Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی گفت: اصلاح قوانین و مقررات مدارس غیردولتی در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش قدس آنلاین از وزارت آموزش‌ وپرورش، احمد محمودزاده در نشست مشترک با اصغر باقرزاده پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: معاونت پرورشی و فرهنگی، مدارس غیردولتی را همانند مدارس دولتی ببیند و نسبت به گذشته، حضور بسیار پررنگ‌تری در این مدارس داشته باشد، چرا که این مدارس به عدالت آموزشی کمک قابل توجهی کرده و بار بزرگی را از دوش آموزش و پرورش بر می‌دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه چند برنامه اصلاحی در دستور کار داریم، گفت: برنامه اول، اصلاح قوانین و مقررات است که از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است؛ برنامه دوم نیز مربوط به بخش مدیریتی سازمان بوده که همان واحد صدور مجوزها است و قصد داریم تا در تعامل با سایر معاونت های ستاد از جمله معاونت پرورشی و فرهنگی، در راستای اهداف کلان سازمان گام برداریم.

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی ادامه داد: بستر حضور معاونت های دیگر از جمله معاونت پرورشی و فرهنگی در مدارس غیردولتی فراهم است، بنابراین دو انتظار کلی داریم، نخست اهتمام معاونان پرورشی و فرهنگی استان ها همانند دغدغه مندی و اهتمام ستاد و معاونت پرورشی و فرهنگی؛ و دوم اجرایی شدن برنامه ها، جشنواره ها، مسابقات و فعالیت های پرورشی در مدارس غیردولتی مانند مدارس دولتی.

توسعه فعالیت‌های پرورشی در مدارس غیردولتی

در این نشست همچنین باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین جلساتی، تاکید کرد: معاونت پرورشی و فرهنگی برای حل مسائل و مشکلاتی از این قبیل در مدارس غیردولتی با جدیت ورود خواهد کرد و برنامه ریزی می کنیم تا آسیب های اجتماعی این مدارس با حضور مشاوران و مربیان ما حل و فصل شود.

باقرزاده خاطرنشان کرد: آموزش پرورش باید برای توسعه فعالیت‌های پرورشی در مدارس غیردولتی، هیات امنایی و آموزش از راه دور بکوشد.

 بیش از ۱۸ هزار مدرسه غیردولتی در کشور وجود دارد که یک میلیون و۸۷۰ هزار دانش آموز در آنها تحصیل می‌کنند و تقاضای افزایش فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی دارند. همچنین ۲۳۰ هزار دانش آموز در مناطق آزاد تجاری که اکثریت آنها در مناطق محروم می باشند و نیاز به حضور مشاور دارند. همچنین در۳۳۵۰ مدرسه هیات امنایی کشور، یک میلیون و یکصد هزار دانش آموز تحصیل می‌کنند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی مدارس غیردولتی معاونت پرورشی و فرهنگی مدارس غیردولتی فعالیت های پرورشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۲۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مربیان باید موضوعات را با ارزش‌های دینی تبیین و تشریح کنند

به گزارش خبرنگار گروه آموزش ‌و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم افتتاحیه رویداد دختران ایران با هدف تبیین الگوی سوم زن اسلامی و هویت بخشی به دختران ایران زمین در عرصه کنشگری و جریان‌سازی  با حضور حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش پرورش، حجت‌الاسلام محمدجواد علی‌اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور و نماینده رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان و حسین تاریخی، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان برگزار می‌شود.

زهره سادات لاجوردی، نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: معاونت پرورشی و معلمان پرورشی در مدارس نقش بسیار موثری می‌توانند داشته باشند. ارتباط با جوانان و نوجوانان را باید این معاونت‌ها یاد بگیرند، زیرا ارتباط مستمر و نزدیک با دانش‌آموزان بسیار مهم است.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فرزندان دوازده سال در اختیار مدارس هستند؛ زمانی‌که از نزدیک نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که همه دانش‌آموزان توان خود را برای کسب رتبه در کنکور به‌کار می‌گیرند.

لاجوردی اظهار کرد: به دلیل عدم فعالیت معاونت‌های پرورشی و معلم‌های پرورشی نقص‌های بسیار زیادی مشاهده می‌شود و تحت تاثیر القائات کاذب دشمن قرار گرفتیم. در راه رسیدن به قله با فراز و نشیب‌هایی روبرو هستیم و این کار راحتی نیست و برای اینکه حرف خودمان را به جهانیان برسانیم باید از تمام موانع عبور کنیم.

وی افزود: دشمن امروز اولویت‌های مسئولان را عوض می‌کند و در سیاست‌گذاری‌ها دخالت می‌کند. باید با دقت بیشتر نفوذی‌هایی که در لباس دوست ظاهر می‌شوند را شناسایی کنیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: مطابقت اندیشه‌ها باید با ارزش‌های اسلامی باشد، درغیراینصورت دچار خطا خواهیم شد.

لاجوردی با بیان اینکه مفاهیمی مثل تحول و گفتمان‌سازی در کشور وجود دارد، اظهار کرد: موضوع تبیین با ارزش‌های دینی را در کنار این مفاهیم باید قرار دهیم. تببیین راهی است که باید انسان در آن قدم بردارد و این موضوع بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه روایت‌های ناصحیح باعث شده است که ما در راه اشتباه قدم برداریم، تصریح کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند که اگر ما روایت‌گری را درست انجام ندهیم، دشمن با استفاده از رسانه‌های خود راه غلط در بین آحاد مردم جا می‌اندازد.

لاجوردی خاطرنشان کرد: قبل از اینکه فتنه‌ایی ایجاد شود، مردم باید آگاه شوند. قانون حجاب و عفاف به زودی تصویب می‌شود؛ اما مطالبه‌گری و حمایت مردم از فراجا به ارتقای جامعه اسلامی کمک می‌کند و این موضوع خون شهیدان را پایمال نمی‌کند.

به گزارش آنا، رویداد دختران ایران با حضور روایتگران نوجوانی ۶ تا ۷ ازدیبهشت در اردوگاه بین‌المللی باهنر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • مربیان باید موضوعات را با ارزش‌های دینی تبیین و تشریح کنند
  • مسیر و راه نسل توانمند از مدارس دخترانه می‌گذرد
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • خزعلی، معاون رئیسی: آموزش زیست عفیفانه به مربیان در دستور کار است/ در زمینه حجاب، دنبال فرهنگ‌سازی هستیم
  • خبر خوش وزیر برای سرخابی ها | دستور پرداخت حق پخش رسید