Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- یک مقام در روز چهارشنبه، پس از چند روز نبردهای خشن خیابانی، گفت که نیروهای اوکراینی ممکن است مجبور شوند از شهر شرقی سورودونتسک که توسط نیروهای روسی "24 ساعت شبانه روز" گلوله‌باران می شود عقب نشینی کنند.
به گزارش سرویس بین‌الملل آریا به نقل از فرانس پرس؛این شهر استراتژیک به کانون تهاجم روسیه تبدیل شده است زیرا آنهاپس از عقب راندن از سایر نقاط کشور به دنبال تصرف بخش شرقی اوکراین هستند،
مسکو روز سه‌شنبه مدعی شد که کنترل کامل مناطق مسکونی را در اختیار دارند در حالی که کیف همچنان منطقه صنعتی و شهرک‌های اطراف را در اختیار دارد، اما مقامات اوکراینی تاکید کردند که روس‌ها کنترل شهر را در دست ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روز چهارشنبه، سرگی گیدای - فرماندار منطقه لوگانسک که شامل این شهر نیز می شود - گفت که نیروهای اوکراین ممکن است مجبور به عقب نشینی شوند.
وی در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی 1+1 گفت: ممکن است مجبور شویم به سمت مواضع استحکامات بهتر عقب نشینی کنیم.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در سخنرانی روزانه‌اش اواخر روز سه‌شنبه لحنی جماسی به زبان آورد: که  «دفاع کاملاً قهرمانانه از دونباس ادامه دارد».

حمله روسیه اکنون منطقه دونباس شامل لوگانسک و دونتسک را پس از عقب رانده شدن نیروهایش از کیف و سایر مناطق در پی تهاجم فوریه، هدف قرار داده است.
شهرهای سورودونتسک و لیسچانسک که توسط رودخانه ای از هم جدا شده اند، آخرین مناطقی هستند که هنوز تحت کنترل اوکراین در لوگانسک هستند.

تأثیر جنگ همچنان ادامه داشت و بانک جهانی برآورد رشد جهانی خود را عمدتاً به دلیل تهاجم به اوکراین به 2.9 درصد کاهش داد - 1.2 درصد کمتر از پیش بینی ژانویه -. به گفته بانک، ترکیب سمی رشد ضعیف و افزایش قیمت‌ها می‌تواند درد و رنج گسترده‌ای را در ده‌ها کشور فقیرتر ایجاد کند که هنوز در تلاش برای بهبودی از تحولات همه‌گیری کووید-19 هستند.

 چند روز پیش به نظر می رسید که سورودونتسک در آستانه تصرف قرار گرفته بود، اما نیروهای اوکراینی با وجود هشدارهایی که از تعداد آنها بیشتر است، دست به ضدحمله زدند و توانستند مقاومت کنند.

 نیروهای اوکراینی مدعی شده‌اند که چندین تن از افسران ارشد روسیه را کشته‌اند، اما تعداد دقیق آن‌ها مشخص نیست، زیرا مسکو در مورد تلفات سخت صحبت می‌کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اوکراین زلینسکی نیروهای اوکراینی نیروهای اوکراین ممکن است مجبور عقب نشینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۲۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه: اگر از جنگ کنونی غزه درس نگیریم، تکرار خواهد شد

وزیر خارجه ترکیه هشدار داد اگر منطقه از جنگ کنونی غزه درس نگیرد، ممکن است این درگیری‌های در آینده باز هم تکرار شود.

به گزارش ایسنا، «هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه گفت اگر منطقه از تراژدی کنونی در نوار غزه درس نگیرد، ممکن است این باریکه در آینده باز هم شاهد درگیری باشد.

فیدان در گفت‌وگو با العربیه گفت: «اگر از این تراژدی درس نگرفته و به دنبال راهکار ۲ دولتی نباشیم، این آخرین جنگ غزه نخواهد بود، بلکه جنگ‌های دیگر و اشک‌های بیشتری در انتظار ما خواهد بود.»

او گفت: «ما باید از اسرائیل بخواهیم مرزهای ۱۹۶۷ را بپذیرد. نه‌تنها حماس، بلکه تمام فلسطینیان بر سر تاسیس کشور مستقل فلسطین بر سر مرزهای ۱۹۶۷ توافق دارند.»

این دیپلمات ارشد ترکیه همچنین با بیان اینکه ممکن است درگیری‌های منطقه‌ای میان ایران و رژیم صهیونیستی گسترش یابد، هشدار داد: «گرچه اوضاع فعلاً آرام به نظر می‌رسد، اما احتمال (تشدید تنش‌ها) همواره وجود دارد.»

به گزارش خبرگزاری آناتولی، از هفتم اکتبر تا امروز حدود ۳۵ هزار تن از ساکنان نوار غزه در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند که بخش اعظم آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. همچنین ۷۸ هزار فلسطینی در نوار غزه در این حملات مجروح شده‌اند.

بر اساس گزارش‌های سازمان ملل متحد، با گذشت تقریباً هفت ماه از آغاز جنگ غزه، بیشتر مناطق این باریکه در حملات رژیم صهیونیستی تخریب شده و حدود ۸۵ درصد از جمعیت آن آواره شده‌اند و درعین‌حال، نظامیان صهیونیست به ساکنان غزه اجازه دسترسی به غذا، آب آشامیدنی و دارو را نمی‌دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رقیب المپیکی کیانوش در جنگ اوکراین کشته شد
  • کم رنگ شدن خط قرمز عدم استفاده از تسلیحات غربی علیه روسیه
  • روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است
  • استقرار اولین گروه از نیرو‌های رزمی فرانسه در اوکراین
  • اظهارات عجیب و غریب زلنسکی درباره اوکراینی‌ها
  • زلنسکی:اوکراینی‌ها بندگان برگزیده خدا هستند/قطعا پیروز خواهیم شد!
  • استقرار اولین گروه از نیروهای رزمی فرانسه در اوکراین
  • ترکیه: اگر از جنگ کنونی غزه درس نگیریم، تکرار خواهد شد
  • ارتش اوکراین مجبور به جیره‌بندی مهمات شد
  • این غذا‌ها انرژی‌تان را بیشتر می‌کند