Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@23:23:25 GMT

چند خبر کوتاه از اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۸۱۰۵۸

چند خبر کوتاه از اصفهان

تجلیل از حافظان و خادمان قرآن در شهرضا

 معاون فرهنگی و اجتماعی شهرستان شهرضا روز چهارشنبه در مراسم تقدیر از خادمان و حافظان قرآن این شهرستان، اظهار داشت: علاوه بر حافظان کل، حافظان چند جزء قران کریم نیز مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گفته مهدی مولاییان، اداره اوقاف و امور خیریه در معرفی و شناسایی برترین‌های قرآنی در کنار دیگر مجموعه‌های فرهنگی و شهرداری برای برگزاری این مراسم همراهی و همکاری داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب با صدور فرمان تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در واقع اقدام مبارکی را بنیان نهادند تا قرآن به عنوان ارزشمندترین و والاترین داشته بشر، بیشتر و فراگیرتر در جامعه حضور داشته باشد و از مظلومیت آن کاسته شود.

معاون شهردار شهرضا تصریح کرد: برگزاری آزمون های دوره ای، رقابت ها و محافل انس با قرآن در کنار آموزش‌های خانگی و مردمی بویژه برای گروه‌های سنی کودک و نوجوان اقدام موثری است که می‌تواند در فراگیر شدن آموزه های قرآنی و معارفی در جامعه موثر باشد.

مولاییان ابراز امیدواری کرد: آموزه‌های قرآنی و معارفی با همراهی و همفکری همه اقشار مردمی و سازمان‌های دولتی و غیردولتی روز به روز گسترده‌تر و به‌روزتر شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: هر آنچه روی مباحث قرآنی کار کنیم آثار و برکات آن در بخش‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و تربیتی در جامعه شاهد خواهیم بود.

آیین تقدیر از برترین‌های قرآنی همراه با اجرای تواشیح، قرائت قرآن کریم و سخنرانی مذهبی در دارالکریمه حضرت رقیه(س) شهرضا برگزار شد.

 پرداخت ۳۴میلیارد تومان وام اشتغال توسط صندوق ولایت کمیته امداد اصفهان

مدیر صندوق امداد ولایت استان اصفهان گفت:در یک سال گذشته  ۳۴ میلیارد تومان  وام اشتغال طریق صندوق ولایت تحت پوشش کمیته امداد به نیازمندان پرداخت شده است.

سید مجتبی حجازی در گفت و گو با ایرنا با اشاره به افزایش مشکلات مردمی از یک سو و کاهش مراجعات  مردمی جهت کمک به صندوق کمیته امداد،اظهار داشت: تورم رو به افزایش موجب شده است تا کمیته امداد نتواند کمک بلاعوض به متقاضیان تحت پوشش داشته باشد اما در زمینه مسکن،اشتغال،تحصیل،ازدواج با حفظ عزت خانواده ها با تشکیل این صندوق قرض داده می شود.
وی با تاکید به اینکه اکنون قرض الحسنه جایگزین کمک بلاعوض شده است،افزود: صندوق قرض الحسنه"ولایت" سال۹۵ با مجوز از بانک مرکزی فعالیت خود را با اعتبار اولیه داخلی سرمایه وامی آغاز وسپس با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه اولیه وام تا کنون جریان دارد.

مدیرصندوق امداد ولایت استان اصفهان تصریح کرد:صندوق قرض الحسنه امداد ولایت هیچ سودی بابت تسهیلات وام ۱۰ میلیونی دریافت نمی کند و برای وام های بالای ۱۰ میلیون تومان نیز ۳ درصد سود طی یک مرحله دریافت می کند و تمامی وام ها با هزینه خود صندوق امداد بیمه و هزینه ای وام گیرنده نمی دهد.
وی ادامه داد: در سال گذشته ۱۷۶ میلیارد تومان وام به مددجویان تحت پوشش  پرداخت شد که ۱۷ هزار و ۸۱۳فقره وام درسرفصل کارگشایی،مسکن، اشتغال، دانشجویی،درمانی، ودیعه مسکن و در زمینه اشتغال سال گذشته ۳۴ میلیارد تومان اعتبار وام به ارزش یک هزار و ۴۳۳ فقره صادر شده است.
حجازی اضافه کرد:۲هزار و ۱۸۴ فقره از وام کارگشایی برای پرداخت  هزینه مسکن و ۱۲ هزار فقره وام کارگشایی به مبلغ ۹۰ میلیارد تومان جهت بخش وام ازدواج بوده است.
وی یکی از مهمترین خصوصیات این صندوق را جامعه هدف این صندوق برشمرد و گفت:این صندوق بر خلاف سایر صندوق ها که به دنبال اقشار با تمکن مالی بالا است؛ توجه ویژه ای به قشر آسیب پذیر جامعه دارد و جریمه دیرکَرد نداشته و شفافیت در هزینه کَرد منابع توسط ناظران بانک مرکزی و موسسه حسابرسی وابسته به دفتر نظارت رهبری و حسابرس سازمان مالیات نظارت دارند.
۹ درصد جمعیت استان اصفهان در حاشیه‌ها زندگی می‌کنند

 مدیر کل امور اجتماعی استانداری اصفهان گفت: مطابق با آخرین سرشماری نفوس  و مسکن، بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار نفر از جمعیت استان اصفهان درحاشیه زندگی می‌کنند که معادل ۸ تا ۹ درصد جمعیت استان اصفهان را شامل می‌شود.

مسعود مهدویان‌فر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حاشیه‌نشینی یکی از پنج آسیب مهم اجتماعی است که در برنامه ششم توسعه  کشور( ۱۳۹۶تا ۱۴۰۰) به عنوان اولویت اول در سیاستگذاری های اجتماعی طرح شد.

وی با بیان اینکه بدلیل شیوع کرونا آمار نفوس و مسکن که هر پنج سال یکبار انجام می‌گرفت با تاخیر یکساله مواجه شد، گفت: با شیوع حاشیه‌نشینی مواجه هستیم اما آمار جدیدی از آن نداریم.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری اصفهان جمعیت حاشیه‌نشینان در استان اصفهان را عدد قابل توجهی دانست و گفت: اگر جمعیت استان را بیش از پنج میلیون نفر در نظر بگیریم  بین ۸ تا ۹ درصد استان در حاشیه‌ها زندگی می‌کنند.

وی  با اشاره به اینکه هشت درصد حاشیه‌نشین‌ها با سواد هستند ، اضافه کرد: اعتیاد، تزلزل در بنیان خانواده، طلاق، مشکلات در حوزه تربیتی فرزندان و آسیب‌های اجتماعی کودکان ونوجوانان از جمله آسیب‌های حاشیه‌نشینی است .

برچسب‌ها شهرضا حفظ قرآن حافظان قرآن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرضا حفظ قرآن حافظان قرآن شهرضا حفظ قرآن حافظان قرآن میلیارد تومان استان اصفهان جمعیت استان کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۱۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اتاق فرار» پرمخاطب‌ترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه» شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی گروه سینمایی هنر و تجربه، بسته فیلم کوتاه «اتاق فرار» مورد استقبال مخاطبان، هنرمندان و چهره‌های فرهنگی قرار گرفت و توانست عنوان پرمخاطب‌ترین بسته فیلم کوتاه را در میان 10 بسته اکران شده در هنر و تجربه را از آن خود کند. 

بسته فیلم کوتاه «اتاق فرار» که شامل ۵ فیلم کوتاه «مورس» ساخته روناک جعفری، «اسپاسم» ساخته صحرا اسدالهی، «نفس نکش» ساخته میلاد نسیم سبحان، «رویای نیمه‌جان» ساخته آرمین اعتمادی و «گوشت تلخ» ساخته فرید حاجی است.

در گروه سینمایی هنر و تجربه (از سال 98 تاکنون) بسته 5 فیلم کوتاه «یلدای کوتاه»، بسته 6 فیلم کوتاه «108 دقیقه در یک قرن»، بسته 6 فیلم کوتاه «بازگشت کوتاه»، بسته 5 فیلم کوتاه «وضعیت قرمز»، بسته 5 فیلم کوتاه «پنجِ گان کوتاه»، بسته 5 فیلم کوتاه «یک سانس؛ چند رویا»، بسته 5 فیلم کوتاه «ژانر وحشت» و بسته 6 فیلم کوتاه «ژنریک؛ شش فیلم شش نگاه» پیش از این اکران شده بود. 

گروه سینمایی هنر و تجربه به پیشنهاد و استقبال فیلمسازان جوان حوزه فیلم کوتاه از سال گذشته تاکنون اکران 21 فیلم کوتاه را در کارنامه خود ثبت کرده است. 

بلیت‌فروشی بسته فیلم کوتاه «اتاق فرار» در سامانه‌های بلیت‌فروشی سینماتیکت، ایران تیک، آی تیکت و گیشه هفت همچنان ادامه دارد

دیگر خبرها

  • روزنامه‌های اقتصادی یک‌‎شنبه ۹ اردیبهشت
  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • «اتاق فرار» پرمخاطب‌ترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه»
  • موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم
  • «اتاق فرار» پرمخاطب‌ترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه» شد
  • امواج کوتاه در دریای خزر
  • شجاع: خدا به پورحمیدی عزت داد
  • موج کوتاه در دریای خزر
  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان
  • فراخوان جشنواره فیلم کوتاه تهران