Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد بهمن گفت: تعداد شرکتهای استان کرمانشاه در بازار سرمایه نسبت به مجموع شرکت‌های بازار سرمایه در سطح کشور بسیار پایین است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد بهمن در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: استان کرمانشاه، از نظر حجم معاملات معمولا در رتبه های ششم تا سیزدهم کشوری قرار دارد.

 وی افزود: همچنین کرمانشاه در سال گذشته با اختصاص دادن سه درصد از حجم معاملات کشور به خود، رتبه نهم را کسب کرد که نشان می دهد سهم استان کرمانشاه از نظر حجم معاملات قابل توجه است اما تعداد شرکتها در بازار سرمایه نسبت به مجموع شرکت‌های بازار سرمایه بسیار پایین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 بهمن خاطرنشان کرد: باید تعداد شرکتهای استان را در بازار سرمایه افزایش دهیم تا بتوانیم از ظرفیت این بازار برای تامین مالی شرکت‌های استان استفاده کنیم زیرا عرضه سهام شرکتها در بازار سرمایه نسبت به دیگر روشهای تامین مالی ساده تر، در دسترس تر و مطمئن تر است.
 
وی عنوان کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر به ویژه در بخش شرکت‌های بخش خصوصی نتوانسته ایم آنها را با بازار بورس آشنا و وارد کنیم.

 مدیر تالار بورس منطقه ای کرمانشاه گفت: ورود شرکتهای بخش خصوصی به بازار سرمایه فرآیندی زمان بر و حدودا یک ساله است که تالار بورس کرمانشاه نیز در همین راستا ظرف یک سال گذشته جلسات مشترکی را به صورت انفرادی ‌و جمعی در اتاق بازرگانی، خانه صنعت و معدن و تالار بورس برگزار کرده تا شرکتها را با ظرفیت‌های بازار سرمایه آشنا کند.

 بهمن تصریح کرد: شرکتها هم باید  همکاری کنند و مدارکشان را آن گونه که خواسته شده، آماده کنند تا بتوانیم فرآیند پذیرش آنها را در بازار سرمایه تسهیل کنیم.

 وی افزود: در سال‌های اخیر نه تنها نتوانسته ایم شرکتی را وارد بازار سرمایه کنیم بلکه دو شرکت فعال نیز از این بازار خارج شدند و این امتیازی منفی برای استان کرمانشاه محسوب می شود.

 بهمن خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با فرهنگ سازی میان مدیران شرکتها، این فرآیند را بهبود ببخشیم  شاهد ورود شرکتها به بازار سرمایه باشیم.

 انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: بازار سرمایه استان کرمانشاه تعداد شرکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۳۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته

یک کارشناس بازار سرمایه روند این بازار در هفته دوم اردیبهشت ماه را متعادل مثبت پیش‌بینی کرد و صنایع فولادی و پتروشیمی را به عنوان صنایع پیشتاز این هفته بورس معرفی کرد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز - سعید ترکاشوند؛ «هومن عمیدی» کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازارنیوز پیرامون روند این بازار در هفته دوم اردیبشهت ماه سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که بورس در این هفته تحت تاثیر برخی احتمالا روند متعادل مثبتی را پشت سر خواهد گذاشت. گزارش فرودین ماه تمامی شرکت‌های بورسی در سامانه کدال منتشر شده و شرایط همگی نشان از آن دارد که در این ماه روند اکثر شرکت‌ها در وضعیت خوبی قرار داشته است.


این کارشناس بازار سرمایه افزود: بر طرف شدن سایه اخذ مالیات بر عایدی از سر بورس، یکی دیگر نکات مهمی بود که خبر آن در هفته قبل منتشر شد. با وقوع این اتفاق بخشی از نگرانی‌های فعالان بازار سرمایه مرتفع شد. علی‌رغم رفع این موضوع، خروج نقدینگی همواره از جمله چالش‌های همیشگی بازار سرمایه است. تاکنون تزریق پول خاصی به بازار شکل نگرفته است.


وی تصریح کرد: با توجه به عقب ماندگی که بورس نسبت به سایر بازار‌های موازی با خود دارد، پیش‌بینی می‌شود با نهایی شدن برخی احتمالات موجود در بازار مانن تغییر در نرخ ارز نیمایی، بخشی از این عقب‌ماندگی مرتفع شود.


عمیدی همچنین درباره صنایع پیشتاز این هفته بازار سرمایه گفت: انتظار می‌رود که در هفته دوم اردیبشهت ماه، تعدادی از نماد‌های فولادی و پتروشیمی و همچنین بعضی از شرکت‌های حمل و نقل در مقایسه با سایر نماد‌ها از وضعیت خوبی برخودار خواهند شد.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: بازار سرمایه ، بازار بورس ، بازار سهام ، صنایع بورسی ، فولادی‌ها ، پتروشیمی ها لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9f

دیگر خبرها

  • اطلاعات پروژه جدید بهمن دیزل لو رفت!
  • اطلاعات پروژه جدید بهمن دیزل
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید
  • تا پایان سال آینده تهران ۷۵۰۰ اتوبوس فعال خواهد داشت
  • تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور
  • تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»
  • برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»
  • رقابت بیش از ۳۹ هزار داوطلب کرمانشاهی در نوبت اول آزمون سراسری
  • کرمانشاه یکی از استان‌های پرافتخار کشور است