Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر چهارشنبه در نخستین یادواره شهدای عشایر قشقایی استان بوشهر اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از مهمترین اهداف برگزاری چنین یادواره‌هایی است.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ جهاد و شهادت سبب مصون ماندن انقلاب اسلامی در برابر دسیسه و ترفندهای دشمنان می‌شود افزود: یکی از آموزه‌های مهم یادواره شهدا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه بوشهر به نقش مهم عشایر در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: تاریخ باشکوه عشایر در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، معارف دین، مقاومت، مبارزات ضد استبدادی و ضد استعماری معرفی شود.

وی با بیان اینکه نقش عشایر در تاریخ اسلام و ایران بسیار با شکوه است خاطرنشان کرد: عشایر در فضاهای مختلف مبارزاتی با استعمار و استبداد نقش مهمی داشته‌اند.

صفایی بوشهری با بیان اینکه ایل قشقایی دارای تاریخ پرشکوه و سرافراز در فضای ملی و بین‌المللی است افزود: در آخرین تهاجم استعمار انگلیس به استان بوشهر عشایر نقش مهمی در شکست متجاوزان انگلیسی داشتند.

وی حماسه ایل قشقایی عشایر را برشمرد و تصریح کرد: عشایر در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی حماسه بی‌نظیری خلق و شهدای بسیاری تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

صفایی بوشهری با اشاره به اینکه عشایر در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، معارف دین، مقاومت و اجتماعی دارای تاریخ پرشکوه هستند گفت: در تاریخ با شکوه عشایر، ایل قشقایی از افتخارات کشور و استان بوشهر است چراکه نقش مهمی در عرصه‌های گوناگون ایفا کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر از ولایت‌مدار و انقلابی بودن عشایر استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: عشایر استان بوشهر به ویژه ایل قشقایی تا جان دارند در خدمت مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی هستند.

کد خبر 5509582

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری بوشهر امام جمعه بوشهر بوشهر سالروز ارتحال امام خمینی کرمانشاه قیام 15 خرداد دهه کرامت آمار کرونا امام خمینی ره ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه تغییر ساعت کاری خروج قطار از ریل اجتماع سلام فرمانده ساختمان متروپل اردبیل عشایر در عرصه انقلاب اسلامی استان بوشهر ایل قشقایی نقش مهمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۳۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | هشدار رئیس قوه‌قضائیه به متجاوزان به بیت‌المال

265 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900164

دیگر خبرها

  • خلیج فارس نقطه مشترک همه مردم ایران
  • خلیج فارس صحنه ایستادگی دلیرمردان ایرانی در طول تاریخ است
  • انقلاب اسلامی دشمنان را مستهلک کرده است
  • خلیجی همیشه فارس برای تنبیه تمام متجاوزان تاریخ
  • «فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» به کتابفروشی‌ها آمد
  • شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در تقویت معیشت خانوارها دارد
  • ببینید | هشدار رئیس قوه‌قضائیه به متجاوزان به بیت‌المال
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نگاه نمایش اقتدار ایران در بوشهر
  • برگزاری نمایش اقتدار در روز ملی خلیج‌ فارس در بوشهر
  • حضور ۱۹ شبکه خارجی در آیین روز خلیج‌فارس در بوشهر