Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها _ معاون رییس کل دادگستری استان اردبیل گفت: دادگستری اردبیل تعلل ۱۱ ساله اجرای مصوبه هیئت دولت در سفر به استان اردبیل را پیگیری می‌کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، جلال آفاقی ظهر امروز در دیدار با مدیرکل گمرک استان اردبیل برتامین و نصب هرچه سریعتر دستگاه ایکس ری کامیونی به منظور تامین و ارتقاء امنیت صادرات وواردات در گمرک ترانزیتی بیله سوارو پیگیری علت عدم اجرای مصوبه هیات دولت در سفر سال های 89 و 1400 به استان اردبیل تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با اشاره به اهمیت گمرک بیله سوار به عنوان یکی از گمرکات مهم ترانزیتی کشور، لزوم تدابیر لازم برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین مبارزه با قاچاق مواد مخدر وورود کالاهای ممنوعه را یادآور شده، افزود: وظیفه واهمیت مسئولیت  مرزبانان اقتصادی کشور در اعمال سیاست های واردات و صادرات وعبور وکنترل آن، در مواجهه با کالاهای ممنوعه مانند مواد مخدر، اقلام امنیتی ومشروبات الکلی  که ورود وخرج آن ارتباط مستقیمی با امنیت ملی دارد، دوچندان است.

وی ادامه داد: کوچکترین شکست و عدم توفیق در این حوزه نه تنها زمینه افزایش جرم و بزهکاری را موجب می گردد بلکه دامنه وبازتاب این اقدامات با توجه به بعد فراملی آن دستاوردهای نظام در زمینه مبارزه که در نوع خود قابل تحسین است، را نشانه رفته تحت الشعاع قرار می دهد که موجب سوء استفاده دشمنان و معاندین و تحمیل هزینه های هنگفت بوده است.

آفاقی با اشاره به نقش تجهیزات و امکانات گمرک در پیشگیری از جرایم مرتبط به ویژه در قاچاق مواد مخدر ، از نبود دستگاه کنترل ایکس ری در گمرک مهم بیله سوار ابراز تاسف کرد.

معاون رییس کل دادگستری استان اردبیل با انتقاد از عدم اجرای بیش از یازده ساله مصوبه هیات دولت در جریان دوره سوم سفر به استان اردبیل در سال 89 و عدم حصول نتیجه از پیگیری های بیش از یازده ساله مسئولین استانی، از ورود معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دستگاه قضایی برای پیگیری موضوع خبر داده، افزود: مسئولیت خلاء کنترلی موجود در یکی از مهم ترین گمرک ترانزیتی کشور که روزانه قریب بر چهار صد دستگاه تریلر وسایر وسایط نقلیه از آن مرز تردد دارد، به عهده فرد یا افرادی است که در تامین و نصب دستگاه مورد نیاز تاکنون تعلل داشته اند.

وی اظهار کرد: دستگاه قضایی استان تمام اقدامات لازم را جهت تعقیب و پیگیری موضوع تا حصول نتیجه انجام خواهد داد. 

50 مرکز تجاری ناایمن کاشان ملزم به رفع نواقص شدند / معرفی مراکز به مراجع قضایی در صورت عدم تمکین به اخطاریهدادستان خراسان جنوبی: با مقصران حادثه خروج قطار مسافربری از ریل برخورد قضایی می‌شودرئیس کل دادگستری استان البرز: هیچ واحد تولیدی فعال استان به دلیل احکام قضایی تعطیل نمی‌شود

گفتنی است با وجود مصوبه سال 1389 هیات دولت برای تامین دستگاه ایکس ری گمرک بیله سوار وعدم حصول نتیجه از پیگیری های سالیانه، موضوع مجددا در مهرماه سال 1400 و درجریان سفر ریاست جمهوری به اردبیل مورد تصویب قرار گرفته است.

انتهای پیام/144/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۲۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جریان سی‌اُمین سفر استانی خود از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا، چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) در سفری رسمی و در رأس هیئت عالی قضایی به استان هرمزگان سفر می‌کند.   رئیس دستگاه قضا و سایر مسئولان عالی قضایی در جریان این سفر، برنامه‌هایی را در راستای رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مردم استان هرمزگان، ترتیب خواهند داد.   در جریان این سفر، نسبت به رفع مشکلِ مُزمن اهالی یکی از مناطق استان هرمزگان که بیش از نیم قرن استمرار داشته است، اقداماتی با حضور رئیس قوه قضاییه صورت خواهد گرفت.   برگزاری نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی و کارآفرینان و دست‌اندرکاران مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی کشور از دیگر برنامه‌های سفر رئیس دستگاه قضا به استان هرمزگان است.    شایان ذکر است حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا در دهم تیرماه سال ۱۴۰۰ تاکنون به صورت رسمی و در صدر هیئت‌عالی قضایی به استان‌های ایلام، قزوین، خوزستان، گلستان، خراسان‌رضوی، سیستان‌وبلوچستان، قم، یزد، خراسان جنوبی، زنجان، مرکزی، اصفهان، البرز، کردستان، آذربایجان شرقی، کرمان، اردبیل و بوشهر سفر کرده است.   ریاست دستگاه قضا در دوره جدید علاوه بر سفر‌های رسمی استانی که به همراه هیئت عالی قضایی انجام می‌شود، سفر‌هایی غیررسمی و بدون تشریفات را هم در برنامه کاری خود گنجانده است؛ استان‌های البرز، اصفهان، هرمزگان، بوشهر، کرمان، خراسان رضوی (۲ مرتبه)، خراسان شمالی، مازندران، فارس و گلستان نیز استان‌هایی هستند که رئیس قوه قضاییه طی مدت اخیر بدون انجام تشریفات و بصورت غیررسمی به آن مناطق سفر کرده است.   نقطه اشتراک تمام سفر‌های استانی رئیس عدلیه در دوره جدید -اعم از سفر‌های رسمی همراه با هیئت عالی قضایی و سفر‌های غیررسمی و بدون تشریفات- انجام ملاقات‌ها و دیدار‌های مستقیم و بلاواسطه با متن مردم در سراسر ایران اسلامی و رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی آنها و همچنین اتخاذ رویکرد مسئله‌محور و تخصص‌گرایانه در قبال چالش‌ها و آسیب‌های موجود است که به نحوی از انحاء مرتبط با وظایف و مسئولیت‌های دستگاه قضا بویژه در حوزه صیانت از حقوق عامه می‌شوند.

دیگر خبرها

  • اولین واکنش دادستان پس از پیدا شدن یسنای ۴ ساله
  • «یسنا» پیدا شد / ورود دادستان به موضوع
  • استفاده از همه ظرفیت‌ها برای توسعه و پیشرفت مازندران
  • تحقق سند تحول قضایی در اردبیل با جدیت پیگیری می شود
  • دیدار رئیس قوه قضاییه با خانواده‌های دستگاه قضایی هرمزگان
  • آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری
  • رسیدگی به ۳۴۰۰ پرونده بافت فرسوده در اردبیل
  • جزئیات سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • صدور ۳۰ درصد اسناد تک برگی اراضی زراعی استان اردبیل
  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیش از ۱۳۰نفر