Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@09:04:49 GMT

نشست های تخصصی بین المللی برای رفع مشکل گرد و غبار

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۸۰۲۵۹

نشست های تخصصی بین المللی برای رفع مشکل گرد و غبار

به گزارش خبرگزاری مهر، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم افتتاح بزرگترین طرح تغلیظ ویناس کشور با اشاره به وضعیت گرد و غبار در خوزستان اظهار کرد: خوزستان با وجود این همه سرمایه و افتخارات، از معضلات متعدد محیط زیستی رنج می‌برد. اکنون معضل اصلی در خوزستان ریزگردها است که مرتب این استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این دولت، دولت کلنگ‌زنی نیست و دولت مردمی است و تکلیف ما پیگیری و رفع مسائل مردم است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به حادثه متروپل و تسلیت به خانواده جان‌باختگان گفت: امیدوارم این حادثه درس عبرتی برای ما باشد تا کارها را به درستی انجام دهیم و با روابط ناصحیح برای مردم مشکل ایجاد نکنیم. این مساله شاید نمونه کوچکی از روابط ناصحیح بود که برخی اوقات در مسئولان رسوخ می‌کند و تبعاتی برای کشور دارد.

سلاجقه بیان کرد: در سطح ملی تصمیمات خوبی در زمینه کنترل گرد و غبار اتخاذ شده است و همه دستگاه‌ها در این خصوص مکلف به اجرای وظایف خود هستند.

وی با اشاره به مشکلات آبرسانی به عرصه‌های کانون‌های ریزگردها افزود: مشکلاتی که در کانال پور شریفی وجود داشت به دلیل مسائل فنی بود اما در مجموع باید سریعاً سازمان آب و برق خوزستان حق‌آبه این کانال آبرسانی را تعیین تکلیف کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص مدیریت کانون‌های گرد و غبار گفت: برنامه این است که کار در کانون‌های حساس استان خوزستان انجام شود. برنامه ۱۰ ساله مدیریت گرد و غبار نیز به همه استان‌ها ابلاغ شده است.

سلاجقه افزود: باید توجه شود که مسائل محیط زیستی در چندین دهه رخ داده‌اند و این مسائل حتی در شرایط نرمال آب و هوایی در مدت یک تا پنج سال حل نمی‌شوند و بازه طولانی می‌طلبد.

وی عنوان کرد: در بعد بین‌الملل نیز با دستور رئیس جمهور کارگروه خوبی تشکیل شد و با دولتمردان عراق و سوریه نشست‌هایی داشتیم. در هفته آینده نیز نشستی با ترکیه، امارات و کویت برگزار می‌شود. این نشست‌ها برای همگرایی منطقه‌ای برگزار می‌شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در حال حاضر کانون‌های گرد و غبار با منشأ خارجی، ایران را تحت تأثیر قرار می‌دهند و یکی دو ماه دیگر که رطوبت کاهش می‌یابد کانون‌های داخلی نیز فعال می‌شوند که امیدواریم با درایت‌های در حال انجام مشکلی برای مردم ایجاد نشود.

سلاجقه با اشاره به آمادگی کشورهای همسایه برای همگرایی در زمینه مدیریت گرد و غبار بیان کرد: روز گذشته با سفرای ۱۵ کشور همسایه نشست مفصلی داشتیم. ۲۱ تیرماه نیز با وزرای ۱۵ کشور با حضور دستگاه‌های بین‌المللی نشستی خواهیم داشت و دستگاه‌های بین‌المللی مکلف هستند تکالیف خود را به صورت منطقه‌ای در خاورمیانه و غرب آسیا انجام دهند که این گام بسیار مؤثر است. فرآیند دیگر به صورت اصلاح تفاهم‌نامه نیست و به صورت میدانی کار انجام می‌شود.

وی افزود: امروز شرایط محیط زیست دنیا شدیداً در حال تغییر است و مسائل منابع آب، خاک، پوشش گیاهی، پسماند و موارد دیگر باید مدیریت شوند.

کد خبر 5509258 مهشید جعفری معظم

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان حفاظت از محیط زیست گرد و غبار علی سلاجقه شهرداری تهران شورای شهر تهران سازمان محیط زیست حج تمتع سازمان حج و زیارت سالروز رحلت امام سازمان تامین اجتماعی شورای شهر قطار ترافیک سازمان هواشناسی پلیس راهور قوه قضاییه دادستانی تهران رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گرد و غبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۰۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا

دریافت 24 MB

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با آخرین روز از گرامیداشت هفته زمین پاک و با هدف ترویج فرهنگ محافظت از محیط زیست و منابع طبیعی، جشنواره زمین پاک در شهرستان آستارا با حضور مسؤولان ارشد استانی و شهرستانی، دانش آموزان، دبیران و جوامع محلی در محل خانه محیط زیست پناهگاه حیاط وحش این شهرستان برگزار شد.

کد خبر 6090076

دیگر خبرها

  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست
  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • تاثیر هنر در حفاظت از محیط زیست
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است