Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد فرخ‌زاده گفت: گردشگری دارای ضوابط و قوانین خاصی است که این ضوابط باید در سراسر استان فارس رعایت شود، زیرا معتقد هستیم برای صیانت از صنعت گردشگری و ارتقا این صنعت در استان باید شرایط مطلوب و مناسبی را برای حضور گردشگران فراهم کنیم.

معاون امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: متأسفانه اخیرا به دلیل دوگانگی در سیستم حاکمیت و شورا‌های شهر و روستا که هر کدام قوانین خاص خود را اعمال می‌کنند با مشکلاتی در حوزه گردشگری مواجه شده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرخ زاده گفت: در حال حاضر در قالب مصوبات شورایاری مبالغی از گردشکران برای حضور در برخی روستا‌های هدف گردشگری به عنوان ورودی اخذ می‌شود.

او گفت: البته اقدام روستا‌ها برای دریافت هزینه ورودی در صورتی که مراحل قانونی را طی کرده باشند و خدمات متناسب به گردشگران ارائه دهند اقدامی قانونی است.

معاون استاندار فارس گفت: دهیاری‌ها در برابر دریافت هزینه از گردشگران باید خدمات متناسب با حوزه گردشگری مانند پاکسازی روستا و جمع‌آوری پسماند‌ها و زباله‌ها، خدمات سرویس بهداشتی، نمازخانه، جای پارک خودرو و حتی خدمات اقامتی ارائه دهند. اما متأسفانه اخیرا متوجه شده‌ایم که این مبالغ در برخی روستا‌ها بدون ارائه خدمات یا حتی با ارائه ناقص خدمات اخذ می‌شود.

او گفت: در حال حاضر افزون بر دهیاری‌ها برخی از دستگاه‌های دیگر هم اقدام به اخذ ورودی می‌کنند. به عنوان مثال در آبشار مارگون که از جاذبه‌های طبیعی استان فارس به شمار می‌رود دهیاری و محیط زیست به ازای ورود هر نفر گردشگر به این منطقه مبالغی دریافت می‌کنند. بدون شک این چندگانگی‌ها که در شرایط کنونی به وجود آمده باعث بروز مشکلاتی در عرصه گردشگری شده است.

فرخ زاده گفت: برخی از باغ‌ها هم بدون مجوز از مردم مبالغی را به عنوان ورودی اخذ می‌کنند که طبق قانون تنها باغ‌هایی که مجوز گردشگری از سازمان میراث فرهنگی دریافت کرده‌اند می‌توانند نسبت به اخذ وجه اقدام کنند.

او گفت: افرادی که می‌خواهند در ازای ورود گردشگران به باغ‌هایشان وجهی را اخذ کنند حتی اگر بر اساس مصوبه، مجوز دهیاری را داشته باشند باید این کار به تأیید بخش، فرمانداری و هیئت تطبیق نیز برسد.

فرخ زاده گفت: برخی از صاحبان باغ‌ها در استان فارس یا به طور کلی مجوز برای فعالیت گردشگری نگرفته‌اند یا خدمات لازم را ارائه نمی‌دهند؛ این مسائل باعث بدبینی گردشگران در استان فارس شده که ممکن است آوازه این کار به مناطق دیگر کشور هم برسد. در واقع این نوع برخورد با گردشگران صورت خوشی برای استان فارس ندارد.

او گفت: روز دوشنبه این موضوع در شورای معاونین استانداری مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد که کارگروهی برای بررسی تخلفات برخی روستا‌ها و باغ‌ها تشکیل شود تا مجوز‌های صادر شده برای گردشگری در این مناطق موردبازبینی قرار بگیرد.

فرخ‌زاده گفت: به طور کلی ساماندهی قابلیت‌های گردشگری در استان فارس با بازبینی و کنترل مجوز‌های باغ‌ها و روستا‌های استان برای گردشگری و نظارت بر هزینه ورودی برای استفاده از خدمات در این مناطق در دستورکار است.

این مقام مسئول درخواست کرد: از مردم هم خواهشمندیم که در صورت مشاهده هر گونه تخلف در این زمینه، این موارد را در اسرع وقت به روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی یا اداره کل بازرسی استانداری فارس منعکس کنند تا پیگیری‌های لازم در دستورکار قرار بگیرد.

فرخ زاده گفت: پلیس اطلاعات و امنیت عمومی، اماکن و سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مجموعه بخشداری‌ها، دهیاری‌ها، فرمانداری‌ها و دفاتر امور روستایی و شهری استانداری مکلف هستند در این زمینه پیگیری کنند و پاسخگو باشند تا با اتخاذ تمهیدات لازم این مشکلات ساماندهی شود.

او گفت: به زودی به صورت شفاف به مردم اعلام خواهیم کرد که چه روستا‌ها و باغ‌هایی مجوز گردشگری دارند و تا چه مبالغی را مجاز هستند از گردشکران دریافت کنند.

فرخ زاده گفت: فصل‌الخطاب ما اخذ مجوز‌های لازم توسط فعالان گردشگری، رعایت چارچوب‌های قانونی و ارائه خدمات باکیفیت به زائرین و گردشگران است.

معاون امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: هر اقدامی که توسط مجموعه‌های دولتی، غیردولتی و نیمه دولتی با هدف تضعیف گردشگری استان صورت بگیرد پیگرد قانونی دارد. به عبارتی دیگر تمام اقداماتی که در حوزه ارائه خدمات باکیفیت به مجموعه گردشگران و زائران استان فارس انجام شود قویا مورد حمایت قرار می‌گیرد.

او در بخش دیگری از سخنانش به حل مشکلات آرد و نان در شهرستان سپیدان اشاره کرد و گفت: هفته گذشته در بحث سهمیه نان در شهر سپیدان مشکلاتی به وجود آمد که با تمهیداتی که در این زمینه اندیشیده شد و جلساتی که با حضور معاونت سیاسی و امنیتی استانداری، فرماندار این شهرستان و اداره غله برگزار گردید این مشکلات برطرف شد.

فرخ زاده گفت: برای فعالیت نانوایی‌ها شیفت شبانه پیش‌بینی شد و نان بسته‌بندی در این شهرستان توزیع و قرار شد برای ایام تعطیلات که با ازدحام مسافر مواجه هستیم نانوایی‌های سپیدان شیفت‌بندی شوند و حتی به صورت شبانه‌روزی فعالیت کنند.

معاون استاندار گفت: همچنین تدابیر لازم برای افزایش سهمیه آرد اخذ و مقرر شد افزون بر خریداری نان از طریق دستگاه‌های کارتخوان هوشمندسازی یارانه، سهمیه آرد نیز به صورت آزاد در اختیار نانوایی‌ها قرار بگیرد.

معاون امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با بیان اینکه شهر سپیدان و تمام روستا‌ها و شهر‌ها در اولویت نصب دستگاه‌های کارتخوان هوشمندسازی یارانه هستند، گفت: این اقدامی رفاهی و تسهیل‌گر برای مسافرین و گردشگرانی است که به استان فارس و به ویژه منطقه سپیدان و شمال فارس سفر می‌کنند و در نظر داریم این کار را برای تمام روستا‌های هدف گردشگری انجام دهیم و این روستا‌ها را با اولویت‌بندی به این امکانات تجهیز کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ساماندهی دریافت هزینه معاون استاندار فارس استانداری فارس گردشگری استان استان فارس روستا ها باغ ها او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۹۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه جهانی اورامان میزبان آیین سنتی کومسای می‌شود

ایسنا/کردستان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: مراسم آئینی سنتی کومسای روز جمعه ١٤ اردیبهشت‌ماه سال‌جاری با حضور گردشگران داخلی و خارجی در منطقه جهانی هورامان برگزار می‌شود.

منصور مهرزاد امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت به رسانه های استان گفت: ثبت‌جهانی منظر فرهنگی هورامان و وجود ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی در این منطقه موجب شده تا هورامان به یکی از قطب‌های مهم گردشگری کشور تبدیل شود و همواره مورد توجه تعداد بی‌شماری از گردشگران قرار گیرد.

وی با بیان اینکه کومسای از جمله برنامه‌هایی است که هرساله در نیمه اردیبهشت‌ماه در این منطقه جهانی به ‎صورت ویژه و باشکوه برگزار می‌شود، افزود: این مراسم آیینی روز جمعه ١٤ اردیبهشت‌ماه سال‌جاری با حضور گردشگران داخلی و خارجی در محوطه‌ای مجاور زیارتگاه سیدمصطفی مشهور به پیرشالیار از نوادگان و سادات حضرت امام جعفرصادق(ع) برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات منطقه، دف‌نوازی، اجرای شمشال هورامی و شعرخوانی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده این مراسم آئینی است.

وی ابراز امیدواری کرد که بتوانیم با همکاری شایسته مردم، بخش خصوصی و دستگاه‌های مربوطه با ارائه خدمات مناسب و کسب رضایتمندی گردشگران در سفر به کردستان، انگیزه حضور دوباره و زمینه‌ انتخاب استان به عنوان مقصد گردشگری را فراهم آوریم.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲
  • تمایل گردشگران عمانی به حضور در مازندران
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ساماندهی ورودی‌ سبزوار
  • منطقه جهانی اورامان میزبان آیین سنتی کومسای می‌شود
  • زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس
  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان
  • رفع مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی
  • مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد
  • حل مشکل تردد و ورود موقت وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران