Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@00:35:31 GMT

تلاش شهر بلغاری برای توسعه حمل‌ونقل شهری

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۸۲۳۶۲

تلاش شهر بلغاری برای توسعه حمل‌ونقل شهری

شهرداری استارا زاگورا بلغارستان، یک سیستم خودکار برای شارژ بلیط مسافران اتوبوس به راه انداخته است که در راستای مدرن‌سازی و توسعه حمل‌ونقل شهری پایدار در این شهر انجام گرفته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سه نوع کارت الکترونیکی بدون تماس برای شهروندان شهر استارا زاگورا وجود دارد: کارت‌های شخصی شده که نام و عکس دارنده آنها چاپ شده است، کارت‌های غیرشخصی که نام و عکس مالک را نشان نمی‌دهند و کارت‌های کم‌هزینه که امکان تعداد سفرهای مشخصی را فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستگاه‌های فروش خودکار بلیت در ۱۰ ایستگاه در استارا زاگورا نصب شده است که هرکس می‌تواند از طریق آن بلیط بخرد و همچنین کارت‌های الکترونیکی خود را شارژ کند.

شهرداری طی اقدامی، اپلیکیشن موبایل "حمل‌ونقل استارا زاگورا" را فعال کرده است که می‌توان یک بلیط یا پکیج بلیط مورد نیاز خود را خریداری کنند.

برای بازنشستگان، دانش‌آموزان، دانشجویان و سایر افرادی که از وسایل نقلیه عمومی با تخفیف استفاده می‌کنند، کارت‌های الکترونیکی با عکس کاربر شخصی‌سازی می‌شود.

۷۷ دستگاه بلیط در خود وسایل نقلیه نیز برای استفاده در دسترس قرار گرفته شده است که بلیط انتخاب شده را در چند ثانیه چاپ می‌کند. این دستگاه‌ها دارای صفحه نمایش لمسی است که برای انتخاب کرایه و خرید بلیط طراحی شده است.

شهرداری استارا زاگورا اعلام کرده است که مسافر بلافاصله پس از سوار شدن به وسیله نقلیه باید کارت یا بلیط خود را تأیید کند. با نزدیک کردن کارت مرتبط حمل‌و نقل به دستگاه‌های اعتبار سنج، زمان استفاده بر روی مانیتور دستگاه نمایش داده می‌شود.

کد خبر 579900

منبع: ایمنا

کلیدواژه: حمل و نقل عمومي حمل و نقل حمل و نقل شهري حمل و نقل عمومی شهرهای جهان بلغارستان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۲۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مافیای خودرو تلاش می‌کند مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور شود

پس از آنکه دلال‌ها و مافیای خودرو نتوانستند نقشه‌ها و منافع کلان و نجومی خود را در موضوع خرید خودروهای برقی تأمین کنند و قراردادهای خرید خودروهای برقی شهرداری تهران امید آن‌ها را ناامید کرده، اکنون بازوی رسانه‌ای این باند با پول‌پاشی میان برخی افراد و رسانه‌ها تلاش می‌کند تا مانع از اجرایی‌شدن ورود تکنولوژی خودروهای برقی توسط دولت سیزدهم و مدیریت شهری شود.
این در حالی است که چندی پیش برخی از وزرا، نمایندگان مجلس و شهردار تهران اعلام‌کرده بودند مافیای خودرو در مسیر واردات خودروی باکیفیت و ارزان به کشور سنگ‌اندازی می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • مافیای خودرو تلاش می‌کند مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور شود
  • همکاری‌ های ایران و کوبا در حوزه حمل‌ ونقل توسعه می‌یابد
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان با اجرای ۷ پروژه
  • گره‌های چند دهه شهر یزد در شورای ششم باز شد
  • تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند
  • سرای بانو در مشکین‌دشت احداث می‌شود
  • توسعه و بهسازی بزرگ‌راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • تدوین سند چشم‌انداز توسعه حمل‌ونقل استان گلستان
  • استقبال از «مدل مشارکت» در حوزه حمل‌ونقل/ هفته آینده ۲ قرارداد همکاری مشارکت امضا می‌شود