Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سیدصادق طباطبایی‌نژاد روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: موسسه‌های فرهنگی اردستان ۱۱ طرح فرهنگی ارایه کردند که در این بین اعتبار مالی برای اجرای چهار طرح اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه در بودجه سال ۱۴۰۰ کشور اعتباری از تبصره ۱۴ برای مباحث فرهنگی دیده شده و در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد، ادامه داد: این اعتبار بر پایه کمیته برنامه‌ریزی تشکیل شده در این وزارتخانه به موسسه‌های جدول ۱۷ تخصیص داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدول شماره ١٧ بودجه جدولی است که موسسه‌ها و نهادهای غیردولتی بسیاری در قالب آن سالانه بخشی از بودجه فرهنگی را به خودشان اختصاص می‌دهند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در ابتدای اختصاص اعتبار فرهنگی برای استان اصفهان، برای اردستان اعتباری در نظر گرفته نشده بود، اضافه کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته و ارایه ۱۱ طرح ۲۰ درصد از اعتبار فرهنگی موسسه‌ها و کانون‌های استان به چهار موسسه این شهرستان اختصاص یافت.

وی اظهار داشت: نزدیک به ۲۰۰ مرکز فرهنگی شامل کانون‌های مساجد، هیات‌های مذهبی و فرهنگی در اردستان فعالیت دارند که هر کدام می‌توانند نسبت به تاسیس موسسه با شناسه خاص اقدام کنند تا امکان تخصیص بودجه برای آنها وجود داشته باشد.

حجت الاسلام طباطبایی‌نژاد اضافه کرد: مرکزهای فرهنگی با کمبود اعتبار مواجه هستند که در صورت دریافت شناسه، امکان کمک‌های مالی به آنها وجود خواهد داشت.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی به بازدید از واحدهای صنعتی به همراه فرماندار شهرستان و بررسی مسایل جاری این کارخانه‌ها اشاره کرد و گفت: برای ایجاد نمازخانه و استقرار مسوول فرهنگی با مسوولان واحدهای صنعتی و سرمایه گذاران مذاکره شد و مورد استقبال قرار گرفت.

حجت الاسلام طباطبایی نژاد افزود: پخش اذان، اقامه نماز و مشاوره فرهنگی و دینی در مرکزهای صنعتی باعث ایجاد نشاط بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه نباید نسبت به مسایل عفاف و حجاب کوتاهی شود، تاکید کرد: تکمیل بوستان بانوان اردستان برای استفاده این قشر ضرورت دارد و شهرداری باید در این زمینه اقدام کند.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

برچسب‌ها اردستان نماینده مجلس شورای اسلامی موسسه فرهنگی و هنری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اردستان نماینده مجلس شورای اسلامی موسسه فرهنگی و هنری اردستان نماینده مجلس شورای اسلامی موسسه فرهنگی و هنری موسسه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۰۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان

مدیر جهاد کشاورزی اردستان، عملکرد برداشت گل محمدی را از باغ‌های این شهرستان ۳ تن در هر هکتار برشمرد و پیش بینی کرد امسال ۱۴۰ تن گل محمدی از باغ‌های این شهرستان برداشت شود که ۴۰ درصد بیشتر از برداشت پارسال است.


محمد امینی با بیان اینکه در راستای تغییر الگوی کشت و کمبود منابع آبی افزایش وسعت زیر کشت محصولاتی که با شرایط اقلیمی منطقه سازگاری دارند در دستور کار جهاد کشاورزی اردستان است افزود: ترویج و افزایش کشت گل محمدی از گام‌های مثبت برداشت شده در این زمینه است که در این راستا ۸ درصد افزایش وسعت زیر کشت باغ‌های گل محمدی را شاهد بودیم.


مدیر جهاد کشاورزی اردستان، شرکت‌های دانش بنیان را حامی کشاورزان اردستانی در تولید گل محمدی دانست و افزود: در این زمینه کشاورزانی که از مشاوره شرکت‌های دانش بنیان استفاده کردند علاوه بر حذف سموم شاهد افزایش ۲۵ درصدی تولید نیز بوده اند.


امینی، ۱۰ درصد از باغ‌های گل محمدی اردستان را مجهز به سامانه نوین آبیاری دانست و گفت: اجرای روش‌های نوین آبیاری علاوه بر صرفه جویی ۶۵ درصدی در مصرف آب بطور میانگین باعث افزایش ۳۰ درصدی تولید گل نیز شده است.


او گفت: گل‌های محمدی برداشت شده روزانه برای فرآوری به کارگاه‌های گلاب گیری منتقل می‌شود ودر حال حاضر ۱۰ کارگاه گلاب گیری در شهرستان اردستان مشغول به فعالیت است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه
  • آب‌رسانی به ۶۰۰ روستای کم‌برخوردار با اختصاص اعتبار هزار میلیاردتومانی
  • اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز
  • هدر رفت آب در اردستان ۳ درصد کاهش یافت
  • پیشوندها و پسوندها در ادبیات باشگاههای فوتبال ایران
  • اختصاص ۱۰ همت برای کادر درمان در بودجه ۱۴۰۳
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از موفقیت‌های مجلس یازدهم
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت به کادر درمان