Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@11:14:16 GMT

اعطای مجدد وام‌های حمایتی به سینماگران

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۸۱۳۹۴

اعطای مجدد وام‌های حمایتی به سینماگران

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، سیدمهدی جوادی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و نعمت‌الله رضایی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید راه‌کارهای تداوم حمایت از سینماگران را بررسی کردند.

در این دیدار مدیرعامل فارابی ضمن تشکر از حسن همکاری‌های سابق صندوق کارآفرینی امید با جامعه سینمایی کشور به لزوم استمرار و توسعه این همکاری‌ها جهت احیای مشاغل سینمایی تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوادی با اشاره به دوران سخت کرونا و آسیب‌های جدی آن به سینماگران گفت: نظر به مأموریت‌های صندوق کارآفرینی امید جهت احیای مشاغل آسیب دیده از کرونا یکی از مهم‌ترین صنوفی که می‌توان با سرانه‌ای پایین‌تر از سایر فعالیت‌ها به احیای مشاغل آن همت گمارد، صنوف سینمایی هستند. متاسفانه هنوز فیلم‌هایی داریم که وام گرفته‌اند اما نوبت به اکران آنها نرسیده و طبیعی است که در بازپرداخت تسهیلات نیز مشکل داشته باشند.

مدیرعامل فارابی با برشمردن دغدغه‌های دکتر محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی در این خصوص اظهار داشت: در کنار این موضوعات ایجاد اشتغال در حوزه‌های فرهنگی از جمله سینما با کمترین سرمایه قابل تحقق است. لذا در جلسه‌ای که ایام فجر با نائب رئیس محترم صندوق و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری نیز در فارابی داشتیم مقرر شد با مشارکت صندوق کارآفرینی امید برنامه‌هایی در خصوص احیا و ایجاد مشاغل سینمایی داشته باشیم و جلسه امروز در همان راستا است.

هم‌چنین در این نشست دکتر نعمت‌اله رضایی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید نیز با ابراز خرسندی از حضور در یکی از موثرترین نهادهای فرهنگی کشور به اهتمام این صندوق بر حمایت از جامعه سینمایی کشور تاکید کرد.

رضایی همچنین با مرور راه‌کارهای توسعه همکاری فی‌مابین با اشاره به شرایط کرونایی از آمادگی کامل صندوق برای کمک به سینماگران جهت عبور از این شرایط خبر داد.

* مهلت دادن به وام‌های کرونایی

در این دیدار که سجادی خزانه‌دار بنیاد سینمایی فارابی و حسین ناظریان معاون بازرسی، حقوقی و امور استان‌های صندوق کارآفرینی امید نیز حضور داشتند، توافق شد سینماگرانی که سابقاً وام دریافت کرده‌اند اما به دلیل کرونا هنوز فیلم‌‌های آنها اکران نشده و توان پرداخت اقساط را ندارند، بازپرداخت اقساط آنها امهال شود.

براساس این خبر، علاوه بر تمدید تفاهم‌نامه سه جانبه صندوق کارآفرینی امید، صندوق اعتباری هنر و بنیاد سینمایی فارابی جهت اعطای تسهیلات به سینماگران، توافق شد یک تفاهم‌نامه جدید میان بنیاد سینمایی فارابی و صندوق جهت حمایت از تولید آثار استراتژیک منعقد شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: صندوق اعتباری هنر صندوق کارآفرینی امید وام سینمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۱۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی در یزد

سرهنگ حسن ابوالحسینی رئیس پلیس فتای استان یزد اظهار داشت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به این پلیس مبنی بر سرمایه گذاری در کانال تلگرامی اکسیر فارابی و کلاهبرداری از آنها، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا یزد قرار گرفت. 

وی افزود: شاکیان در اظهارات خود عنوان داشتند درشبکه اجتماعی تلگرام با شخصی که مدعی بود در زمینه سرمایه گذاری اکسیر فارابی فعالیت می‌کند و سود‌های کلانی در ازای سرمایه گذاری در این زمینه پرداخت می‌کند، آشنا شدیم ومدت کوتاهی با وی درارتباط بودیم و پس ازجلب اعتماد جمعآ مبلغ ۱۵ میلیارد ریال جهت سرمایه گذاری در زمینه این بازار برای وی واریز کردیم و بعد از واریز وجوه و عدم پاسخ از وی متوجه شدیم مورد کلاهبرداری قرار گرفته ایم. 

ابوالحسینی ادامه داد: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکیان و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته، مشخص شد متهم ساکن یکی از استان‌های غرب کشور بوده، در این خصوص با هماهنگی مقام قضائی نامبرده دستگیر و به پلیس فتا استان یزد منتقل شد. 

وی بیان داشت: متهم پس از دستگیری به کلاهبرداری ازحساب ۲۰ نفر از هموطنان سراسر کشور تا این لحظه اعتراف کرد. 

رئیس پلیس فتا استان یزد توصیه کرد: هنگام سرمایه‌گذاری توجه کنید که شما نباید به افراد حقیقی اعتماد کنید. یک شرکت سرمایه‌گذاری باید توسط نهاد‌های نظارتی، تایید شده باشد تا امکان اعتماد به آن وجود داشته باشد و به هیچ عنوان دارایی خود را به دست افرادی که با وعده سود‌های غیرواقعی و وسوسه برانگیز، از شما درخواست وجه می‌کنند، نسپارید. 

وی خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.gov.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد
  • اولین نشست مجازی مدیر عامل در سال ۱۴۰۳ با کارکنان صندوق
  • ساخت فیلم سینمایی اقتباسی درباره فرهنگ رضوی
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • فیلم سینمایی تاریخی اقتباسی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود
  • افزایش جایزه جشنواره البرز به برگزیدگان / ۱۰ میلیارد برای ۶۲ نخبه علمی + فیلم
  • خرید حمایتی مرغ به هزارتن در روز رسید
  • پرداخت تسهیلات به ۵۳۴ طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی
  • دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی در یزد
  • نشستی دربارۀ ابن‌سینا و مکتب فلسفی اصفهان