Web Analytics Made Easy - Statcounter

لهونیان گفت: تلاش و همت مجموعه بر گذر از پیک مصرف ۱۴۰۱ با کمترین خاموشی‌ها در سطح استان است و با توجه به شروع فصل گرما و آغاز پیک مصرف برق ورود تجهیزات سرمایشی به شبکه برق، مجموعه اقداماتی جهت ایجاد تعادل بین میزان تولید و تقاضا برای مصرف برق در دستور کار قرار گرفت.

او می گوید:در همین راستا با هدف مدیریت اضطراری بار و مدیریت بهینه مصرف در پیک امسال، با ابلاغ استاندار کردستان ساعت کار ادارات استان کردستان یک ساعت زودتر به پایان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لهونیان با اشاره به اینکه در مجموع هزار و ۸۹۳ اداره و سازمان در سطح استان وجود دارد که میزان برق مصرفی آن‌ها در شرایط معمول برابر با ۱۰ مگاوات است، افزود: از مجموع این ادارات، هزارو ۱۸۲ مورد آن‌ها مجهز به کنتور هوشمند هستند که با اجرای طرح کاهش ساعات کار ادارات استان، پیش بینی می‌شود قریب به ۴ مگاوات در مصرف برق در کردستان صرفه جویی می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق کردستان همچنین از پایش از راه دور مصرف برق ادارات استان در فصل تابستان خبر داد و گفت: در همین راستا و به دنبال مصرف بیش از اندازه برق در دو سازمان سطح استان، ۲ مورد اخطاریه قطع برق در ۱۸ خرداد برای این ادارات صادر شده که در صورت عدم کاهش مصرف، برق آنان ظرف ۲۴ ساعت آینده قطع خواهد شد.

لهونیان گفت: این طرح قدرت مانور بیشتری جهت تامین برق پایدار سایر مشترکان فراهم می‌کند و در این طرح مصرف برق بخش اداری استان در ساعات اوج مصرف، کاهش پیدا می‌کند و در نتیجه میزان برق صرفه‌جویی شده به بخش‌های دیگر بخصوص بخش خانگی اختصاص داده می‌شود.

او می گوید: همه هماهنگی‌ها و تلاش‌های مجموعه شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک‌های صنعتی استان جهت عبور موفق از پیک ۱۴۰۱ و پرهیز از اعمال خاموشی برق در سطح استان است و در این راستا سیاست‌های تشویقی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق کردستان با تاکید بر ضرورت همکاری همه مشترکان خانگی، صنایع و کشاورزان برای گذر از پیک بار تابستان۱۴۰۱، گفت: تخصیص پاداش به مشترکان بخش خانگی در صورت کاهش مصرف برق، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با واحد‌های تولیدی و صنعتی و بخش‌های کشاورزی استان به منظور کاهش مصرف برق در ساعات پیک، رایگان شدن برق چاه‌های کشاورزی در صورت همکاری با شرکت برق و کاهش ساعت کاری ادارات از جمله برنامه‌ها و اقدامات تشویقی و ترغیبی شرکت توزیع برق استان برای گذر از پیک تابستان است.

به گفته لهونیان، بر اساس مصوبه هیئت وزیران تمامی دستگاه‌های اجرایی و ادارات استان باید مصرف برق خود را به میزان ۳۰ درصد در ساعات اداری و ۶۰ درصد در ساعات غیراداری به نسبت دوره مشابه سال گذشته کاهش دهند در غیر این صورت پس از یک بار اخطار، با قطع برق مواجه خواهند شد.

او گفت: هدف این مجموعه استفاده بهینه از انرژی برق علل الخصوص در زمان پیک مصرف برق است تا بتوانیم با ایجاد تعادل میان تولید و تقاضا برای مصرف، بستر بهره مندی همه مشترکان از انرژی برق را فراهم وخاموشی‌های ناشی از کمبود برق را به صفر و یا به حداقل برسانیم که جهت تحقق این مهم نیازمند مدیریت مصرف برق توسط هر یک از مشترکان برق در سطح استان هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کاهش مصرف برق شرکت برق ساعات کاری ادارات استان سطح استان شرکت توزیع مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۰۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ مصرف نان مردم باید تغییر کند

ایسنا/قم مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان قم بیان کرد: متأسفانه طی سه دهه گذشته فرهنگ مصرف نان مردم تغییر کرده است؛ به این معنا که طبع مردم را به سمت مصرف نان‌های سفید رنگ سوق دادند.

سعید محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، عنوان کرد: طرح استفاده از نان کامل از قم آغاز شد و امروز در برخی استان‌ها این طرح به خوبی در حال اجرا است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان قم با بیان اینکه از نظر عامه مردم یکی از مهم‌ترین آیتم‌های نان باکیفیت، رنگ سفید نان است، ادامه داد: متأسفانه طی سه دهه گذشته فرهنگ مصرف نان مردم تغییر کرده است؛ به این معنا که طبع مردم را به سمت مصرف نان‌های سفید رنگ سوق دادند.

وی اضافه کرد: طبق گزارشات دانشگاه علوم پزشکی یکی از دلایل اصلی بیماری‌هایی همچون کم خونی، کبد چرب، یبوست، سکته‌های قلبی و مغزی ناشی از عدم تأمین فیبر و املاح مورد نیاز بدن است که این مواد در نان سبوس دار، میوه و کلم بروکلی وجود دارد.

محمدی اظهار کرد: نان از جمله مواد غذایی در دسترس است لذا سبوس دار بودن نان در تأمین فیبر مورد نیاز برای بدن موثر خواهد بود؛ به همین جهت در ابتدا باید فرهنگ مصرف نان مردم را تغییر دهیم، البته طی دو سال اخیر به واسطه فعالیت رسانه‌ها در حوزه نان سبوس‌دار مردم با این نان آشنا شدند.

وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم فرهنگ‌سازی مصرف نان کامل را در استان ترویج کنیم، تاکید کرد: در حال حاضر بیش از ۳ واحد نانوایی در استان در حوزه پخت نان کامل فعالیت می‌کنند و زیرساخت تأمین آرد کامل را با همان نرخ دولتی مهیا کردیم، بنابراین قرار نیست هنگام خرید یک نان با آرد کامل مبلغ بیشتری را پرداخت کنید.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان قم، با اشاره به سه هدف نان کامل، یادآور شد: هر چه درصد سبوس آرد بیشتر باشد مطمئنا انگیزه عرضه خارج از شبکه آرد کمتر می‌شود چرا که اکثر آردهای قاچاق شده از نانوایی‌ها به واحدهای صنعتی است که نیاز به آرد سفید دارند، لذا با سبوس دار کردن در وهله اول سلامت مردم را تأمین کردیم و بعد از آن منجر به جلوگیری از قاچاق کالا و صرفه جویی می‌شود.

محمدی افزود: با توجه به اهداف نان کامل این طرح با استقبال در سطح کشور مواجه شد و با ورود کمیسون اصل ۹۰ مجلس اتفاقات خوبی رقم خورد و منجر به این شد که استاندارد ۱۰۳ آرد در سطح کشور بازبینی شود و درصد سبوس‌گیری‌ها کمتر شود.

وی با بیان اینکه افتخار می‌کنیم که طرح نان کامل از قم آغاز شد و اکنون در برخی از استان‌ها بسیار موفق بوده است، اظهار کرد: در استان قم به لحاظ تعداد نانوایی‌ها وضعیت مطلوبی داریم اما جانمایی نانوایی‌ها اصولی نبوده و لازم است که یک بازنگری در چینش نانوایی‌ها انجام شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خبر مهم برای معلمان غیردولتی؛‌ کاهش محسوس ساعات کاری در هفته با بیمه کامل
  • علائم شایع کم کاری تیروئید را بشناسید
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها منجر به کاهش حقوق می شود؟+ جزئیات
  • افزایش بیش از ۸۵۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور
  • فرهنگ مصرف نان مردم باید تغییر کند
  • پویش دست‌های مهربان در کردستان برگزار شد
  • ظرفیت تمامی ادارات برای کاهش فقر در جامعه به کار گرفته شود
  • ادارات کردستان خارج از بروکراسی اداری به کمک راهیان نور بیایند
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • ظرفیت نیروگاه‌ها پاسخگوی نیاز کشور در فصل تابستان نیست