Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین حق‌وردی نماینده مردم شهریار، شهر قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به پیگیری‌های انجام شده درباره احداث قطار حومه‌ای تهران گفت: برای شهرستان‌های حومه تهران، قطار حومه‌ای تعریف شده و شهرداری درباره احداث خط آهن در این بخش مسئولیتی ندارد.

وی افزود: متولی قطار حومه‌ای، شرکت راه‌آهن است که راه‌آهن نیز عنوان کرده که مطالعات اولیه برای احداث راه‌آهن تهران شهریار انجام شده و اساسنامه قطار حومه‌ای هم به تصویب هیأت دولت در دولت آقای روحانی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شهریار، شهر قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه تاکنون راه‌آهن هیچ اقدامی برای قطار حومه‌ای شهریار انجام نداده و مشکل را هم نبود اعتبار عنوان می‌کند.

حق‌وردی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قیمت‌ها را در بخش ریلی دولت مشخص می‌کند، سرمایه‌گذار بخش خصوصی هم رغبتی ندارد تا در این حوزه سرمایه‌گذاری کند و لذا مشکل اعتبارات در این بخش همچنان پابرجاست.

وی افزود: با پیگیری‌هایی که انجام شد بنا بر این شد تا ما شرکتی را تحت عنوان متروی غرب تهران با مشارکت و سرمایه‌گذاری شهرداری‌های این منطقه و شهرداری تهران و شرکت عمران به خاطر شهر جدید اندیشه تأسیس کنیم.

وی با بیان اینکه سهم هر شهرداری در این شرکت مشخص شده، اظهار داشت: بنا شد تا این کنسرسیوم کار راه‌آهن متروی غرب تهران را انجام دهد.

حق‌وردی خاطرنشان کرد: این شرکت در مرحله ثبت قرار دارد و اساسنامه آن نیز به تصویب شوراهای اسلامی شهرهایی که شهرداری‌هایشان در این شرکت سهام دارند، برسد. 

نماینده مردم شهریار، شهر قدس و ملارد افزود: پس از انجام این کارها هیأت‌مدیره و مدیرعامل شرکت انتخاب خواهند شد. کارهای مطالعاتی برای شروع کار انجام خواهد شد و با مشارکت و سرمایه‌گذاری شهرداری‌ها کار را به پیش خواهیم برد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کنسرسیوم راه آهن تهران شهریار حسین حق وردی نماینده مردم شهریار قطار حومه ای راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۳۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت شهرداری در احداث یادمان شهدای جاویدالاثر تکاب

شهردار تکاب گفت: شهرداری و شورای شهر تکاب در احداث یادمان شهدای جاویدالاثر تکاب با ستاد یادواره شهدای شهرستان همکاری و در احداث این بنا مشارکت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، رزاق محمدی، امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جلسه ستاد یادواره شهدای شهرستان تکاب اظهار کرد: سال گذشته طرح ساماندهی و مناسب‌سازی گلزار مطهر شهدا تکاب با ۳۰ میلیارد ریال هزینه اجرا شد.

وی افزود: ادامه طرح توسعه و تکمیل زیرساخت‌های عمرانی و فرهنگی گلزار شهدا در سال‌جاری انجام می‌شود.

شهردار تکاب گفت: شهرداری و شورای شهر تکاب در احداث یادمان شهدای جاویدالاثر تکاب با ستاد یادواره شهدا شهرستان همکاری و در احداث این بنا مشارکت می‌کنند.

محمدی تصریح کرد: برای نصب تصاویر و تمثال مبارک شهدای تکاب در میادین و بلوارها از جمله بلوار شهید نسرین‌پور برنامه‌ریزی می‌کنیم.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته طرح نام‌گذاری معابر، خیابان‌ها و کوچه‌های شهر تکاب اجرا شد و معابر شهر تکاب به نام شهدای والامقام مزین شدند.

کد خبر 748776

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی شرکت راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • طرح واکسیناسیون اتباع خارجی + فیلم
  • ایستگاه شهید سلطانی متروی کرج خرداد افتتاح می‌شود
  • قطارهای حومه‌ای به سیستم حمل‌ونقل انبوه‌بر شهر اصفهان متصل می‌شود
  • علت اختلال خط ۵ متروی تهران مشخص شد
  • بازداشت یکی از اعضای شورای شهر باغستان شهریار تهران
  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد
  • مشارکت شهرداری در احداث یادمان شهدای جاویدالاثر تکاب
  • کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی تشکیل می‌شود
  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی