Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود عزیزی با بیان اینکه دریافت تاییدیه استحکام بنا از سازمان نوسازی مدارس خراسان شمالی، یکی از آیتم های مورد توجه و ضروری برای مدارس غیردولتی استان است، گفت: از مجموع این مدارس ۹۰ درصد مدارس تاییدیه استحکام بنا را از سازمان نوسازی مدارس استان دریافت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود عزیزی، رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با اینکه شهریه های مدارس غیردولتی، در سامانه مشارکت ها مشخص می شود، اظهار داشت: فرآیند به این شکل است که مدیر دبستان یا مدرسه، آیتم های مربوط به تایید شهریه همچون اجاره بها، حقوق و دستمزد، هزینه های جاری و مصرفی را در سامانه تکمیل می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه دریافت تاییدیه استحکام بنا از اداره نوسازی برای مدارس غیردولتی ضروری است، ادامه داد: منطقه اطلاعات اولیه را کنترل و تایید می کند و بعد از طی فرآیند، میزان شهریه ها به استان می آید و توسط استان کنترل می شود تا آیتم ها به درستی ابلاغ شده باشد.

این مقام مسئول اضافه کرد: در حال حاضر مدارس در مرحله تایید منطقه و راستی آزمایی قرار دارد و تاکنون شهریه مدارس نهایی نشده است.

عزیزی با اشاره به اینکه شهریه های دریافتی در مدارس غیردولتی براساس فاکتورهای موجود در مدارس متفاوت است، اضافه کرد: تعداد نیروهای انسانی به کار گرفته شده، بیمه و حقوق نیروها، مساحت عرصه و اعیان، تعداد دانش آموزان، برنامه های کیفیت بخشی که دارند، آیتم هایی هستند که در سامانه مشارکت ها وجود دارد و شهریه های براین اساس مشخص خواهد شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: یکی از آیتم های خیلی مهم، دوره های آموزشی ضمن خدمت یا باز آموزی ویژه کارکنان مدارس غیردولتی است که باید به مدت 240 ساعت در هر سال این دوره ها را دیده باشند، که در غیر اینصورت شهریه تایید شده برای مدرسه به شدت افت خواهد کرد.

عزیزی با اشاره به اینکه در سال گذشته میزان شهریه مدارس غیردولتی در مقایسه با سال گذشته 30 درصد افزایش قیمت داشت، اظهار داشت: در سامانه مشارکت ها و بخش نامه ابلاغی هیچ درصد افزایش شهریه ای مشخص نشده است و سقف افزایش ها مبتنی بر نظر وزارت خانه براساس بررسی های انجام شده در سامانه خواهد بود.

وی با بیان اینکه دریافت تاییدیه استحکام بنا از سازمان نوسازی مدارس استان، یکی از آیتم های مورد توجه و ضروری برای مدارس غیردولتی استان است، گفت: زیرا سلامت دانش آموزان اولویت آموزش و پرورش است.

عزیزی با اشاره به اینکه در سطح استان خراسان شمالی 130 مدرسه غیردولتی فعالیت دارند، گفت: تعدادی از مدارس غیردولتی در ایام کرونا توقف موقت دریافت کردند.

این مقام مسئول یادآور شد: از مجموع مدارس غیردولتی استان خراسان شمالی حدود 90 درصد مدارس تاییدیه استحکام بنا را از سازمان نوسازی مدارس استان دریافت کردند و مابقی در حال انجام هستند و در صورت وجود مشکل جهت رفع آن باید حل و در صورت نیاز جابجایی ها انجام می شود.

عزیزی بیان داشت: مدرسه غیردولتی که تاییدیه استحکام بنا را از اداره کل نوسازی استان دریافت نکند، باتوجه به تصمیمی که در شورای نظارت بر عملکرد مدارس و مراکز غیردولتی در استان بوده است، سامانه سیدا برای این مدارس بسته می شود که امکان ثبت نام نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در مدارس هیئت امنایی واژه ای به اسم شهریه وجود ندارد، گفت: هزینه ای که از دانش آموزان دریافت می شود، مربوط به فوق برنامه و کیفیت بخشی است، که در شورای آموزش و پرورش هر شهرستان به صورت جداگانه مشخص و نهایی می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برای مدارس هیئت امنایی هر ساله سطح بندی انجام می شود و امتیازها متفاوت است، افزود: مدارس سطح یک می توانند هزینه کیفیت بخشی که شورای آموزش و پرورش شهرستان مشخص کرده را به صورت 100 درصد، مدرسه سطح دو 80 درصد و سطح سه 60 درصد را از اولیا دریافت کنند و اگر مدرسه ای امتیاز لازم را کسب نکند، از حالت هیئت امنایی خارج می شود.

وی خاطرنشان کرد: مدارس هیئت امنایی در زمان ثبت نام اجازه دریافت هیچ گونه هزینه کیفیت بخشی را ندارند و دریافت مبالغ از مهرماه با آغاز کلاس های درسی، جلسات هیئت امنایی را تشکیل دهند و مبالغ را مشخص کنند، ضمن اینکه در ایام تابستان هزینه کیفیت بخشی در شورای آموزش و پرورش شهرستان مشخص می شود و به مدارس ابلاغ کند.

این مقام مسئول گفت: در حال حاضر 48 مدرسه هیئت امنایی در سطح استان فعالیت دارند و تاکنون در سال جاری هیچ مدرسه ای لغو مجوز نشده است، ممکن است در برخی از شهرستان ها همچون بجنورد به دلیل نبود فضای آموزشی مورد نیاز، مدارس دو نوبته شوند از لحالت هیئت امنایی خارج می شود، زیرا باید حتما تک شیفت باشند.

وی با اشاره به اینکه شرکت دانش آموزان مدارس هیئت امنایی به هیچ عنوان در کلاس های مدارس هیئت امنایی اجباری نیست، گفت: این در حالی است که اکثر اولیا برای پیشرفت تحصیلی فرزندشان از برگزاری این کلاس ها استقبال دارند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سازمان نوسازی مدارس مدارس غیردولتی مدارس هیئت امنایی مقام مسئول آموزش و پرورش خراسان شمالی دریافت کردند دانش آموزان برای مدارس کیفیت بخشی مشارکت ها شهریه ها آیتم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۱۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقط ۴۵۰۰ صنف خراسان شمالی شناسه یکتا دارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما‌ی خراسان شمالی؛ محمد رحمانی از افتتاح میز خدمت دریافت شناسه یکتا در بجنورد خبردادو گفت: اصناف و فعالان اقتصادی براساس قانون برای دریافت خدمات مختلف باید شناسه یکتا داشته باشند.
وی با بیان اینکه اصناف و فعالان اقتصادی تا ۲۶ اردیبهشت ماه جاری برای دریافت شناسه یکتا مهلت دارند افزود: پس از این مهلت، مجوز‌های کاغذی بی اعتبار هستند و سامانه‌های دولتی و بانکی به فعالان اقتصادی فاقد مجوز الکترونیک (شناسه یکتا) خدمت نمی‌دهند.
میز خدمت دریافت شناسه یکتا در میدان کارگر بجنورد افتتاح و آماده خدمات رسانی شد، اصناف و بازاریان می‌توانند برای دریافت شناسه یکتا علاوه بر این مکان به اتاق اصناف شهرستان‌ها مراجعه کرده و برای دریافت مجوز الکترونیک اقدام کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • صدور ۴۹۴۰ شناسه یکتا برای پروانه کسب‌های کاغذی در خراسان شمالی
  • شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی اعلام شد
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی با رتبه‌بندی آنها
  • فقط ۴۵۰۰ صنف خراسان شمالی شناسه یکتا دارد
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • انتقاد از رایگان نشدن هزینه سمپاد دهک اول تا چهارم