل مسائل مالی و بانکی برای تسهیل روابط بخش خصوصی دو کشور را از دیگر زمینه های همکاری های ایران و زیمباوه برشمرد و تأکید کرد: دو کشور باید با ارزهای ملی خود تعاملات اقتصادی انجام دهند و نیاز به ارز کشور سوم که دشمن مشترک دو ملت هم است، وجود ندارد و در این راستا باید برنامه مشترک و جامع ۱۰ ساله همکاری دو کشور تهیه و پیگیری و همچنین تفاهم نامه‌ها و قراردادهای امضا شده هر چه سریع‌تر اجرایی و عملیاتی شود.

کنستانتینو چیونگا معاون رییس جمهور زیمباوه نیز با اشاره به توسعه روابط دیپلماتیک دو کشور از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تأکید کرد: ایران و زیمباوه در یک مسیر حرکت می کنند و با وجود جدایی و مسیر طولانی جغرافیایی، اهداف مشترک بسیار زیادی در برابر نظام سلطه دارند.

وی همچنین با محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و تسلیت شهادت سرداران سپاه در این حمله تأکید کرد: تحریم‌های گسترده کشورهای غربی برای از بین بردن استقلال ایران و زیمباوه بوده است اما دو کشور می توانند با تعمیق روابط خود تحریم‌های دشمنان دو ملت را خنثی کنند.

وی همچنین با تأکید بر اجرای ۱۲ تفاهم نامه امضاء شده بین ایران و زیمباوه در دولت سیزدهم تصریح کرد: پیشرفت‌های شرکت های دانش بنیان و بخش خصوصی جمهوری اسلامی بسیار چشمگیر بوده است و به دنبال تقویت زیرساخت های همکاری دو جانبه براساس راهبرد برد-برد و بهره گیری از ظرفیت‌های ایران در زمینه های معدنی، انرژی، سلامت، پزشکی، کشاورزی، آبیاری مدرن و امنیت غذایی هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • رویدادی در جهت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات رقم خورد
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • هدف گذاری برای تقویت مناسبات ترانزیت جاده ای بین ایران و ازبکستان
  • پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟
  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است