Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین، در پی توقیف کشتی لانا حامل نفت ایران در بنادر یونان، احمد نادری سفیر جمهوری اسلامی ایران در آتن، در ادامه اقدامات و فعالیت‌های دیپلماتیک و حقوقی فشرده در چند هفته گذشته به منظور جلوگیری از راهزنی دریایی آمریکا در سواحل یونان، بعدازظهر دیروز (سه‌شنبه) ۱۷ خرداد ماه به منظور اطلاع از آخرین تحولات میدانی، از کشتی لانا حامل نفت ایران در ساحل بندر کاریستوس بازدید و در دیدار با کاپیتان این کشتی آخرین تحولات را مورد بررسی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این خصوص اظهار داشت: مصمم هستیم از تمامی ظرفیت‌های دیپلماتیک و حقوقی برای جلوگیری از راهزنی دریایی آمریکا در سواحل یونان و حفاظت از اموال ملت بزرگ ایران استفاده کنیم. ما نباید اجازه دهیم هیچ کشور ثالثی، روابط تاریخی دو کشور را گروگان اغراض سیاسی خود قرار دهد.

 پس از آنکه دولت یونان اقدام به توقیف نفتکش حامل نفت ایران در آب‌های این کشور و تخیله محموله آن به درخواست  آمریکا و انتقالش به نفتکشی دیگر کرد، جمعه شب ششم خرداد ماه روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نیروی دریایی سپاه امروز (جمعه) ۲ فروند نفتکش یونانی را به دلیل تخلفات انجام گرفته در آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس توقیف کرد. این دو کشتی در خلیج فارس، یکی در نزدیکی عسلویه و دیگری در نزدیکی بندرلنگه در نزدیکی جزیره هندورابی توقیف شده‌اند. هر دو کشتی با نام‌هایPrudent Warrior و Delta Poseidon و تحت پرچم یونان حرکت می‌کرده‌اند که توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توقیف شدند. 

گفتنی است، یونان ۲۶ فروردین ماه سال جاری یک نفتکش روسی (پگاس که بعدها به لانا تغییر نام داد) حامل نفت ایران را که مطابق قوانین تعریف شده دریانوردی با پرچم کشورمان حرکت می‌کرد، در آب‌های ساحلی خود توقیف کرد و براساس آخرین گزارش‌ها محموله نفتی این کشتی را برای انتقال به آمریکا به یک نفتکش آمریکایی تحویل داد. این اقدام دولت یونان روز چهارشنبه چهارم خرداد ماه سال‌جاری کاردار این کشور در تهران در غیاب سفیر یونان را به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران کشاند و به وی شدیدا اعتراض شد. از سوی دیگر،  جمعه ششم خرداد ماه کاردار سوئیس (در غیاب سفیر این کشور) به عنوان حافظ منافع آمریکا به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران احضار و اعتراض شدید ایران نسبت به تداوم نقض صریح قوانین و مقررات بین‌المللی حقوق دریاها و کنوانسیون‌های بین‌المللی مربوطه خصوصا اصل آزادی کشتیرانی و تجارت آزاد بین‌المللی توسط دولت آمریکا، اعلام و بر رفع فوری توقیف کشتی و محموله آن تأکید شد.

کد خبر 681982 منبع: فارس برچسب‌ها ایران و یونان نفتکش تحریم

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایران و یونان نفتکش تحریم خرداد ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۲۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در کشور سیشل

به گزارش تابناک، بنابر  اعلام حسن علی بخشی، سفیر اکردیته جمهوری اسلامی ایران در سیشل، پنج نفر از صیادان بازداشتی بلوچ در  این کشور آفریقایی آزاد شدند.

سفیر ایران در این رابطه ‌گفته است: با پیگیری همه جانبه سفارت، این پنج نفر که سرنشین یک لنچ ماهیگیری بوده‌اند و در دی‌ماه سال گذشته به جرم ورود غیرقانونی به آبهای سیشل دستگیر شدند، آزاد شده و فردا از طریق خطوط شرکت هواپیمایی قطر به میهن اسلامی باز می‌گردند.

 

منبع: ايسنا

دیگر خبرها

  • بازدید بیش از ۶۱ هزار مسافر کشتی کروز طی ۳ ماه از ترکیه
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • ببینید | اخراج سفیر آلمان از سوی دانشجویان دانشگاه بیرزیت
  • آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در کشور سیشل
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • پروژه آمریکا برای منحرف کردن جامعه عراق ناکام ماند