Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود گنجی ظهر سه‌شنبه پس از بازدید از خوابگاه‌های دانشجویی و آشپزخانه مرکزی دانشگاه خوارزمی در نشستی که با همین موضوع در دانشگاه برگزار شد آشنایی با دانشگاه خوارزمی را افتخار بزرگی دانست و اظهار داشت: دانشگاه خوارزمی مجموعه بزرگ و نفیسی است به لحاظ مساحت و فضاهای آموزشی دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای است که با برنامه‌ریزی دقیق و همه‌جانبه می‌تواند جز بهترین دانشگاه‌ها محسوب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گنجی فرسودگی بناها و کمبود ظرفیت خوابگاه‌ها باتوجه‌به حضور دانشجویان در مهرماه را از مشکلات دانشگاه برشمرد و بیان کرد: صندوق رفاه دانشجویان برای مرتفع نمودن این مشکلات اعلام آمادگی می‌کند و مسئولین دانشگاه باید تمام جوانب را بررسی کنند تا با مشکلات کمتری مواجه شوند. رئیس صندوق رفاه دانشجویان بر توجه به نیازهای ذهنی و روحی دانشجویان در دانشگاه و پرورش دانشجویان بااخلاق تاکید نمود و عنوان کرد: اگر بخواهیم دانشگاه در تمامی ابعاد پیشرفت داشته باشد باید به زیرساخت‌ها توجه داشته باشیم و به امور دانشجویان رسیدگی کنیم. وی افزود: امروز زمانی است که باید در برنامه‌ریزی‌ها از تجربیات موفق آمیز دیگران استفاده نمود. رئیس صندوق رفاه دانشجویان ایجاد و تجهیز خوابگاه متأهلین را تکلیف قانونی دانشگاه دانست و گفت: به‌هیچ‌عنوان نباید این موضوع نادیده گرفته شود و دانشگاه خوارزمی در مورد خوابگاه متأهلین گام‌هایی را برداشته است امیدوارم این دانشگاه در به انجام رساندن این موضوع پیشرو و موفق باشد. گنجی در پایان اظهار داشت: دانشگاه خوارزمی از فرصت‌های کرونا برای تکمیل و تجهیز بناها به‌خوبی استفاده کرده است و از مسئولین دانشگاه تقدیر و تشکر نمود.

در این نشست رئیس دانشگاه خوارزمی ضمن بیان خیرمقدم از حمایت‌ها و کمک‌های مالی مسئولین صندوق رفاه تشکر نمود و بیان کرد: حمایت‌های مالی وزارتخانه به دانشگاه‌هایی که به لحاظ مالی قوی نیستند بسیار مؤثر خواهد بود و ما تلاش کرده‌ایم که از این حمایت‌ها به نفع دانشجویان و اهداف دانشگاه استفاده کنیم. حبیبی به چالش‌ها و مشکلات مالی دانشگاه در سال‌های کرونا اشاره کرد و گفت: سال ۱۴۰۰ برای دانشگاه یکی از سخت‌ترین سال‌ها به لحاظ مالی بود اما بااین‌حال از فرصت کرونا به‌خوبی استفاده کردیم و به تجهیز آشپزخانه و برخی خوابگاه‌ها و تأسیس مرکز رشد پرداختیم. رئیس دانشگاه خوارزمی توضیحاتی را در خصوص معرفی ساختار دانشگاه ارائه داد و اظهار داشت: سایت کرج به لحاظ دارا بود امکانات برای زندگی دانشجویی می‌تواند فرصت خوبی برای دانشجویان خارجی باشد و نوسازی و بازسازی این سایت در دستور کار قرار گیرد.

در ادامه زنگانه معاون دانشجویی دانشگاه خوارزمی به بیان مسائل و مشکلات فعالیت‌های دانشگاه در دوره کرونا پرداخت و گفت: در چهار سال گذشته دانشگاه بحران‌های سیاسی و اجتماعی زیادی را پشت سر گذاشته است که با تعامل هیئت‌رئیسه و مدیریت توانسته‌ایم به‌خوبی بر این بحران‌ها فائق آییم وی عنوان کرد: برای اینکه بتوانیم تعهداتمان را نسبت به دانشجویان عملی کنیم نیازمند حمایت مالی وزارتخانه هستیم زنگانه در پایان اظهار داشت: با ایجاد زیرساخت‌های ورزشی در دانشگاه آماده برگزاری المپیاد ورزشی خواهیم بود.

تخمین هزینه‌های بازسازی خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه و انعقاد قرارداد با صندوق رفاه دانشجویان با موضوع تجهیز و بازسازی خوابگاه‌های دانشگاه خوارزمی از تصمیماتی بود که در این جلسه اتخاذ شد.

کد خبر 5509452

منبع: مهر

کلیدواژه: صندوق رفاه دانشجویان مسعود گنجی دانشگاه خوارزمی بوشهر سالروز ارتحال امام خمینی قیام 15 خرداد کرمانشاه دهه کرامت امام خمینی ره آمار کرونا خطبه های نماز جمعه ویروس کرونا اجتماع سلام فرمانده تغییر ساعت کاری ساختمان متروپل مراسم ارتحال امام خمینی ره خروج قطار از ریل صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه خوارزمی خوابگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۱۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۱ درصدی صدور مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال گذشته

افزایش صدور مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال گذشته بیشترین سهم در میان مجوزهای سازمان بورس داشته است و با رشد ۴۱.۷ درصد در بین نهادهای مالی، تعداد آنها به ۴۵۲ صندوق رسیده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سازمان بورس با انتشار گزارشی اعلام کرد: تعداد نهادهای مالی طی سال گذشته از 947 به 1085 رسید که گویای رشد 14.5 درصدی نسبت به مدت مشابه قبل است.

در این بین، صندوق‌های سرمایه‌گذاری بیشترین سهم را با 41.7 درصد در بین نهادهای مالی دارا هستند و تعداد آنها به 452 صندوق رسید. رشد 18درصدی تعداد صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های سبدگردان نشان می‌دهد توجه خاصی به سرمایه‌گذاری غیرمستقیم شده و با تنوع ابزارها، اقدامات مهمی در راستای هدایت مردم به سمت سرمایه‌گذاری غیرمستقیم صورت گرفته است.

بعد از ریزش بورس در سال 99، توجه مستمر به فرهنگ سازی در حوزه سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در صدر توجهات قرار گرفت و در راستای تحقق این هدف، نوع جدیدی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز در بازار پذیره‌نویسی شدند. صندوق‌های اهرمی و بخشی دو مورد از جدیدترین ها هستند که در راستای پوشش ذائقه سرمایه‌گذاران مختلف ایجاد شدند. صندوق‌های اهرمی که از سال 1401 پذیره‌نویسی شدند، تبدیل به یکی از مهم‌ترین صندوق‌ها شده‌اند و نقش مهمی در جهت‌دادن به کلیت بازار دارند.

در دو سال اخیر، تعداد صندوق‌های طلا نیز افزایش قابل‌توجهی داشت و 13 صندوق طلا در بورس کالا فعالیت می‌کند که تعدد این صندوق‌ها، منجر به رقابتی‌شدن عرصه فعالیت این صندوق‌ها شده و نهایتا منجر به تلاش بیشتر این صندوق‌ها برای کسب بازدهی بیشتر برای سرمایه‌گذاران می‌شود.

تولد 12 شرکت‌ سرمایه‌گذاری جدید

فعالیت اصلی شرکت‌های سرمایه‌گذاری خرید و فروش سهام شرکت‌های بورسی و غیربورسی در بهترین زمان است. پایان سال گذشته، 161 شرکت سرمایه‌گذاری وجود داشت که نسبت به مدت مشابه قبل، 12 شرکت سرمایه‌گذاری جدید به نهادهای مالی اضافه شد. این‌ شرکت‌ها سهم 14.8درصدی از نهادهای مالی را دارا هستند.

سهم 12.8 درصدی کارگزاری‌ها در بازار مالی

تعداد کارگزاری‌ها نیز به 118 رسید که بیانگر شروع فعالیت 4 کارگزاری جدید در سال گذشته است. کارگزاری‌ها سهم 12.8درصدی از نهادهای مالی را به خود اختصاص داده‌اند.

شرکت‌های مادر (هلدینگ)

تعداد هلدینگ ها در پایان سال 1402 به 139 رسید که طی سال 17 شرکت به تعداد آنها افزوده شد. این شرکت‌ها نیز سهم 10.9 درصدی از نهادهای مالی را دارا هستند.

سایر نهادها

تعداد نهادهای واسط هم به 84 رسید که گویای سهم 7.7 درصدی این نهادها در بین نهادهای مالی است. سبدگردان‌ها نیز افزایش قابل‌توجهی داشته‌اند و تعداد آنها از 69 به 85 شرکت رسید. تعداد شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری نیز به 24 رسید که بیانگر سهم 2.2 درصدی در نهادهای مالی است.

تعداد شرکت‌های تامین سرمایه تغییر خاصی نداشت و 12 شرکت تامین سرمایه در نهادهای مالی مشغول به فعالیت هستند. شرکت‌های پردازش اطلاعات مالی از 5 به 7 شرکت افزایش پیدا کردند. تعداد موسسات رتبه‌بندی هم تغییر خاصی نداشت و 3 شرکت در این حوزه مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رشد ۴۶ درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • ابتکار عمل یزدی‌ها برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تقدیر شد
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • پرداخت وام ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل در شش ماهه نخست امسال
  • مسکن مهر چاله‌ های بزرگ دارد
  • رشد ۴۱ درصدی صدور مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال گذشته
  • صنایع پیشرفته برای صادرات تامین مالی می‌شوند
  • معرفی فرصت‌های شغلی برای کارجویان در نمایشگاه کار دانشگاه امیرکبیر
  • اعتراض دانشجویان شریف به روند کند تعمیر مسجد دانشگاه
  • رکورد وصول مطالبات صندوق توسعه ملی شکسته شد