Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌استاندار خراسان جنوبی گفت: از مجموع سه واگن واژگون شده قطار مشهد - یزد تاکنون ۲ مورد با کمک جرثقیل بلند شده و تلاش‌ها برای جابه‌جایی واگن مانده ادامه دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از طبس، جواد قناعت ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از 11 سالن این قطار مسافربری، هشت سالن از ریل خارج شد که سه سالن به طور کامل واژگون شده و عملیات برای برگرداندن واگن‌ها به حالت اولیه در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با ادامه تلاش‌ها پیش‌بینی می‌شود مسیر راه‌آهن در طبس که بر اثر خروج قطار مسافری مشهد - یزد از ریل بسته شد تا امشب بازگشایی شود.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: با وجود مسافت 95 کیلومتری محل وقوع حادثه تا مرکز شهرستان طبس، اعضای ستاد بحران استان در همان ساعات اولیه بروز سانحه، در محل حضور پیدا کردند و فرماندار طبس مدیریت حادثه را به دست گرفت.

وی گفت: خدمات‌دهی به حادثه‌دیدگان بلافاصله شروع شد و بی‌وقفه ادامه داشته است که سرعت عمل و وسعت خدمات سبب شد تا طی سه تا چهار ساعت بعد از وقوع حادثه، هیچ مصدوم و مسافری در صحنه باقی نماند.

قناعت با بیان اینکه همه مصدومان به بیمارستان منتقل شدند افزود: مسافران که در این حادثه آسیب ندیده یا مصدوم سرپایی بوده‌اند با قطار ویژه به طبس انتقال یافتند و از طبس با اتوبوس‌های پیش‌بینی شده به مقصد خود یعنی شهرستان یزد منتقل شدند.

وی با تاکید بر اینکه ارزیابی ابعاد و علل حادثه از اختیارات و وظایف مرکز بررسی سوانح راه‌آهن جمهوری اسلامی است تصریح کرد: با حضور مدیران و کارشناسان وزارت راه و شهرسازی در محل وقوع حادثه، احتمالا تا شب این مسیر باز شود و فعالیت قطار مشهد - یزد از سر گرفته می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به حضور بالگردهای اورژانس استان‌های خراسان رضوی، یزد و خراسان جنوبی در محل وقوع حادثه گفت: خدمات درمانی مناسب به مصدومان در بیمارستان طبس ارائه می‌شود.

وی افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان رضوی و یزد نیز برای ارائه کمک‌های درمانی اعلام آمادگی کرده‌اند.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار خراسان جنوبی وقوع حادثه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۳۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار ۴ هزار میلیاردی برای طرح‌های آبرسانی خراسان شمالی

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی از اعتبار ۴ هزار میلیاردی برای طرح‌های آبرسانی خراسان شمالی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسفراین٬ مهدی رشیدی در آیین نکوداشت شوراهای اسلامی شهر و روستا استان خراسان شمالی به تشریح عملکرد دولت پرداخت و اظهار داشت: با توجه به اینکه اوایل کار دولت،  خشکسالی در استان مشهود بود و اقدامات انجام شده  در گذشته کافی نبود اولویت‌های استان پیش از سفر هیات دولت در نظر گرفته شد. 

وی افزود: با تاکید استاندار تامین آب استان در اولویت قرار گرفت نقاط ضعف و قوت احصاء و با برگزاری 1100 ساعت کار کارشناسی پروژه‌های نیمه تمام و بالای 50 درصد مشخص شد. 

رشیدی به پروژه‌هایی اجرایی در حوزه صرفه‌جویی و تامین آب استان اشاره داشت و گفت: طرح انتقال آب‌رسانی، با پیگیری مسئولان ارشد استان در سفر رئیس جمهور به استان مصوب شد اما برای اجرا با مشکلات عدیده‌ای مواجه بود تا اینکه با پیگیری‌های مستمر استاندار خراسان شمالی  اواخر سال گذشته، مجوز ماده 23 آن اخذ شد و اکنون برای اجرا در ردیف های بودجه سال 1403 برای آن 4 هزار میلیارد تومان اعتبار پیشنهاد شده است. 

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی همچنین از مرمت و احداث و آسفالت بیش از 700 کیلومتر راه روستایی و 850 هزار متر مربع آسفالت معابر روستاها و 830 هزار متر مربع آسفالت معابر شهری  خبر داد.

انتهای پیام/311/.

دیگر خبرها

  • تخریب کامل ۱۲۰ ساختمان در حادثه آتش سوزی شفت
  • جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/ مروری بر کارنامه قطار ایرانی
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/مروری بر کارنامه قطار ایرانی
  • دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می شود
  • سهم سوانح ریلی در کشور به هفته ای سه ونیم حادثه رسید
  • تامین اعتبار برای خرید واگن های جدید قطار شهری کرج
  • سهم سوانح ریلی در کشور به هفته‌ای سه ونیم حادثه رسید
  • پرونده قضایی برای حریق بازارچه امامزاده ابراهیم شفت گیلان
  • اعتبار ۴ هزار میلیاردی برای طرح‌های آبرسانی خراسان شمالی