Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، پلیس در شمال هند یک رهبر جوان از حزب حاکم ملی گرای «هندو»(بهاراتیا جاناتا) را به دلیل انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی ضد مسلمانان بازداشت کرد. این مساله چند روز بعد پس از اظهارات توهین آمیز یکی دیگر از مقامات حزب در مورد حضرت محمد(ص) که منجر به خشم کشورهای اسلامی و تنشهای دیپلماتیک با هند شد رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، «هرشیت سریواستاوا» رهبر جوان حزب حاکم هند به رهبری نارندرا مودی نخست وزیر این کشور در شهر کانپور بازداشت شده است.

هفته گذشته مسلمانان هند با برگزاری تجمعی که با تنش همراه شد، اظهارات علیه مقدسات مسلمانان از سوی مقامات ارشد حزب حاکم این کشور را محکوم کردند. 

یک مقام ارشد پلیس در شهر کانپور گفته، «ما این سیاستمدار محلی را به دلیل اظهارات تحریک آمیز علیه مسلمانان دستگیر کردیم.» وی همچنین افزود، حداقل 50 نفر در پی تنش ها در کانپور بازداشت شده‌اند.

هفته گذشته اظهارات اهانت آمیز «ناپور شارما» سخنگوی حزب حاکم هند علیه مسلمانان در یک برنامه تلویزیونی با موجی از اعتراضات همراه شد.

پس از اظهارات اهانت آمیز وی علیه به پیامبر اسلام(ص) که اعتراض کشورهای اسلامی از جمله ایران را برانگیخت سران حزب حاکم در هند روز سه شنبه  به مقامات  این حزب دستور دادند که هنگام صحبت در مورد ادیان در تریبون‌های عمومی «بسیار محتاط» باشند.

حزب مودی همچنین ناپور شارما را موقتا از پست خود برکنار کرده است.

یکی از سران ارشد این حزب و وزیر فدرال در دهلی نو گفت: «ما نمی‌خواهیم مقامات حزب به گونه‌ای صحبت کنند که به احساسات مذهبی هیچ جامعه‌ای آسیب برساند.»

بهاراتیا جاناتا، با حدود ۱۱۰ میلیون عضو عمدتا هندو، بزرگترین حزب سیاسی جهان است. مسلمانان حدود ۱۳ درصد از جمعیت ۱.۳۵ میلیاردی هند را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: هند توهین به مسلمانان حزب حاکم هند حزب حاکم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۰۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحشت نتانیاهو از صدور حکم بازداشت از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری

روزنامه عبری زبان معاریو به نقل از منابع آگاه گزارش داد که نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از ترس صدور حکم بازداشتش توسط دیوان بین‌المللی دادگستری به شدت نگران و آشفته است.

بر اساس این گزارش، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تماس‌های گسترده‌ای با مقامات آمریکایی به منظور جلوگیری از صدور حکم بازداشتش برقرار کرده است.

از سوی دیگر روزنامه تایمز انگلیس نیز اعلام کرد که احتمالا دیوان بین‌المللی دادگستری در حال آماده شدن برای صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقام‌های ارشد اسرائیلی از جمله یوآو گالانت وزیر جنگ، هرتزی هالوی رئیس ستاد کل اتش و برخی مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی به خاطر جنگ علیه غزه است.

این روزنامه انگلیسی نوشت که ممکن است حکم بازداشت در اوایل هفته آینده صادر شود.

نتانیاهو مدعی شده است که تصمیم‌های دیوان لاهه بر تصمیم‌های رژیم صهیونیستی تاثیری نخواهد گذاشت، اما می‌تواند تبدیل به روال خطرناکی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • حمله با قمه در لندن؛ مظنون بازداشت شد
  • هشدار آمریکا به دیوان کیفری بین‌المللی پیرامون حکم بازداشت رهبران اسرائیل
  • وحشت در محافل صهیونیستی بعد از تصمیم ضد اسرائیلی دادگاه لاهه
  • تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید
  • اروپا در حال سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز در حمایت از فلسطین است
  • آخرین اظهارات سردار حاجی زاده درباره عملیات نظامی علیه اسرائیل + فیلم
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • سونامی بین‌المللی علیه مقامات تل‌آویو در راه است
  • وحشت نتانیاهو از صدور حکم بازداشت از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری