Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدرتمندترین مردان دنیای فوتبال روزهای سرنوشت سازی پیش رو دارند. 

از امروز 8 ژوئن (18 خرداد) سپ بلاتر، رئیس سابق فیفا، و میشل پلاتینی، رئیس سابق یوفا، به جرم کلاه برداری در شهر تیچینوی سوئیس دادگاهی می‌شوند.

طرفداری| به نقل از اشپورت آینتس، سپ بلاتر امروز صبح و قبل از حضور در اولین جلسات دادگاه، با لبخندی بر لب مقابل هواداران حاضر شده و جملات مثبتی بر زبان آورده است:

احساس خوبی دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزی آفتابی خوبی در شهر تیچینو می گذرانیم. 

پلاتینی هم که اکنون 66 ساله است، از "روز خوب" قبل از شروع جلسات دادگاه صحبت کرده است.  

بلاتر و پلاتینی که محرومیت های بلندمدت خود از فوتبال را پشت سر می گذرانند، ماه نوامبر (آبان) گذشته و در پی تحقیقاتی 6 ساله، مورد اتهام واقع شدند. بلاتر متهم شده در سال 2011، دو میلیون فرانک سوئیس به پلاتینی پرداخت کرده است.

طی سال 2011 و زمان پرداخت این 2 میلیون فرانک، سپ بلاتر آماده شرکت در انتخابات ریاست دوره جدید فیفا در رقابت با محمد بن همام می شده و به آرای اعضای یوفا که پلاتینی ریاست آن را به عهده داشت، محتاج بود. دفتر دادستانی کل سوئیس گفته مبلغ پرداخت پایه قانونی نداشته و علاوه بر آسیب به دارایی های فیفا، به شکل غیرقانونی، به ثروت پلاتینی افزوده است. بلاتر و پلاتینی ادعا می کنند مبلغ مورد بحث، به صورت شفاهی مورد توافق قرار گرفته و به دلیل خدمات مشاوره‌ای پلاتینی طی سال های 1998 تا 2002، پرداخت شده است. 

الان سپ بلاتر به کلاه برداری، سوء مدیریت و اختلاس از دارایی های فیفا در کنار جعل سند و هافبک سرشناس اسبق فرانسوی هم به کلاه برداری، اختلاس، جعل سند و همدستی در سوءمدیریت به همراه بلاتر، متهم شده است. در صورت اثبات اتهامات، احتمال دارد هر کدام از این دو نفر، تا 5 سال به زندان محکوم شوند. 

گفتنی است اتهام جدیدی هم از مارس (اسفند) سال گذشته میلادی به بلاتر نسبت داده شده است. اعلام شده او بخشی از حلقه فاسد مسئولانی بوده که بیش از 50 میلیون دلار به خودشان پاداش داده اند. 

اخبار داغ 

تدارک ویژه رئال مادرید برای اعلام تمدید قرارداد لوکا مودریچ و خداحافظی مارسلو پایان ماجراجویی همگروه ایران با شکست مقابل کانگوروها؛ استرالیا به پرو رسید گفتگوی حسن صالح حمیدزیچ و روبرت لواندوفسکی؛ هیچ چیز تغییر نکرده است علیرضا بیرانوند در پرسپولیس رکورددار می شود؟

منبع: طرفداری

کلیدواژه: سپ بلاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۳۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در جلسات هفته جاری مجلس

عضو هیات رئیسه مجلس گفت که احتمالا مجلس از روز سه‌شنبه هفته جاری وارد بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ مربوط به جداول می‌شود.

محمد رشیدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: هفته گذشته کمیسیون تلفیق بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ را به اتمام رساند و گزارش آن برای ثبت پیشنهادات در سامانه بارگذاری شد.

وی افزود: با توجه به اینکه مهلت ثبت پیشنهادات نمایندگان تا فردا (نهم اردیبهشت) به پایان می‌رسد، احتمالا مجلس از روز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) و در دو شیفت کاری وارد بررسی جداول بودجه می‌شود. امیدواریم تا پایان هفته بررسی بخش دوم لایحه بودجه به اتمام برسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار فیفا به محرومیت رئال، بارسا و تیم ملی اسپانیا
  • ۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند
  • صحبت های زهره هراتیان درباره درگذشت دکتر اشرفی: هر مسابقه‌ای باید تحت نظر فیفا باشد؛ آمبولانس و دکتر آنجا نبود!
  • تبریک اینستاگرامی رییس فیفا به قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران
  • نماینده مالک جدید در استقلال معرفی شد
  • بازگشت احمد شهریاری به استقلال
  • مقام صهیونیست: نتانیاهو مانع اصلی توافق آتش‌بس در غزه است
  • آقای گل پرسپولیس و پیش‌بینی جالب تیم قهرمان!
  • امیدواریم جلسات باشگاه فولاد در خوزستان برگزار شود
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در جلسات هفته جاری مجلس