Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@12:50:42 GMT

کتابهای تفسیری رهبر معظم انقلاب در مشهد رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۸۲۳۰۵

کتابهای تفسیری رهبر معظم انقلاب در مشهد رونمایی شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر تولید محتوای انتشارات انقلاب اسلامی روز چهارشنبه  در خصوص این کتابهای تفسیری گفت: کتاب تفسیر سوره جمعه، متن ویراسته جلسات تفسیر این سوره است که در دوران مسوولیت ریاست جمهوری رهبر معظم انقلاب در جمع پاسداران و اعضای دفتر ریاست جمهوری در هشت نوبت از اواخر سال ۱۳۶۱ تا اردیبهشت ۱۳۶۲ ایراد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام مجتبی صابری افزود: تفسیر سوره حمد نیز مربوط به دوران رهبری معظم‌له است که با حضور دانشجویان از پانزدهم اسفند ۱۳۶۹ تا هجدهم اردیبهشت ۱۳۷۰ در حسینه امام خمینی (ره) برگزار شده است و این کتاب، برآیند جلسات مذکور است که به همت انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده است.

وی ادامه داد: جلسات تفسیر سوره حشر نیز در دوران ریاست جمهوری معظم‌له در ۱۰ جلسه از هجدهم تیرماه تا بیست‌ وسوم مهرماه ۱۳۶۲ برگزار شده بود و کتاب حاضر، متن ویراسته نشستهای یاد شده است و تفسیر سوره بقره نیز مربوط به ۲۵ آیه از این سوره مبارکه است که در مهرماه سال ۱۳۷۰ تفسیر شده است.

رییس ستاد اقامه نماز کشور هم در این مراسم گفت: در حال حاضر قرآن کریم به صورت دکور و نمایشی و یا مناسبتی در زندگی ما حضور دارد و استفاده از آن در مراسم احیا، عقد و عروسی، مراسم ختم یا مناسبتهای رمضان و تابستان خلاصه شده است در حالی که باید قرآن در متن زندگی باشد.

حجت الاسلام محسن قرائتی افزود: افراد بسیاری داریم که از دانشگاههای حوزوی فارغ التحصیل شده اند این افراد نباید در تابستان ها بیکار باشند و باید دین را به صورت چهره به چهره با کودکان و اطرافیان خود تبلیغ کنند.

وی با بیان این که در ارشاد و امر به معروف، سن و سال و عدد شرط نیست افزود: در قرآن کریم آمده که یک نفر می‌تواند یک جمع را توصیه و ارشاد کند همچنین در امر به معروف و ارشاد باید از منکرات اصلی شروع کرد.

رییس ستاد اقامه نماز گفت: در بسیاری از موارد به توصیه های قرآنی عمل نکرده ایم مثلا در خصوص زکات که ۳۲ مرتبه در قرآن بیان شده است حتی یک ساختمان کاه‌گلی هم نداریم اما برای حج که یک مرتبه در قرآن بیان شده یک ساختمان ۱۴ طبقه داریم.

قرائتی افزود: تفسیر قرآن اگر نقل اقوال و بیان احتمالات باشد جاذبه ندارد و باید به گونه ای باشد که خواص بپسندند و عوام بفهمند.

برچسب‌ها مشهد انقلاب اسلامی ایران آستان قدس رضوی مقام معظم رهبری ستاد اقامه نماز کشور محسن قرائتی قرآن کریم امام خمینی قرآن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد انقلاب اسلامی ایران آستان قدس رضوی مشهد انقلاب اسلامی ایران آستان قدس رضوی مقام معظم رهبری ستاد اقامه نماز کشور محسن قرائتی قرآن کریم امام خمینی قرآن تفسیر سوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۲۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ تلاوت قرآن کریم قبل از بیانات رهبر انقلاب

تلاوت آقای «عباس هاشمی» حافظ کل قرآن کریم قاری بین‌المللی و نفر اول بیست‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و دبیر آموزش و پرورش را در حسینیه امام خمینی(ره) مشاهده می‌کنید.

دریافت 10 MB

دیگر خبرها

  • چهره فقاهت و قرآنی رهبر انقلاب به جهان معرفی می‌شود
  • اینفوگرافیک/محور بیانات رهبر انقلاب در دیدار معلمان
  • اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب تبیین و نشر داده شود
  • تبیین نگاه قرآنی رهبر معظم انقلاب را نباید در تدوین چند کتاب خلاصه کرد
  • نگاه قرآنی و تفسیری رهبر معظم انقلاب با سخن و کلام ایشان عجین است
  • فیلم| رهبر معظم انقلاب: الگوهای جامعه معلمین باید به‌ عنوان قهرمان معرفی شوند
  • فیلم/ تلاوت قرآن کریم قبل از بیانات رهبر انقلاب
  • معلمان با رهبر انقلاب دیدار کردند
  • آغاز دیدار جمعی از معلمان با رهبر معظم انقلاب
  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد