Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-27@08:30:39 GMT

موجودی کالای اساسی در گمرک و بنادر اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۸۲۸۸۸

موجودی کالای اساسی در گمرک و بنادر اعلام شد

طبق اعلام گمرک ایران موجودی کالاهای اساسی در بنادر و گمرک به ۴.۱ میلیون تن رسیده است.

فرود عسگری در گفت‌وگو با ایران اکونومیست، گزارش تازه‌ای از وضعیت موجودی کالاهای اساسی در گمرک و بنادر را اعلام کرد که نشان می‌دهد  تا ۱۷ خردادماه،‌ به ۴.۱ میلیون تن رسیده و رشد حدود ۲۰۰ هزار تنی  نسبت به یک هفته گذشته داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، موجودی کالاهای اساسی در ۱۳ بندر در مجموع به بیش از ۲.۹ میلیون تن می‌رسد و حدود ۱.۱ میلیون تن کالا نیز در شناورهای کنار اسکله و منتظر در لنگرگاه قرار داشته است.

افزایش موجودی کالا در گمرک و بنادر در چند روز اخیر ناشی از  ورود شناورهایی است که حامل کالاهای اساسی است؛ به طوری که موجودی کالا در بنادر از حدود سه میلیون تن در ۱۱ خردادماه به دو میلیون و ۹۸۷ هزار تن رسیده که تقریبا تغییر چندانی نداشته است اما تعداد شناورها از ۲۶ به ۳۳ فروند افزایش یافته است.

 در حال حاضر ۱۲ فروند شناور کنار اسکله قرار دارند که حاوی  ۲۸۳.۸ هزار تن کالاهای اساسی است که این میزان در آمار قبل ۲۱۷.۹ هزار تن بوده است. همچنین حجم کالاهای موجود در شناورهای منتظر در لنگرگاه از ۶۸۳.۶ هزار تن به ۹۰۲.۲ هزار تن افزایش داشته است.

گزارش معاون گمرک از این حکایت دارد که از حجم حدود سه میلیون تنی کالا تا ۱۷ خردادماه، ، ۳۶۰.۷ هزار تن گندم، ۱.۵ میلیون تن ذرت، ۱۴۶.۸ هزار تن جو، ۱۷۸.۱ هزار تن سویا، ۵۲.۸ تن برنج، ۶۲ هزار تن شکر، ۳۲۱.۲ هزار تن روغن خام و ۳۲۵.۵ هزار تن دانه‌های روغنی است. 

اما میزان این حدود سه میلیون تن به تفکیک بنادر،  به این صورت است که در بنادر ۲.۱ میلیون تن در بندر امام خمینی (ره)، ۳۳۰.۱ هزار تن امیرآباد، ۱۶۷.۳ هزار تن نوشهر، ۶۲.۴ هزار تن انزلی، ۲۱۹.۸ هزار تن شهید رجایی، ۲.۴ هزار تن بوشهر، ۱۷.۱ هزار تن چابهار، ۲۲.۴ هزار تن آستارا، ۲۱.۸ هزار تن فریدون کنار، ۲.۸ هزار تن شهید باهنر، ۷۰ تن لنگه و ۸۲ تن در بندر خرمشهر موجود است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: واردات کالای اساسی ، موجودی کالای اساسی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: واردات کالای اساسی موجودی کالای اساسی کالاهای اساسی موجودی کالا ۱ میلیون تن ۸ هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۲۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد

متوسط قیمت کالا‌های خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور– فروردین ۱۴۰۳ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

 در گروه نان و غلات، اقلام " شیرینی خشک " با ۳.۳ درصد و" برنج ایرانی درجه یک " با ۲.۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در فروردین ماه ۱۴۰۳ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالا‌های خوراکی در مناطق شهری کشور بشرح زیر است:

نان و غلات:

در این گروه، اقلام " شیرینی خشک " با ۳.۳ درصد و" برنج ایرانی درجه یک " با ۲.۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آنها:

در این گروه، اقلام " گوشت گوسفند" با ۵.۶ درصد، " گوشت گاو و گوساله" با ۱.۸ درصد و "کنسرو تن ماهی" با ۱.۲ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "شیر خشک" با ۴.۳ درصد و " کره پاستوریزه" با ۱.۲ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " تخم مرغ ماشینی " با ۲.۰- درصد و "روغن نباتی جامد " با ۰.۱- درصد می‌باشد.

میوه و خشکبار:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "پرتقال" با ۱۵.۲ درصد، "لیمو ترش" با ۱۳.۹ درصد و" انار " با ۱۰.۵ درصد می­باشد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " هندوانه " با ۱۴.۷- درصد است.

سبزیجات و حبوبات:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به"" پیاز" با ۲۹.۵ درصد، " هویج فرنگی" با ۱۳.۶ درصد و فلفل دلمه ای" با ۱۰.۷ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " خیار " با ۳.۰- درصد است.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به" شکر " با ۲.۹ درصد، " سس گوجه فرنگی " و" قند " با ۱.۸ درصد است.

منبع: روابط عمومی مرکز آمار ایران 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • بررسی پرونده‌ها و کالاهای موجود در انبار مرکزی اموال تملیکی گیلان
  • اینفوگرافیک | مقدار کالای اساسی حمل شده از مبدا بندر امام خمینی (ره) به استان آذربایجان غربی (۱۲ماهه سال ۱۴۰۲)
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • ۸۰۰ هزار تن روغن و گندم از بنادر مازندران وارد شد
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی