Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی سعادتی از تشکیل کمیته حقیقت‌یاب با حضور تمام وزرای اقتصادی، سازمان های نظارتی و قوه قضائیه در حوزه مشکلات سهام عدالت در هفته آینده خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، مهدی سعادتی صبح امروز در نشست بررسی مشکلات تعاونی‌های سهام عدالت مازندران که در ساری برگزار شد، اظهار کرد: شرکت‌های تعاونی از جایگاه ویژه ای برخوردار است و تاکید رهبر معظم انقلاب تکیه بر تعاون و گسترش چتر حمایتی شرکت‌های تعاونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه تعاونی ها نباید به فراموشی سپرده شود و باید حمایت شوند، تصریح کرد: تعاونی ها بعنوان بهترین نماد مشارکت مردم در امور اقتصادی و اجتماعی است.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی از پیگیری سران قوا برای فرهنگ سازی سهام عدالت در کشور خبر داد و گفت: اگر مسئولان به بخش تعاون اعتقاد قلبی داشته باشند، تعاونی‌ها می‌توانند گره‌گشای اقتصاد کشور باشند.

سعادتی مهمترین عامل در شکل‌گیری و تقویت تعاونی‌ها را آموزش، ترویج و توانمندسازی دانست و افزود: تعاونی‌ها یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی خواستار برگزاری نشست اجرایی با استاندار مازندران و مدیران شرکت های تعاونی با برنامه‌ریزی درست و اصولی شد و گفت: آسیب های بخش تعاونی باید احصا و شناسایی شود.

رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سیستم‌های نظارتی قوی تر می‌شود، از تشکیل کمیته حقیقت‌یاب با حضور تمام وزرای مربوطه و سازمان های نظارتی در حوزه مشکلات سهام عدالت در هفته آینده خبر داد.

 حقوق کارگران و بازنشستگان در مسیر عدالت

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز گفت: تدبیر دولت در افزایش دستمزد و مستمری بازنشستگان نشان از این دارد که حقوق این قشر بزرگ در مسیر عدالت قرار گرفته است.

علی باقری با اشاره به اینکه بیشتر مردم عضو تعاونی‌های سهام عدالت هستند، اظهار کرد: مردمی‌سازی اقتصاد کشور و اصل ۴۴ قانون اساسی، بنیان و اساس تاسیس سهام عدالت است.

وی با اعلام اینکه سهام عدالت با هدف خصوصی‌سازی و واگذاری سهام شرکت‌های دولتی به اقشار کم درآمد در حال اجراست، تصریح کرد: تعاون قسمتی از اقتصاد است و باید با همکاری هم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران بیان کرد: زیبنده این شرکت‌های تعاونی نیست که مجامع سالانه آن به روز نباشد و برگزار نشود زیرا با مردم سر و کار دارند.

باقری با بیان اینکه باید تا پایان تیرماه امسال تمام مجامع برگزار و بروزرسانی صورت گیرد؛ خاطرنشان کرد: برگزار نشدن مجامع شرکت‌های تعاونی سهام عدالت در شهرستان‌ها چالش‌های حقوقی و اداری زیادی را برای اتحادیه و شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت ایجاد می‌کند که در این بخش تاکنون شهرستان‌های جویبار و رامسر مجامع خود را برگزار کردند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با قدردانی از اقدام دولت برای تصویب مصوبه شورای عالی کار درباره حداقل‌بگیران بازنشسته تأمین اجتماعی با هدف افزایش عادلانه مستمری، گفت: با این مصوبه حقوق کارگران و بازنشستگان در مسیر عدالت قرار گرفت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران درباره اجرای طرحمردمی سازی و توزیع عادلانه یارانهه‌ا افزود: معیشت و ‫آرامش مردم دغدغه اصلی دولت است و دولت‌مردمی پای رسیدن مستقیم یارانه‌ها به مردم و حذف رانت ایستاده است.

‬  این مسؤول ادامه داد: براساس مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمین اجتماعی، افزایش مستمریِ مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی هر سال به تصویب هیأت وزیران می‌رسد، به نحوی که حداقل دریافتی مستمری‌بگیران از حداقل حقوق مصوب همان سال کارگران کمتر نباشد و با این مصوبه حداقل دریافتی کارگران برای سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان در ماه رسید.

  باقری تصریح کرد: در خصوص حداقل حقوق بازنشستگان، از کارافتادگان و مجموع مستمری بازماندگان سازمان تأمین اجتماعی که به موجب قوانینی از جمله مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمین اجتماعی نباید از حداقل مزد کارگری کمتر باشد، با رعایت قوانین مربوط و لحاظ مصوبه شورای عالی کار، میزان دریافتی آنان معادل حداقل حقوق و دستمزد کارگران شاغل تعیین و با افزایش ۵۷.۴ درصدی همراه خواهد بود، به نحوی که از ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان کمتر نباشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: درباره مستمری از کارافتادگان جزئی و نیز سایر افرادی که مستمری آنان به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه برقرار شده است به همان نسبت و مبتنی بر این مصوبه  افزایش می‌یابد.

باقری با اشاره به حکم قانون بودجه سال ۱۴۰۱ (مصوب مجلس شورای اسلامی) در خصوص صندوق‌های مختلف بازنشستگی (مبنی بر رشد ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان) و در راستای هماهنگ‌سازی پرداخت حقوق در تمامی صندوق‌های بازنشستگی، برای این دسته از مشمولین که دارای دریافتی بیش از حداقل باشند، افزایش ۱۰ درصدی اعمال می شود، افزود: منظور کمک به معیشت مستمری‌بگیران بالاتر از حداقل، علاوه بر این ۱۰ درصد، مبلغ ۶۵۰ هزار تومان(تا سقف دریافتی ماهانه ۱۰ میلیون تومان) به صورت ماهانه پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کار و رفاه اجتماعی مازندران شرکت های تعاونی تأمین اجتماعی سهام عدالت مدیرکل تعاون تعاونی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۰۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟

مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در خرداد ماه امسال واریز میشود ولی شرایط و ضوابط خاصی دارد.

به گزارش مشرق، مرحله سوم سود سهام عدالت مربوط به عملکرد مالی سال ۱۴۰۱ شرکت‌ها که به دلیل قصور ۸ شرکت در واریز سود مرحله دوم سال گذشته به تعویق افتاده بود، در خرداد ماه ۱۴۰۳ پرداخت خواهد شد.

در زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت در اسفند ۱۴۰۲ مشخص شد که ۸ شرکت در مهلت مقرر نسبت به محاسبه عملکرد مالی سال ۱۴۰۱ و واریز سود سهام خود اقدام نکرده‌اند. این موضوع تخلف محسوب می‌شود و سازمان بورس اعلام کرده با این شرکت‌ها برخورد خواهد کرد.

سود مرحله دوم سهام عدالت که در پایان سال گذشته به سهامداران پرداخت شد به سه دلیل کمتر از واریزی مرحله اول در آذرماه بود:
فروش سهام توسط کارگزاری‌ها به درخواست متقاضیان در سال گذشته یکی از دلایل اصلی کاهش سود مرحله دوم بوده است. تفاوت در سبد سهام افراد دلیل دیگر این اتفاق است و عدم واریز سود توسط ۸ شرکت باعث شده که سود کاهش پیدا کند.

هنوز مبلغ دقیق سود مرحله سوم و تاریخ دقیق واریز آن توسط سازمان بورس اعلام نشده است. در اسفندماه، دارندگان سبد سهام عدالت به شرح زیر سود دریافت کرده‌اند:

سبد ۴۵۲ هزار تومانی: ۴۰۹ هزار تومان
سبد ۴۹۲ هزار تومانی: ۴۴۶ هزار تومان
سبد ۵۳۲ هزار تومانی: ۴۸۲ هزار تومان
سبد یک میلیون تومانی: ۹۰۶ هزار تومان

سهامدارانی که تقاضای فروش سهام خود را در سال گذشته نداده‌اند و در میزان سود دریافتی خود مغایرت مشاهده می‌کنند، می‌توانند از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پیگیری کنند. باید در نظر داشته باشند که واریز سود سهام عدالت به صورت خودکار و بدون نیاز به اقدام از سوی سهامداران انجام می‌شود. ضمنا مرکز تماس ۱۵۶۹ شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نیز آماده پاسخگویی به سوالات سهامداران است. و در نهایت اینکه برای دریافت سود سهام عدالت به هیچ سایتی مراجعه نکنید و مراقب کلاهبرداری‌ها باشید.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • پیگیری نکردن خواسته کارگران توسط نماینده‌شان از ترس اخراج یک ضعف قانونی است
  • مذاکرات برای افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران
  • خبر جدید از افزایش منطقی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران / دریا بیگی تشریح کرد
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل شدن هستند