Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: به منظور خدمات‌رسانی بهتر به کانتینرهای یخچالی شش ترمینال به صورت مستمر در بندر شهید رجایی در حال فعالیت است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازبندرعباس، منصور خرمشکوه صبح امروز در جمع خبرنگاران و در تشریح ایجاد ظرفیت‌های جدید کانتینرهای یخچالی در بنادر استان اظهار داشت: این اقدام در راستای توسعه زیرساخت‌های لازم به منظور خدمات‌رسانی به کانتینرهای یخچالی در حوزه صادرات، واردات و ترانزیت از سالیان گذشته با محوریت اداره کل و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به انجام رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در همین زمینه ظرفیت‌های زیادی از جمله 2 هزار و 864 پلاک برق کانتینر یخچالی، 470 پاور پک و 3هزار و 500 تن ظرفیت سردخانه‌ای در شش ترمینال بندر شهیدرجایی ایجاد و شرکت‌ها به شکل مستمر در حال خدمات‌رسانی هستند.

خرمشکوه بیان کرد: علاوه بر بندر شهید رجایی در بنادر لنگه، شهید باهنر و بندر جاسک نیز همزمان شرایط لازم برای ورود کامیون‌های حامل کانتینرهای یخچالی و تخلیه آن بر روی شناورها به صورت مداوم مهیا که خوشبختانه از رونق قابل توجهی نیز برخوردار است.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان تصریح کرد: در سال گذشته بیش از 26 قلم محصولات کشاورزی و همزمان سایر مشتقات دامی و لبنی از طریق کانتینرهای یخچالی از بنادر مرکز، شرق و غرب استان به مقصدهای تعیین شده بارگیری و ارسال شده که عمده این محصولات شامل خرما، سیب درختی، کیوی، رطب، ماهی و میگو و سایر محصولات و مشتقات کشاورزی و دامی و لبنی است.

سرنوشت میوه‌های مازاد شب عید در اصفهان؛ کیفیت پرتقال‌های سردخانه‌ای بهتر از موجودی بازار است 600 تن مرغ منجمد در سردخانه‌های استان لرستان موجود است سیب باقی‌مانده در سردخانه‌های آذربایجان‌غربی تعیین‌تکلیف می‌شود
وی با بیان اینکه عمده کشورهای هدف کانتینرهای یخچالی ارسالی از بندر شهید رجایی شامل چین، هند، سریلانکا و امارات است که به طور یقین با حمایت دولت و ایجاد زیرساخت‌های لازم امکان توسعه و رونق بیش از پیش این تجارت وجود خواهد داشت، اضافه کرد: با توجه به اقبال کشورهای هدف از این گونه فعالیت و استقبال تجار و بازرگانان اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان طرح‌های توسعه جدید برای ایجاد ظرفیت بیشتر در حوزه کالاهای یخچالی در دستور کار خود دارد.

به گفته معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، در مجموع در کل این استان و در شش ماهه دوم سال گذشته شاهد افزایش 60 درصدی تخلیه و بارگیری کانتینرهای یخچالی در مقایسه با مدت مشابه سال 99 بوده‌ایم.

خرمشکوه با بیان اینکه در شهرستان بندرلنگه علاوه بر صادرات این کانتینرها به کشورهای امارات و قطر بخشی از طریق شارجه به کشور عمان ترانزیت می‌شود، افزود: به منظور پشتیبانی و نگهداری این کانتینرها حدود 2 هکتار از اراضی بندرلنگه به این امر اختصاص پیدا کرده است.

انتهای پیام/864/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اداره کل بنادر و دریانوردی کانتینرهای یخچالی بندر شهید رجایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۹۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد

معاون استاندار و فرماندار ویژه چابهار گفت: ۲ فروند شناور صیادی لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار طعمه حریق شدند و در این حادثه یک نفر فوت و یک لنج طعمه حریق شده و یک لنج دیگر خسارات وارد شده است.
 
به گزارش ایرنا؛ جواد سپاهی اظهار داشت: این حریق که در محل حوضچه بندر صیادی شهدای هفت تیر شهر چابهار رخ داد، با واکنش سریع تیم های عملیاتی یگان حفاظت از منابع اداره کل شیلات استان، شناورهای ناجی ۵ و SAR اداره کل بنادر و دریانوردی استان، ایستگاه های آتش نشانی شهرداری بندر چابهار و منطقه آزاد و همکاری سایر ارگانهای مرتبط پس از ساعاتی اطفا شد.
 
وی بیان کرد: با تلاش امدادگران از سرایت آتش به سایر شناورها جلوگیری و در کمترین فرصت، لنج ها جداسازی شدند.
 
وی گفت: انفجار گاز اکسیژن جوشکاری در لنج های صیادی سبب بروز این حادثه جانی و مالی شده است.
 
فرماندار چابهار بیان کرد: براساس بررسی اولیه علت اصلی حادثه بر اثر تعمیرات و جوشکاری لنج صیادی و انفجار گاز اکسیژن بوده است.
 
وی از حضور به موقع آتش نشانان شهرداری بندر چابهار و اداره کل بنادرو دریا نوردی در کمترین زمان ممکن که توانستند آتش مهار و تمامی حادثه دیدگان به بیمارستان چابهار انتقال دادند، تشکر و قدردانی کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • اتمام ۱۵ فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • ترابری ۱۷۵ هزار مسافر دریایی از بنادر غرب هرمزگان
  • افزایش ۶۸ درصدی جابه‌جایی کانتینر یخچالی در بنادر شرق هرمزگان
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد
  • تردد در بندر شهید ذاکری قشم مجدد برقرار شد
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • معاون فنی مهمترین گمرک کشور منصوب شد