Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-سخنگوی انجمن فراورده‌های لبنی گفت: اختصاص یارانه شیر به همه ی دهک های جامعه باعث اصلاح و افزایش سرانه مصرف شیر در جامعه خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمد رضا بنی طبا با بیان اینکه طی 7 سال گذشته قیمت خرید هر لیتر شیر خام حدود هزار و 200 تومان بوده است، گفت: امسال قیمت خرید شیر خام به 12 هزار تومان افزایش یافته است که این ملبغ تا حدودی نزدیک به قیمت جهانی ان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در کنار این افزایش قیمت خرید باید سیاست‌های اصلاحی مانند مهار تورم و افزایش قدرت ریال برای بالا بردن قدرت خرید مصرف کننده تا سطح جهانی برنامه ریزی شود.
بنی طبا گفت: افزایش قیمت شیر و فرآورده‌های آن رابطه مستقیم با افزایش هزینه‌ها دارد. افزایش دو برابری قیمت خرید شیر خام طی یکسال گذشته، هزینه‌های فراوری، بسته بندی، حقوق کارگران، توزیع، سود فروشنده و ... همه و همه بر قیمت نهایی شیر تاثیر مستقیم دارد و گا‌ها این فراورده با ضرر به دست مصرف کننده نهایی می‌رسد!
او افزود: صنعت لبنیات با حدود 300 نشان تجاری ملی و محلی یک صنعت رقابتی است و تولیدکننده‌ها نمی‌توانند محصولات خود را با قیمت دلخواه عرضه کنند، اما افزایش قیمت‌ها متاثر از افزایش هزینه‌ها است.
وی با بیان اینکه با وجود افزایش قیمت‌ها خوشبختانه پس زدگی بازار کمتر از میزان پیش بینی شده بود، گفت: به دلیل اینکه شیر یک کالای سلامت محور است باید حمایت‌های فرهنگی و رسانه‌ای برای تشویق مردم جهت استفاده بیشتر از شیر و فراورده‌های آن در جامعه صورت پذیرد.
بنی طبا افزود: متاسفانه مصرف سرانه شیر در کشور از 90 کیلوگرم در چند سال گذشته به 70 کیلوگرم در حال حاضر کاهش پیدا کرده است که باید برای اصلاح آن چاره‌ای اندیشیده شود.
سخنگوی انجمن فراورده‌های لبنی گفت: دولت می‌تواند با اختصاص یارانه مختص شیر (حدود 75 تا 80 هزار تومان برای هر نفر) به همه دهک‌های جامعه، هم میزان سرانه مصرف را افزایش داده و هم به سلامت جامعه کمک کند. با اختصاص این یارانه قدرت خرید مردم خصوصا در روستا‌ها بالا می‌رود و کارخانه‌های تولیدی می‌توانند با حاشیه سود کمتر شیر مورد نیاز را برای مدارس و مناطق محروم تهیه کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مصرف شیر افزایش قیمت قیمت خرید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۰۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی کردستان در حال انجام است

فرزاد پیشکاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه خانوارهای دهک یک تا هفت یارانه بگیر می‌توانند به ازای خرید از این بستر ۲۲۰ هزار تومان یارانه مضاعف به صورت اعتبار دریافت کنند، اظهار کرد: دراین طرح یازده قلم کالای اساسی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات عرضه می‌شود.

وی یادآور شد: در طرح جدید شرط ۲۰۰ هزار تومان خرید از یارانه حذف شده و اعتبار تشویقی (۲۲۰ هزار تومانی) علاوه بر یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزارتومانی فعلی بوده و خانوار یارانه‌بگیر به‌صورت مجزا یارانه نقدی خود را ماهانه دریافت خواهند کرد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کردستان افزود: متقاضیان استفاده از کالابرگ الکترونیکی می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد و فروشگاه‌های زنجیره‌ای نسبت به خرید اقلام اساسی اقدام کنند.

به گفته پیشکاری در حال حاضر ۴۷۵ هزارخانوارکردستانی یارانه خود را به خرید کالا از طریق کالابرگ الکترونیکی اختصاص دادند.

گفتنی است؛ مرحله سوم طرح کالابرگ الکترونیکی تا ۱۸ اردیبهشت ادامه دارد.

کد خبر 6092634

دیگر خبرها

  • اختصاص ۶۵ میلیارد ریال جایزه کم‌مصرفی به مشترکان کاشانی
  • قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید
  • توضیح مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره قیمت خرید زباله در «نوماند»
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی کردستان در حال انجام است
  • راهکار ساده برای کمک به رژیم‌تان؛ نوشیدن آب داغ چگونه باعث کاهش وزن می‌شود؟
  • علت افزایش قیمت برنج ایرانی مشخص شد
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین