Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی دیوان عالی کشور، در مورد رانندگی دارنده گواهینامه پایه سوم با اتومبیل سواری و حمل مسافر که منتهی به تصادف با موتور سیکلت شده از حیث اینکه آیا گواهینامه متناسب است و نیازی به استرداد حق بیمه توسط راننده نیست یا اینکه تناسب ندارد و دعوی شرکت بیمه مبنی بر استرداد بیمه پرداخت شده قابل اجابت است، بین شعبه دهم دیوان عالی کشور و شعبه ۱۶ دادگاه عمومی حقوقی اراک اختلاف نظر وجود دارد و دادگاه بر رأی خود مبنی بر بی‌حقی شرکت بیمه اصرار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکثریت قضات حاضر در جلسه هیئت عمومی اصراری پس از بحث و تبادل نظر با استناد به بند ب ماده ۲ آیین‌نامه گواهینامه‌‎های رانندگی مصوب ۱۳۹۰ که مقرر می‌دارد، دارندگان گواهینامه پایه ۳ برای رانندگی با وسایل نقلیه موتوری با حداکثر وزن و ظرفیت بار ۳.۵ تن و حمل حداکثر ۹ نفر سرنشین مجاز به رانندگی با خودروی سواری می‌باشند رأی دادگاه‌ها را تایید کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دیوان عالی کشور بیمه شخص ثالث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۰۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف خودرو سوخت‌بر در خراسان جنوبی ۲ کشته داشت

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: بر اثر برخورد یک دستگاه اتوبوس با وانت حامل سوخت قاچاق در محور نهبندان - زاهدان ۲ نفر جان خود را از دست دادند.

سرهنگ علیرضا رضایی روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در این خصوص به رسانه‌ها اظهار کرد: ساعت پنج و ۱۰ دقیقه صبح امروز با اعلام مرکز فوریت های پلیسی مبنی بر وقوع حادثه رانندگی در کیلومتر ۱۴ محور نهبندان - زاهدان، بلافاصله ماموران و نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: ماموران با حضور در محل حادثه مشاهده کردند یک دستگاه اتوبوس با یک وانت تویوتا حامل سوخت قاچاق برخورد کرده است که بر اثر این حادثه رانندگی خودرو تویوتا حامل سوخت دچار حریق شده و ۲ نفر به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست دادند.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی بیان کرد: علت تصادف برابر نظریه کارشناسان پلیس راه، تغییر مسیر ناگهانی از سوی راننده اتوبوس تشخیص داده شده است.

وی گفت: رانندگان با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از هرگونه عجله و شتاب بی مورد پرهیز کنند تا شاهد اینگونه حوادث تلخ و ناگوار نباشیم.

تردد خودروهای شوتی حامل سوخت قاچاق با سرعت‌های بالا از معضلات جاده‌های شرق کشور و خراسان جنوبی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نیروها به تناسب ظرفیت اشتغال در حوزه معدنی کرمان آموزش ببینند
  • بی توجهی به جلوی راننده ۱۷ ساله جان عابر پیاده را گرفت
  • تصادف خودرو سوخت‌بر در خراسان جنوبی ۲ کشته داشت
  • آیا بازگرداندن نصف مبلغ خودرو به مشتریان صحت دارد؟
  • پرداخت قسطی خلافی خودرو ۱۴۰۳: رهایی از بار سنگین جرایم رانندگی
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • عدم توجه به جلو سبب مرگ عابر پیاده در رشت شد
  • نخستین گواهینامه تایید نوع و تطابق تولید خودرو در قزوین صادر شد
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو
  • پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد