Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای فتحی در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ مصطفی باقری بنابی امام جمعه شهرستان بناب گفت: وقوع اتفاقاتی مانند کاهش مصرف محصولات تولیدی پس از اجرای طرح اصلاح نظام یارانه‌ای تا حدودی پیش بینی شده بود و در مورد محصول مرغ نیز اتفاق افتاد که البته با گذر زمان میزان مصرف در حال بازگشت به میزان سابق می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 آمادگی لازم برای خرید محصول مازاد فراهم شده است و در حال حاضر نیز مازاد هر محصولی اعم از مرغ، تخم مرغ و شیر به قیمت بازار توسط شرکت‌های پشتیبان از جمله شرکت پشتیبانی امور دام یا شرکت تعاونی روستایی خریداری می‌شود.

 در واقع سازمان جهادکشاورزی متعهد به خرید محصول مازادی است که در دست تولید کننده باقی مانده است و حتی در مواردی مکلف به پیش خرید است برای مثال اگر امروز واحدی جوجه ریزی می‌کند اما احتمال می‌رود در آینده محصول نهایی بازار فروش نداشته باشد با وی قرارداد پیش خرید به قیمت روز منعقد می‌شود.

بخشی از خرید‌های صورت گرفته ذخیره استراتژیک بوده و حفظ آن ضروری است و بخشی از آن صادر می‌شود که در حال حاضر مازاد محصولات مرغ و تخم مرغ به کشور‌های عراق، افغانستان و پاکستان صادر می‌شود.

 در گذشته تولید کنندگان از یارانه‌ استفاده می‌کردند و به دلیل پایین‌تر بودن قیمت تمام شده توان رقابت با محصولات خارجی را داشتند.

در حال حاضر این مزیت از بین رفته است و در راستای حل این مسئله نیز مقرر شده دولت مشوق‌های صادراتی برای این امر لحاظ کند.

 از محل منابع آزادسازی نرخ ارز، مشوق‌های صادراتی برای واحد‌های تولیدی در نظر گرفته شده و پس از فراهم شدن سازوکار‌های آن پرداخت خواهد شد.

میزان بارندگی‌های امسال در مقایسه با مدت مشابه سنوات گذشته در دراز مدت پایین است و پراکنش بارندگی امسال نیز مناسب نبوده و بارندگی‌ها در زمان مناسب اتفاق نیفتاده است و در دیمزار‌ها همان مشکلات گذشته حاکم می‌باشد.

در گذشته نهاده‌های مورد نیاز واحد‌های دام و طیور با ارز ترجیحی و اکنون با ارز نیمایی تامین می‌شود و این امر باعث می‌شود سرمایه در گردش مورد نیاز این واحد‌ها به شدت افزایش یابد.

 واحد‌های تولیدی اگر در گذشته با ۲ میلیون تومان نهاده مورد نیاز خود را تامین می‌کردند امروز همان میزان نهاده را با ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان تامین می‌کنند.

بر این اساس بین وزارت جهادکشاورزی و بانک مرکزی هماهنگی‌هایی صورت گرفته است تا از طریق بانک کشاورزی تسهیلات سرمایه در گردش با سهل‌ترین شرایط به دامداران و مرغداران تخصیص داده شود.

 نهاده دام و طیور هم اکنون با ارز نیمایی در سامانه بازارگاه بارگذاری شده و قابل خریداری است.

اگر در گذشته نهاده‌های خریداری شده طی یک تا یک ماه و نیم فرستاده می‌شد اکنون با ارز نیمایی و واریز هزینه حمل نهاده در عرض ۲ روز اتفاق می‌افتد.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی واحدهای تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۹۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجیره ارزش پسته باید با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان تکمیل شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: از ضروریات شکوفایی اقتصاد پسته این است که با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان، زنجیره ارزش این محصول تکمیل شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری، امیر حسن‌زاده در ششمین گردهمایی فعالان صنعت پسته ایران به میزبانی مشهد، اظهار کرد: با پیگیری‌ها و تلاش‌های مدیران استان، شورای عالی پسته با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد.

وی با بیان اینکه دولت و مسئولان دولتی پشتیبان کشاورزان و تاجران هستند، افزود: ۱۳ استان کشور در کشت و تولید محصول پسته فعالیت دارند و میز پسته باید در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان تصریح کرد: تولیدکنندگان پسته در بالادست و پایین دست با یکدیگر زنجیره نشده‌اند و از ضروریات شکوفایی اقتصاد این محصول ارزشمند این است که با کمک خود تولیدکنندگان و صادرکنندگان این زنجیره تکمیل شود.

وی افزود: مدیران استان برای رفع مشکلات تولیدکنندگان و تاجران، رایزنی‌های بسیاری انجام داده‌اند و در مسیر رفع آن‌ها می‌کوشند.

کد خبر 748034

دیگر خبرها

  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • زنجیره ارزش پسته باید با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان تکمیل شود
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • دلایل نوسان قیمت پیاز
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • برداشت چغندر قند در دزفول