Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سونگ کیم» نماینده ویژه ایالات متحده در امور کره شمالی پس از هشتمین آزمایش موشک بالستیک کره شمالی که روز یکشنبه انجام گرفت، هشدار داد که پیونگ‌یانگ «هر لحظه» ممکن است هفتمین آزمایش اتمی را انجام دهد.

شبکه انگلیسی «بی بی سی» گزارش کرد، کیم که از جاکارتا سخنرانی می‌کرد گفت که کره شمالی در سال جاری میلادی، شمار بی‌سابقه‌ای از آزمایش‌های موشکی را انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیونگ‌یانگ در حالیکه هشت ماه از سال جاری میلادی گذشته است، 31 آزمایش موشکی انجام داده است و این در حالی است که در تمامی سال 2019 که این کشور رکورد بیشترین آزمایش موشکی را داشته است، تنها 25 آزمایش موشکی انجام داده است.

وی در جمع خبرنگاران در جاکارتا اندونزی گفت: «و فقط هنوز ماه ژوئن (ماه فعلی میلادی) است».

در هفته‌های اخیر، مقام‌های آمریکایی در مناسبات مختلف مدعی شده‌اند که کره شمالی در شرف انجام یک آزمایش اتمی است به طوریکه «وندی شرمن» قائم مقام وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا روز گذشته (سه‌شنبه) گفت که هرگونه آزمایش اتمی کره شمالی با «پاسخ سریع و محکم» مواجه خواهد شد.

پیونگ یانگ از سال 2017 تاکنون هیچ آزمایش اتمی انجام نداده است اما تنش‌ها در شبه جزیره کره در ماههای اخیر به شدت افزایش یافته است.

سونگ کیم همچنین در ادامه مدعی شد که اظهارات اخیر مقام‌های کره شمالی نمایانگر تمایل آن‌ها به استفاده از سلاح‌های اتمی تاکتیکی یا کوچک بوده است.

وی در پاسخ به سؤالی درباره زمان احتمالی انجام آزمایش اتمی کره شمالی گفت که این آزمایش می‌تواند در «هرلحظه» انجام شود و حتی امکان آن وجود دارد که این آزمایش این هفته برگزار شود.

در عین حال، شرمن به خبرنگاران در سئول،‌ محلی که با مقامات کره جنوبی و ژاپنی ملاقات داشته است، گفت که هر آزمایشی از این دست «در تضاد کامل با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل خواهد بود».

وی در این خصوص گفت: «نه تنها کره جنوبی و ایالات متحده و ژاپن بلکه کل جهان به طریق محکم و صریح پاسخ خواهند داد».

طبق گزارش بی بی سی، تاکنون کره شمالی به اظهارات قائم مقام وزارت خارجه آمریکا پاسخ نداده است.

طبق این گزارش، کیم تصریح کرد که با این حال، ایالات متحده آمریکا که به همراه متحد خود کره جنوبی به آزمایش‌های موشکی اخیر پیونگ یانگ واکنش نشان دادند، همچنان متعهد به تعامل دیپلماتیک بدون پیش‌ شرط  با کره شمالی است.

وی ادامه داد که این پیام «از طریق کانال های خصوصی» منتقل شده است.

این دیپلمات آمریکایی در ادامه همچون شرمن به شیوع ویروس کرونا در کره شمالی اشاره کرد و گفت که ایالات متحده همچنین پیشنهادهایی در مورد همکاری و کمک های بشردوستانه در مورد شیوع اخیر کووید-19 در کره شمالی ارائه کرده است.

کیم در این خصوص توضیح داد: «با این حال تا به امروز، کره شمالی پاسخ نداده است و همچنان هیچ نشانه‌ای مبنی بر تمایل به تعامل نشان نمی‌دهد.»

کره جنوبی و آمریکا در هفته‌های اخیر تحرکات علیه کره شمالی را افزایش داده‌اند به طوریکه ستاد مشترک ارتش کره جنوبی روز گذشته (سه‌شنبه) اعلام کرد که با آمریکا یک رزمایش هوایی انجام داده‌اند.

وی در ادامه افزود که نمایش هوایی مشترک کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا شامل شانزده هواپیمای کره جنوبی از جمله جنگنده‌های رادارگریز «اف ۳۵-ای» و چهار جنگنده اف-۱۶ آمریکا بوده و هدف آن نمایش توانایی پاسخگویی سریع به اقدامات تحریک‌آمیز کره شمالی بوده است.

نمایش هوایی دو کشور کره جنوبی و آمریکا یک روز پس از آن انجام گرفت که این دو متحد، در مقابل آزمایش موشکی روز یکشنبه کره شمالی، هشت موشک سطح به سطح به سمت آب‌های شرقی کره جنوبی جنوبی شلیک کردند.

بامداد یکشنبه ستاد مشترک ارتش کره جنوبی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، کره شمالی، یک فروند موشک بالستیک را به سمت دریای شرقی شلیک کرد. گارد ساحلی ژاپن نیز گفت این پرتابه نامشخص که احتمالا موشک بالستیک است، به سمت دریای ژاپن شلیک شده است.

شلیک موشک بالستیک توسط پیونگ‌یانگ، هجدهمین قدرت‌نمایی کره شمالی در سال جاری میلادی (۲۰۲۲) است که بعد از دستور «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی برای لغو ممنوعیت خودخواسته بر آزمایش‌های موشکی و اتمی انجام می‌شود.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: سونگ کیم کره شمالی کره جنوبی آزمایش اتمی موشک بالستیک ایالات متحده آزمایش موشکی آزمایش اتمی آزمایش موشک کره جنوبی پیونگ یانگ انجام داده کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۱۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) لحظه سرنگونی پهپاد آمریکایی در یمن

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آزادی بیان آمریکایی
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • به‌زودی تشخیص سه نوع خطرناک سرطان با یک قطره خون ممکن می‌شود
  • (ویدئو) لحظه سرنگونی پهپاد آمریکایی در یمن
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • تجمع دانشجویان در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • واکنش رسانه های بیگانه به اعتراض دانشجویان آمریکایی
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن