Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@19:02:25 GMT

دستور ویژه رئیس جمهور برای مناطق آزاد

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۸۳۲۷۶

دستور ویژه رئیس جمهور برای مناطق آزاد

به گزارش خبرگزاری فارس از جلفا، مجید کیانی مدیرعامل منطقه آزاد ارس ظهر امروز در بازدید حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی‌‌فقیه در آذربایجان‌شرقی از منطقه آزاد ارس با بیان اینکه در چهار حوزه گردشگری، صنعت، کشاورزی و تجارت در ارس اقداماتی انجام یافته که نیازمند متوازن‌سازی است، عنوان کرد: کمبودهای موجود در برخی حوزه‌ها مانع تکمیل حلقه رشد و توسعه ارس شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: ظرفیت بسیار خوبی در ارس برای انجام کارهای خوب وجود دارد. برای تکمیل حلقه توسعه ارس و رشد صادرات، هماهنگی با سایر نهادها برای ما حائز اهمیت است.

رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد ارس با تاکید بر اینکه ذات مناطق آزاد، سهولت و رونق تولید و اشتغال است، یادآور شد: رئیس‌جمهوری در سفر به استان و ارس دستورات ویژه‌ای صادر کردند و این سفر دستاوردهای خوبی برای مناطق آزاد کشور و به‌خصوص ارس به همراه داشت و قطعا با پیگیری دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد کشور این دستورات هرچه سریعتر عملیاتی و اجرایی می‌شود.

وی افزود: یکی از مسائل مهمی که در سفر رئیس جمهور به ارس مطرح شد مشکلات مربوط به اخذ مالیات از حقوق شاغلان در بخش خصوصی مناطق آزاد بود که آقای رئیسی دستور لغو آن را صادر کرد. اکنون دیوان ورود کرده است و امیدواریم به زودی این موضوع به ماده قانونی خود بازگردد و موجبات تحول در صنعت منطقه و استان را فراهم کند.

کیانی تاکید کرد: اماکن مذهبی ارس یکی از مهمترین محورها و جاذبه‌های گردشگری استان است که استفاده از این ظرفیت‌ها همکاری بیشتر  میراث فرهنگی و صنایع دستی و سازمان اوقاف را می‌طلبد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس مجید کیانی رئیس جمهور منطقه آزاد ارس جلفا تبریز دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی سیدمحمدعلی آل هاشم مناطق آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۳۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، در دومین روز از نمایشگاه اقتصادی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران اکسپو ۲۰۲۴، با حضور نماینده ویژه رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور، برترین‌های مناطق آزاد ایران در حوزه سرمایه‌گذاری و صادرات تعیین و تقدیر شدند.

بر همین اساس منطقه آزاد اروند در هر دو حوزه، صاحب عنوان برتر شد.
پس از انتخاب شرکت کربور سیلیسیم به عنوان صادر کننده برتر این منطقه، عنوان سرمایه‌گذار برتر نیز به شرکت پارس اروند رسید.

بدین ترتیب از سوی نماینده ویژه رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور، از آقای وحید فاطمی‌زاده مدیریت شرکت پارس اروند به عنوان سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد.
شرکت پارس اروند الکتریک فعالیت خود را از سال ۱۳۶۸ در دو شهر آبادان و تهران آغاز و کار خود را با شرکت CIE( کارخانه) و بنیان صنعت اوپاتان (دفتر اصلی) گسترش داده است.

این شرکت در شهرک صنعتی آبادان واقع در سایت صنعتی منطقه آزاد اروند بنا نهاده شده است و با بیش از ۲۰ سال سابقه در زمینه برق صنعتی و روشنایی، یکی از پیشگامان و نامداران این عرصه به حساب می آید که تولیدات خود را با دو برند سی آی ای و پارس اروند در تولید فیوزهای مینیاتوری، محافظ جان، کنتاکتور، پروژکتور، چراغ، پنل، لامپ، ریسه، سنسور و تایمر عرضه می‌کند.

دیگر خبرها

  • تبدیل مناطق آزاد ویژه اقتصادی مازندران از واردات صرف به دانش فنی و صادرات
  • مناطق آزاد کشور ؛ چالش ها وراهکارها
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • تابع فضاسازی‌ها تصمیم قضائی نمی‌گیریم/ قاضی باید اهل مشورت باشد/ دستور ویژه به مراجع قضایی
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • ابراهیم رئیسی دوباره از «گشت ارشاد مدیران» گفت؛ در دستور باشد!
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • رئیسی: به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد
  • رئیسی : گشت ارشاد مدیران در دستور کار وزرا باشد
  • استمرار روند کاهشی تورم و قیمت ارز نیازمند مراقبت جدی است