Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی واعظی عوامل بیرونی را دلیل قهرمانی استقلال می داند

مهدی واعظی گلر اسبق پرسپولیس در مورد وضعیت این تیم در لیگ برتر صحبت کرد.

به گزارش طرفداری، مهدی واعظی در خصوص شرایط فصلی که به پایان رسید و عدم قهرمانی پرسپولیس بعد از 5 سال به ایلنا گفت:

من در مجموع به پرسپولیس در فصلی که گذشت نمره قبولی می‌دهم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم عملکرد خوبی داشت ولی به قدری که برای قهرمانی کافی باشد خوب نبود. این تیم در بازی‌های حساسی امتیازات مهمی از دست داد که اگر آن امتیازات را که از تیمی مثل پرسپولیس انتظار می‌رفت کسب کند، به دست آورده بود الان در جایگاه قهرمانی ایستاده بود. به نظرم عملکرد پرسپولیس خوب بود ولی در حد قهرمانی نبود.

او در مورد اینکه پرسپولیس 63 امتیازی است و قهرمان نشدن تیمی با این امتیاز عجیب است، گفت:

ببینید این رکوردها و آمار و ارقام را باید با توجه به شرایط لیگ در نظر بگیرید و نمی‌شود یک فرمول کلی برای همه لیگ ها نوشت و اینکه می‌گویند میانگین دو امتیاز از هر بازی برای قهرمانی کافی است را قبول ندارم، کما اینکه پرسپولیس 3 امتیاز هم بیشتر گرفت و قهرمان نشد و از سویی در لیگ های قبلی قهرمان 56-57 امتیازی هم فکر می‌کنم داشتیم. این به سطح لیگ و فاصله سطح تیم ها و مواردی از این دست بر می‌گردد و مشخص بود قهرمان لیگ امسال حداقل به 65 امتیاز نیاز دارد.

پیشکسوت پرسپولیس در ادامه با اشاره به قهرمانی استقلال عنوان کرد:

من قصد توجیه و بهانه ندارم ولی در مورد لیگ امسال در کنار اشتباهاتی که پرسپولیس داشت و به آن اشاره کردم شما نگاه کنید عوامل بیرونی تا چه اندازه تاثیرگذار بود. یک نمونه بارز آن همان 2 امتیازی است که استقلال در بازی با گل گهر گرفت و این رای با هیچ منطقی سازگار نبود و از طرف دیگر اشتباهات دیگری هم به سود استقلال و به زیان پرسپولیس رخ داد که بارز ترین آن همان دربی بود که باعث شد برد با مساوی عوض شود. شما همان 2 امتیاز بازی با گل گهر و 2 امتیاز پرسپولیس در دربی که یک امتیاز هم از استقلال بابت آن بازی کم می‌شود را در نظر بگیرید پرسپولیس قهرمان است و حالا به سایر موارد اشاره نمی‌کنم.

واعظی در مورد حکم اخیر کمیته انضباطی برای بازی با تراکتور گفت:

این حکم واقعاً شاهکار بود و وقتی آن را شنیدم فکر می‌کردم شوخی است. جالب است که تازه جوری جلوه داده می‌شود که انگار لطفی به پرسپولیس شده است. شما به من یک دلیل منطقی برای محرومیت تماشاگران پرسپولیس بگو تا بپذیرم این حکم درست است. چطور می‌شود پرسپولیس هم سنگ بخورد و هم محروم شود. مگر هوادار پرسپولیس در ورزشگاه بود و اصلاً قصوری در این ماجرا داشت؟ قبلاً هم چنین اتفاقی برای بازی با سپاهان افتاده بود و پرسپولیس را با وجود اینکه قصوری نداشت از تماشاگر و میزبانی محروم کردند. این رفتار کمیته انضباطی به نوعی گرا دادن به تیم‌هاست که اگر می‌خواهید پرسپولیس محروم شود به این تیم سنگ پرتاب کنید. خب وقتی تماشاگر پرسپولیس محروم می‌شود سودش را کدام تیم‌ می‌برد؟ این را هم درنظر بگیرید بخش عمده ای از قدرت پرسپولیس از تماشاگرانش است.

او در مورد فصل جدید و شروع مقتدرانه پرسپولیس با دو خرید مطرح و صاحب نام، عنوان کرد:

به نظرم دو خرید خوب آنهم در خط دروازه و خط دفاعی که مشکل اصلی پرسپولیس در فصل قبل بود از نان شب واجب‌تر بود و همین دو خرید نیمی از مشکلات تیم را برای فصل بعد برطرف خواهد کرد. شما در نظر بگیرید که علیرضا بیرانوند گلر شماره یک تیم ملی است و جذب او چه تاثیر مهمی می‌تواند در ترکیب پرسپولیس داشته باشد. این یک قدم رو به جلوی خوب بود و با ادامه این روند و نهایی شدن جذب نفرات دیگری که نامشان مطرح شده است تیم خوبی برای فصل بعدی بسته خواهد شد.

پیشکسوت پرسپولیس در مورد جدایی سرمربی استقلال و اینکه عدم ثبات روی نیمکت این تیم به سود پرسپولیس خواهد بود، گفت:

پرسپولیس فصل گذشته مشکلات زیادی داشت و بازیکنان مهمی از دست داد و جابجایی های مدیریتی داشت و به این تیم ضربه زد و استقلال هم فکر می‌کنم بیشتر از کادرفنی، مدیریت خوب آقای آجورلو راه این تیم را برای قهرمانی هموار کرد ولی امسال پرسپولیس با ادامه این روند می‌تواند گزینه اصلی قهرمانی باشد.

اخبار داغ 

تدارک ویژه رئال مادرید برای اعلام تمدید قرارداد لوکا مودریچ و خداحافظی مارسلو پایان ماجراجویی همگروه ایران با شکست مقابل کانگوروها؛ استرالیا به پرو رسید گفتگوی حسن صالح حمیدزیچ و روبرت لواندوفسکی؛ هیچ چیز تغییر نکرده است علیرضا بیرانوند در پرسپولیس رکورددار می شود؟

منبع: طرفداری

کلیدواژه: مهدی واعظی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۱۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهار تیم «فوتبال» را ناامید کردند/ «توهین» میلیاردها به تماشاگران

به گزارش خبرنگار مهر، هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال به پایان رسید و تغییرات مهمی در انتهای جدول رده بندی اتفاق افتاد اما صدر جدول همچنان بدون تغییر باقی ماند و سرخپوشان تهرانی نتوانستند از توقف استقلال برابر تراکتور استفاده کنند و در ورزشگاه آزادی برابر سپاهان به تساوی رضایت دادند تا صدر بدون تغییر بماند.

توهین میلیاردها به تماشاگران

دو ورزشگاه یادگار امام و آزادی هر چند مملو از تماشاگر نبود اما هواداران پرتعدادی را در دل خود جای داده بودند تا از دیدن دو بازی مهم و حساس لذت ببرند اما بازیکنان پرمدعا اما بی کیفیت چهار تیم استقلال، تراکتور، پرسپولیس و سپاهان نمایشی ضعیف و دور از انتظار داشتند و به وقت و هزینه و علاقه هزاران هوادار خود توهین کردند و فوتبالی کسل کننده و حوصله سر بر ارایه دادند.

پرسپولیس تعارف استقلال را رد کرد

در این هفته شاهد یکی از حساس‌ترین هفته‌های این فصل لیگ برتر بودیم. جایی که ۴ تیم صدرنشین جدول رو در روی هم قرار گرفتند و ممکن بود صدرنشینی لیگ با تغییراتی مواجه شود.

استقلال صدرنشین در حالی میهمان تراکتور بود که در تبریز با تساوی بدون گل متوقف شد تا اختلاف این تیم با پرسپولیس همان یک امتیاز باقی بماند.

این نتیجه باعث شد فرصت بزرگی برای سرخپوشان پایتخت برای تصاحب صدرنشینی پدید بیاید. اما این تیم نتوانست از تساوی آبی پوشان استفاده کند و در یک دیدار خانگی برابر سپاهان با تساوی بدون گل متوقف شد تا در پایان هفته بیست و پنجم تغییری در صدر جدول حاصل نشود و استقلال با ۵۴، پرسپولیس با ۵۳، سپاهان با ۴۶ و تراکتور با ۴۱ امتیاز رده‌های اول تا چهارم را به خود اختصاص دهند.

خیز بلند نساجی برای بقا در لیگ

تیم فوتبال نساجی با برتری ۲ بر صفر برابر ذوب آهن به ۳ امتیاز ارزشمند خارج از خانه رسید و توانست از منطقه سقوط فاصله بگیرد. شاگردان ساکت الهامی ۲۲ امتیازی شدند و از رده پانزدهم به رده سیزدهم رسیدند.

این تیم هفته آینده باید در یک دیدار حساس به مصاف پرسپولیس برود و سپس در یک فینال انتهای جدولی باید با استقلال خوزستان دیدار کند و بعد از آن هم از استقلال تهران پذیرایی خواهد کرد تا نساجی چی ها به نوعی هم در تعیین سرنوشت قهرمان و هم سرنوشت سقوط تأثیر مستقیم داشته باشد.

ذوب آهن هم ۳۳ امتیازی باقی ماند و شانس صعود به رده ششم را از دست داد.

سقوط استقلال خوزستان به منطقه سقوط

استقلال خوزستان در حالی میزبان ملوان بود که ابتدا با یک گل از حریف خود عقب افتاد اما در نهایت از یک شکست خانگی فرار کرد و با نتیجه یک به یک متوقف شد. اما این یک امتیاز نتوانست به آنها برای خروج از منطقه سقوط کمک کند و با ۲۱ امتیاز در رده پانزدهم قرار دارد و یکی از تیم‌های سقوط کننده خواهد بود.

ملوان اما فرصت داشت که با پیروزی در این دیدار خود را به تراکتور در رده چهارم برساند اما این تساوی موجب شد شاگردان تارتار با ۳۹ امتیاز در رده پنجم باقی بمانند و ۲ امتیاز از تراکتور عقب تر باشند.

آبادان، چشم انتظار معجزه

شاگردان مسعود شجاعی در تیم هوادار موفق شدند با نتیجه ۲ بر یک تیم قعرنشین صنعت نفت را شکست دهند تا با ۲۸ امتیاز جایگاه خود را در در رده یازدهم تثبیت کنند و حاشیه امن مطمئنی را برای خود ایجاد کنند. اختلاف این تیم تا منطقه سقوط به ۷ امتیاز رسید.

این سومین شکست پیاپی صنعت نفت بود و شاگردان فراز کمالوند را با ۵ امتیاز کمتر از استقلال خوزستان رده پانزدهمی و ۶ امتیاز کمتر از فولاد رده چهاردهمی باید یکی از تیم‌های سقوط کننده به لیگ دسته دوم دانست مگر آنکه معجزه‌ای برای آبادانی‌ها رخ دهد و در دیدارهای باقی مانده بتوانند حداکثر امتیازات را کسب کنند.

اضطراب به فولاد رسید

تیم فولاد خوزستان در حالی میهمان آلومینیوم بود که برای فرار از منطقه سقوط به ۳ امتیاز بازی نیاز داشت اما با کسب تساوی، به یک امتیاز قانع شدند تا با ۲۲ امتیاز در رده چهاردهم قرار بگیرند و تنها یک امتیاز از استقلال خوزستان که در رده پانزدهم قرار دارد فاصله داشته باشند.

نتایج کامل هفته بیست و پنجم به شرح زیر است:

* شمس آذر ۲ - پیکان یک
* هوادار ۲ - صنعت نفت آبادان یک
* تراکتور صفر - استقلال صفر
* مس رفسنجان یک - گل گهر سیرجان یک
* استقلال خوزستان یک - ملوان یک
* آلومینیوم اراک یک - فولاد یک
* ذوب آهن صفر - نساجی مازندران ۲
* پرسپولیس صفر - سپاهان صفر

کد خبر 6094680

دیگر خبرها

  • چهار تیم «فوتبال» را ناامید کردند/«توهین» میلیاردرها به تماشاگران
  • چهار تیم «فوتبال» را ناامید کردند/ «توهین» میلیاردها به تماشاگران
  • وحید امیری: هنوز برای قهرمانی فرصت داریم
  • سرمربی پرسپولیس: دو امتیاز مهم از دست دادیم، اما تا آخر برای قهرمانی می جنگیم
  • توقف مدعیان قهرمانی به سود استقلال/ قعر در دست خوزستانی‌ها!
  • مربی سابق استقلال: با این وضعیت شانس قهرمانی پرسپولیس بیشتر است | تیم اوسمار به هر رقیبی حداقل ۲ گل می زند
  • سخت‌ترین هفته مدعیان | پرسپولیس می‌شکند یا استقلال؟
  • برخی نمی‌خواهند استقلال قهرمان شود/ سه امتیاز مهم است نه چند گل!
  • عبداللهی: قهرمانی استقلال مهم‌تر از سبک بازی‌اش است
  • استقلال برای قهرمانی باید خیلی خوش شانس باشد/ تیم نکونام اصلا فریب پرسپولیس را نخورد