Web Analytics Made Easy - Statcounter

معصومه خدابنده‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی در استان اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر دانش‌آموز پایه اول ثبت‌نام در استان کنند.

وی بیان کرد: ثبت‌نام این دانش‌آموزان از روز گذشته ۱۶ خردادماه آغاز شده و البته پایانی ندارد و حتی تا مهرماه هم مدیر موظف به ثبت‌نام است اما طبق دستورالعمل موجود تاکید به ثبت‌نام تا ۳۱ مردادماه است که کلاس‌بندی و سایر اقدامات به موقع انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان با توصیه به خانواده‌ها در اقدام به موقع نسبت به ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول تا اینکه تا پایان مرداد آمار قطعی به دست آید افزود: تعدادی از دانش‌آموزان امسال نیز ممکن است تکرار پایه داشته باشند.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی شده افت تحصیلی دانش‌آموزانی دارای مشکل یادگیری در ایام تابستان رفع شود و هنوز نمی‌توانیم پیش‌بینی دقیقی از تعداد افرادی که ممکن است تکرار پایه داشته باشند، داشته باشیم.

خدابنده‌لو تاکید کرد: از آنجا که سال تحصیلی امسال آموزش‌ها حضوری و مجازی بود، برای دانش‌آموزانی که فقر یادگیری داشتند، برنامه‌ریزی برای یادگیری در پایگاه‌های تابستانی شده است.

وی از فعالیت ۱۰۰ پایگاه آموزشی برای دانش‌آموزان ابتدایی طی تابستان خبر داد و افزود: دانش‌آموزان دوره اول در درس فارسی و ریاضی شناسایی شده‌اند که آموزش‌های جبرانی آنها از ابتدای تیرماه آغاز می‌شود.

سنجش دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی بعد از ثبت‌نام آنها انجام می‌شود

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش همدان با اشاره به اینکه برای دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی نیز که پایه چهارم، پنجم و ششم هستند در سه درس فارسی، ریاضی و علوم کلاس جبرانی برگزار می‌شود عنوان کرد: تمام تلاش ما این است دانش‌آموزان را  به کیفیت مطلوب برسانیم چون تکرار پایه منجر به یادگیری بیشتر نمی‌شود.

وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم در تابستان تمام دانش‌آموزان با توجه به شناختی که معلمان از آنها یافته‌اند به کیفیت مطلوب یادگیری برسند گفت: آموزگاران پایگاه‌های تابستانی بیشتر معلمان داوطلب هستند اما منعی برای حضور گروه‌های جهادی نیز وجود ندارد.

خدابنده‌لو با بیان اینکه سنجش دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی نیز بعد از ثبت‌نام آنها انجام می‌شود افزود: سامانه سنجش از ۲۷ خردادماه برای نوبت‌گیری فعال می‌شود و مدیران بر اساس ثبت‌نام پایه اول که داشتند در سامانه ورود کرده و برای دانش‌آموزان نوبت‌گیری می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: از پنجم تیرماه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی دانش‌آموزان پایه اول در ۲۴ پایگاه فعال در استان انجام خواهد شد.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس

کلیدواژه: ثبت نام دانش آموزان پایه اول سنجش دانش آموزان دانش آموزان پایه ابتدایی دانش آموزان پایه اول برای دانش آموزان ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۱۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود

استاندار همدان گفت: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود تا فارغ‌التحصیلان مهارت‌آموز در تخصص خود به کار گرفته شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیین بزرگداشت مقام معلم باحضور استاندار همدان، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولان و فرهنگیان در فامنین برگزار شد.

این آیین در راستای تجلیل و تکریم از مقام شامخ معلم باحضور 750 نفر از فرهنگیان این شهرستان (600 شاغل و 150 بازنشسته) برگزار شد.

استاندار همدان در این مراسم در سالن جلسات آموزش و پرورش شهرستان فامنین با تاکید بر اینکه اگر کشوری به سوی پیشرفت قدم بردارد، باید در آموزش‌و‌پرورش سرمایه‌گذاری کند اظهار داشت: معلمان جایگاه و نقش اثرگذاری در زندگی دانش آموزان دارند.

علیرضا قاسمی‌فرزاد با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) با این عنوان که "هرکس به من کلمه‌ای بیاموزد مرا بنده خود کرده است" گفت: همین جمله مهم و ارزشمند جایگاه والای معلم را بر همگان آشکار می‌سازد.

قاسمی فرزاد بیان کرد: سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش نسلی همانند 36 هزار دانش‌آموز شهید و 4 هزار معلم شهید را تحویل جامعه می‌دهد که در راه ایران‌ و انقلاب اسلامی جان خود را هدیه کردند.

استاندار همدان با بیان اینکه آموزش و پرورش محلی است که می‌تواند بین دانش‌آموزان تعادل ایجاد کند عنوان کرد: سطح فرهنگ‌، بینش‌ و ارزش‌ها در خانواده‌ها متفاوت است و دانش‌آموزان با ورود به مدرسه دلبستگی و وابستگی‌های دینی، ملی، اعتقادات و ارزش‌های جامعه اسلامی را نهادینه و منتقل می‌کنند.

قاسمی فرزاد از حضور خیران در ساخت مدارس تقدیر کرد و در بخش دیگری از سخنان خود افزود: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود تا فارغ‌التحصیلان مهارت‌آموز در تخصص خود به کار گرفته شوند.

قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: دولت توان و تلاش خود را برای تقویت آموزش‌و‌پرورش در زمینه‌ ارتقای محتوا با تاکید بر اجرای سند تحول بنیادین و توسعه زیرساخت‌ها به کار بسته است.

‌انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • استخدام بیش از هزار و ۵۰۰ معلم در چهارمحال و بختیاری
  • استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود
  • مسابقات فوتسال دانش آموزان ابتدایی جنوب فارس
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود