Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@10:04:39 GMT

ضرورت جبران خسارات کشاورزان پلدختری توسط بانک‌ها

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۸۲۴۱۸

ضرورت جبران خسارات کشاورزان پلدختری توسط بانک‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، علی امرایی امروز چهارشنبه در جلسه حفاظت از منابع آب شهرستان پلدختر اظهار داشت: یک سری مطالبی که در این جلسه از سوی مدیر منابع آب شهرستان پلدختر ارائه شد با آمار مدیر عامل آب منطقه‌ای لرستان که مشاهده شده و به تفکیک آمار ۱۱ شهرستان استان را ارائه کرده، تناقض دارد.

وی با بیان اینکه شهرستان پلدختر صنعتی نیست و کشاورزی است و مردم به طور عمده از این طریق امرار معاش می‌کنند گفت: در شرایط تنش آبی برای هوشمندسازی موتور تلمبه‌ها برای مدیریت منابع آب در راستای جلوگیری از تنش اجتماعی و برگزاری جلسه توجیهی به صورت ضرب العجل با حضور کشاورزان در شهرستان لازم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان پلدختر بر جلوگیری از برداشت مازاد از منابع آبی شهرستان در راستای مدیریت آب تاکید کرد و گفت: برای استفاده بهینه از منابع آب، توزیع عادلانه، کاهش بحران و خسارات ناشی از آن مسلوب المنفعه کردن برداشت‌های غیر مجاز ضرورت دارد.

امرایی افزود: اقدامات در راستای مسدود کردن چاه‌های غیر مجاز در پلدختر که تعداد کمتری نسبت به سایر شهرستان‌های استان هستند در اسرع وقت و قبل از سایر مناطق بالا دست موجب می‌شود آنها نیز در انجام این اقدام زودتر و بهتر عمل کنند که این موضوع با توجه به پایین دست بودن شهرستان پلدختر موجب افزایش منابع آبی می‌شود.

وی یادآور شد: بنابر این باید در این رابطه هرچه سریع‌تر با برگزاری جلسه توجیهی، فرصتی منطقی برای تشکیل پرونده و هوشمندسازی موتور تلمبه‌ها به کشاورزان داده شود زیرا مازاد بر این فرجه زمانی مدیریت منابع آب از کنترل خارج می‌شود.

دادستان پلدختر افزود: مسلوب المنفعه نکردن چاه‌های غیر مجاز در شرایط خشکسالی در پلدختر موجب هزینه گزافی می‌شود، این اقدام باید هر چه سریع‌تر در شهرستان عملی شود.

امرایی، برای صدور دستورات قانونی و همکاری دستگاه قضا و نیروی انتظامی در رابطه با مسلوب المنفعه کردن چاه‌های غیر مجاز در شهرستان اعلام آمادگی کرد.

وی، به جبران خسارات کشاورزان در شرایط خشکسالی و جلوگیری از کشت محصولات آبدوست در شهرستان اشاره کرد و افزود: لازم است در این رابطه با توجه به امرارمعاش و ارتزاق کشاورزان از این طریق با بانک‌های عامل در رابطه با این موضوع رایزنی‌های لازم صورت گیرد و موضوع پیگیری شود.

کد خبر 5509471

منبع: مهر

کلیدواژه: پلدختر دادگستری لرستان خشکسالی بوشهر سالروز ارتحال امام خمینی قیام 15 خرداد کرمانشاه دهه کرامت امام خمینی ره آمار کرونا خطبه های نماز جمعه ویروس کرونا تغییر ساعت کاری اجتماع سلام فرمانده ساختمان متروپل خروج قطار از ریل انقلاب اسلامی ایران شهرستان پلدختر غیر مجاز منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۲۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت به‌روزسانی تجهیزات اطفای حریق در کرمانشاه

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت: با توجه به صعب العبور بودن مناطق منابع طبیعی استان کرمانشاه و فرسوده بودن امکانات، به روزرسانی تجهیزات ضرورت دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، انشاالله کولانی در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که امروز در استانداری برگزار شد اظهار داشت: این اداره  کل براساس وظایفی که دارد اقدام به کنترل سیل در سطح 14 شهرستان استان کرده که مؤثرترین آن مهار سیلاب در ضلع شمالی شهر کرمانشاه بود.

وی با اشاره به ضرورت رفع نیازها و امکانات حریق عنوان کرد: با توجه به صعب‌العبور بودن و فرسوده بودن امکانات و تجهیزات اطفای حریق درخواست به روزرسانی تجهیزات را داریم.

کولانی با تأکید بر مردمی‌سازی و هماهنگی بین دستگاه‌ها در اطفای حریق گفت: در بخش‌هایی از شهرستان دالاهو طی یک ساعت 740 نفر از مردم به صورت خودجوش برای اطفای حریق به کمک آمدند و حریقی که 72 ساعت طول می‌کشید با همراهی مردم به حداقل رسید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه بیماری لورانتوس گریبانگیر جنگل‌های سراسر کشور به ویژه جنگل‌های زاگرس است افزود: این آفت بیشتر در فصل خشکسالی درختان را مبتلا می‌کند و درخواست داریم مبارزه با این آفت به صورت ملی دیده شود در غیر این صورت در سال‌های آینده این جنگل‌ها را از دست خواهیم داد.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر حدود 620 هزار هکتار طرح آبخیزداری اجرا شده است عنوان کرد: سهمیه و تعهد استان در زمینه کشت یک میلیارد نهال طی چهار سال حدود سه میلیون اصله نهال بوده که انجام شده اما تعهد ملی 36 میلیون نهال بوده که در صورت تأمین اعتبار ملی انجام می‌شود.

کولانی با اشاره به اینکه ظرفیت نهالستان‌های استان دو میلیون و 300 هزار اصله نهال است اما سه میلیون اصله نهال تولید و کشت شده است گفت: 600 هکتار از نهال‌های کشت شده مثمر و مابقی کشت اقتصادی است که برای تولید چوب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • کشف جسد جوان ۲۸ ساله پلدختری در دره‌شهر
  • جسد جوان پلدختری در کنار سیمره پیدا شد
  • جسد جوان ٢٨ ساله پلدختری در دره‌شهر کشف شد
  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • ضرورت به‌روزسانی تجهیزات اطفای حریق در کرمانشاه
  • توقیف ۵۲ دستگاه حفار غیر مجاز در سال ۱۴۰۲
  • ضرورت تعیین تکلیف چای سنواتی/ دغدغه کشاورزان برطرف شود