Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@21:18:36 GMT

۳ حلقه چاه آب غیرمجاز در شهریار مسدود شد

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۸۰۴۹۸

۳ حلقه چاه آب غیرمجاز در شهریار مسدود شد

به گزارش  روز چهارشنبه ایرنا از  شرکت آب منطقه ای تهران، محمدرضا گیتی پژوه افزود: با تلاش کارشناسان واحد حقوقی، بازرسی و نظارت و با اخذ دستور قضایی، سه حلقه چاه غیرمجاز در مجموع با دبی ۲.۳ لیتر بر ثانیه و عمق کلی ۱۲۵ متر، پر و مسدود شد.

گیتی پژوه با بیان اینکه این تعداد چاه ها در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی مسدود ‌شده است، اظهارداشت: با انجام این عملیات از خروج ۴۵ هزار و ۵۴۰ متر مکعب آب از سفره های زیرزمینی ‌این امور جلوگیری می گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نصب ۲ دستگاهکنتور حجمی و هوشمند 

وی با بیان اینکه با پیگیری واحد بازرسی و نظارت نسبت به نصب ۲ دستگاه کنتور حجمی و هوشمند بر روی چاه های پروانه دار اقدام شد، یادآور: کاهش میزان مصرف آب، کاهش هدر رفت آب و تغییر الگوی کشت از اهداف اجرای طرح نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه های دارای پروانه بهره برداری است که در راستای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب در منطقه صورت گرفته است.

مدیر امور منابع آب شهرستان های شهریار، ملارد و قدس با تاکید بر ارتباط خوب و همکاری تنگاتنگ با دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی، خاطر نشان کرد: این امور بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی می کند.

جلوگیری از برداشت بیش از ۱۹۷ هزار متر مکعب آب در تهران وپردیس

سرپرست امور منابع آب تهران و پردیس گفت: در راستای برخورد با آبفروشی غیر قانونی در اراضی حکیمیه، با تلاش و هوشیاری واحد بازرسی و نظارت امور منابع آب تهران و پردیس و کارشناسان حقوقی، با اخذ دستور قضایی و در حضور ماموران نیروی انتظامی یک مورد تجهیزات آبفروشی جمع آوری و یک حلقه چاه غیر مجاز نیز پلمپ شد.

وحید مرادی نسب با تاکید بر اینکه این اقدام در راستای قانون احیاء و تعادل بخشی و صیانت از منابع آبی انجام شد، گفت:  با انجام این عملیات از خروج سالیانه بیش از ۱۹۷ هزارمترمکعب آب از سفره های زیرزمینی این امور جلوگیری شد.

مرادی نسب با بیان اینکه افراد سودجو بدون اخذ مجوزهای لازم اقدام به آبگیری تانکر و فروش آن به مناطق اطراف می کردند که با هوشیاری عوامل گشت و بازرسی از انجام این کار ممانعت به عمل آمد، اظهار کرد: در راستای صیانت و حفاظت از منابع آبی و جلوگیری از برداشت های غیر مجاز از آبخوان ها، گروه های گشت و بازرسی این امور به طور مداوم در منطقه در حال گشت زنی بوده و به محض شناسایی هر گونه تخلف، در اسرع وقت اقدامات قانونی جهت برخورد با متخلفین انجام می شود.

سرپرست امور منابع آب تهران و پردیس در پایان خاطرنشان کرد: این امور به استناد قانون توزیع عادلانه آب، با افراد خاطی که با بی توجهی به قانون مذکور اقدام به بهره برداری غیر مجاز از منابع آب و یا فروش آن می نمایند برخورد قاطع قانونی می کند.

به گزارش ایرنا،در سال گذشته نیز بیش از یکهزار و ۲۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در راستای اجرای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی مسدود و از برداشت غیرمجاز ۱۰ میلیون و  ۷۰۰ هزار  مترمکعب آب در سال از در سطح استان تهران جلوگیری شده است.

برچسب‌ها شهرستان شهریار خشکسالی شرکت آب منطقه ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان شهریار خشکسالی شرکت آب منطقه ای شهرستان شهریار خشکسالی شرکت آب منطقه ای امور منابع آب تعادل بخشی حلقه چاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۰۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با فرار مالیاتی به دلالان پتروشیمی رسید

سرپرست مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی کشور از شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از یک دلال پتروشیمی در استان فارس خبر داد. - اخبار اقتصادی -

 به گزارش  خبرگزاری تسنیم، شاهین مستوفی سرپرست مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی کشور با علام شناسایی فرار مالیاتی در اداره کل امور مالیاتی استان فارس گفت: در راستای رسیدگی به اسناد و مدارک به¬دست آمده از اجرای بازرسی مالیاتی موضوع ماده (181) قانون مالیات¬های مستقیم یک شرکت فعال در زمینه تولید فوم ساختمانی، فردی به عنوان دلال مواد اولیه پتروشیمی شناسایی شده است که با توجه به اجرای بازرسی های صورت گرفته از محل فعالیت شخص نامبرده، مشخص شد در بازه زمانی سال‌های  1397 لغایت 1401 فروشی بالغ بر 860  میلیارد تومان فروش مواد اولیه پتروشیمی خارج از شبکه رسمی کشور داشته است.

مستوفی افزود: شخص مذکور مطابق اطلاعات موجود در سامانه‌های ‌مالیاتی، صرفا مبلغ 100 میلیارد تومان فروش در اظهارنامه مالیاتی سال 1401 ابراز نموده است که در همین راستا اقدامات قانونی مبنی بر تنظیم گزارش مالیاتی و مطالبه مالیات و جرائم متعلقه در منابع مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده از مودی در موعد مقرر قانونی، در حال انجام می¬باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مجازات واتس‌اپ برای کاربران خاطی!
  • توقیف ۳ میلیارد ریال کالای احتکاری از انبار غیرمجاز در اصفهان
  • مبارزه با فرار مالیاتی به دلالان پتروشیمی رسید
  • برخورد قاطع با مداخله‌گر طب سنتی در نیشابور
  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • جلوگیری از درج آگهی جعلی مسکن/ کنترل بازار با مالیات
  • تداوم تخریب تغییرکاربری‌های غیرمجاز در شهرستان سامان
  • توقیف موتورسنگین غیرمجاز در طرح پلیس رفسنجان
  • پاکسازی سفیدرود از ادوات صید غیرمجاز و برخورد قاطع با متخلفان آغاز شد
  • مجهز شدن ۳۰ درصد چاه‌های لرستان به دستگاه کنترل هوشمند