Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-27@13:45:25 GMT

همه مواردی که باید در مورد پوشش استخر بدانید

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۸۳۳۷۳

همه مواردی که باید در مورد پوشش استخر بدانید

در این نوشته به انواع پوشش استخر می‌پردازیم از سقف شیشه‌ای گرفته تا سقف متحرک استخر را بررسی می‌کنیم. در صورتی که به دنبال پوشش استخر می‌گردید، تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی در این زمینه کسب کنید.

در ادامه به سه نوع پوشش رایج برای استخر می‌پردازیم. سقف شیشه‌ای، سقف متحرک استخر و پوشش استخر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیایید از سقف شیشه‌ای شروع کنیم.

جنس شیشه‌ای که در سقف شیشه‌ای استفاده می‌شود، شیشه لمینیت و یا سکوریت است. این نوع شیشه نسبت به شیشه‌های معمولی سنگین‌تر است. شیشه سکوریت در برابر فشار، ضربه و تغییرات دمایی مقاوم است. از سایر ویژگی‌های این شیشه می‌توان به عایق بودن در برابر حرارت و صدا اشاره کرد.

همان طور که در بالا به آن اشاره شد، این شیشه در برابر فشار دارای مقاومت بسیار بالایی است اما ضد شکست نیست. منتهی نکته‌ مثبتی که در مورد آن وجود دارد این است که این شیشه در صورت شکستن نیز خرد نمی‌شود بلکه در سر جای خود ترک برمی‌دارد. با این حساب با خیال راحت می‌توانید آن را در سقف متحرک استخر استفاده کنید.

دلیل این امر این است که از لایه‌های PVB در آن استفاده می‌شود. ورود PVB به دنیای مصالح ساختمان سازی باعث تحولی در معماری و طراحی نما شد. به همین دلیل است که در بسیاری از دکوراسیون‌های امروزی می‌توانید کاربرد شیشه را ببینید. این چیزی است که در نماهای قدیمی و طراحی دکوراسیون‌های پیش از PVB به چشم نمی‌خورد. این شیشه تا حدی در برابر ضربه مقاوم است که از آن به عنوان شیشه ضد گلوله در شیشه پنجره ماشین‌های امنیتی استفاده می‌شود.

احتمالا اولین چیزی که هنگام خرید سقف شیشه‌ای به ذهنتان خطور می‌کند این است که این نوع شیشه نور آفتاب را از خود عبور می‌دهد که این خود باعث آفتاب سوختگی پوست افراد خواهد شد. باید در این باب بگوییم که خیالتان راحت باشد. شیشه لمینیتی که در سقف شیشه ای به کار رفته است، به عنوان ضد آفتاب و فیلتری در برابر اشعه‌های مضر آفتاب عمل می‌کند. به طوری که تا ۱۰۰ درصد مانع عبور اشعه یو وی خواهد شد.

سقف متحرک استخر

سلیقه‌ها متفاوت است مگر نه؟ بعضی از افراد علاوه بر شنا بسیار مشتاق هستند که زیر نور خورشید آفتاب بگیرند، با استفاده از سقف متحرک در استخر خود می‌توانید این خواسته مشتریان خود را برآورده کنید. سقف‌های متحرک را می‌توانید با استفاده از ریموت حرکت دهید. با استفاده از این سقف در زمستان‌ها نیز از سرما در امان خواهید بود.

نکاتی که در مورد پوشش استخر باید بدانید:

مهم‌ترین نکته‌ای که در هنگام خرید پوشش استخر باید بدانید، جنس آن است. از آن جایی که میزان رطوبت در استخر بسیار بالاست، باید از سقف آلومینیومی استفاده کنید. آلومینیوم ضد زنگ است و از آن می‌توان به راحتی در محیط‌های رطوبتی استفاده کرد.

ضخامت شیشه: توجه داشته باشید که شیشه‌ها در ضخامت‌های متفاوتی عرضه می‌شوند. هر چه ضخامت شیشه بالاتر باشد محافظت و مقاومت آن نیز بیشتر است. طبیعی است که با افزایش ضخامت، قیمت آن نیز افزایش می‌یابد.

نوع آب و هوا و اقلیم: موضوع دیگری که هنگام خرید سقف باید به آن توجه کنید، درجه حرارت خورشید است. اگر در اقلیمی گرم و خشک زندگی می‌کنید از شیشه‌های با ضخامت بالاتر استفاده کنید. در صورتی که در مناطق معتدل و تابش ملایم خورشید زندگی می‌کنید می‎‌توانید از شیشه‌هایی با ضخامت کم‌تر استفاده کنید.

لمینیت یا سکوریت؟

سوالی که ممکن است به ذهن افراد زیادی خطور کند این است که پوشش استخر با شیشه لمینیت استفاده کنیم یا سکوریت؟ اگر در یک کلام بخواهیم به این سوال شما پاسخ دهیم باید بگوییم که شیشه لمینیت به طور کلی از سکوریت بهتر است. از لحاظ مقاومت در برابر ضربه، محافظت در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید و...

به همین دلیل باید مبالغ بیشتری را برای شیشه لمینیت بپردازید.

کلام پایانی

در این نوشته به انواع پوشش استخر و کاربرد آن در فصول مختلف سال پرداختیم از زمستان گرفته تا تابستان.

نوع شیشه‌ای که باید انتخاب کنید نیز از موضوعات حائز اهمیتی است که هنگام خرید سقف استخر باید به آن توجه کنید. از آن جایی که هنگام استفاده از سقف شیشه‌ای ممکن است سلامتی افراد و مشتریان شما مورد تهدید قرار گیرد، توصیه اکید ما به شما این است که از خرج کردن کافی و اطمینان از امنیت و سلامت مشتریان، تردیدی به خود راه ندهید.

ممنون که تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید. امیدواریم که اطلاعات فوق برای شما مفید بوده باشد. در صورتی که به اطلاعات بیشتری در این مورد نیاز دارید، با مشاوران و کارشناسان در این زمینه مشورت کنید.

برای کسب مشاوره با اطلاعات زیر در تماس باشید

www.kajeh.com  - ۸۸۴۹۲۳۱۴ - ۰۹۱۲۱۵۰۹۵۱۶

کد خبر 681870 برچسب‌ها تابستان رپرتاژ آگهی شنا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تابستان رپرتاژ آگهی شنا سقف متحرک استخر استفاده کنید سقف شیشه ای هنگام خرید پوشش استخر شیشه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۳۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به اندازه یک استخر هم از اقیانوس فرصت‌ها در آفریقا استفاده نکرده‌ایم

کارشناس مسائل آفریقا با اشاره به برگزاری دومین همایش بین‌المللی ایران و آفریقا گفت: این همایش فرصتی برای اندیشیدن، فکر کردن و بررسی عملکردها در حوزه آفریقاست تا در ادامه گام‌هایی برای جبران عقب ماندگی‌های عملکردی در این قاره برداشته شود.

 به گزارش ایسنا، روز جمعه دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا با حضور مقامات عالی اقتصادی بیش از ۲۰ کشور آفریقایی و با سخنرانی «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد.

رئیس‌جمهور در سخنانی در این همایش با اشاره به ضرورت شناخت دقیق ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود در کشورهای آفریقایی، وجود معادن و منابع گسترده در این کشورها و فناوری و دانش لازم برای بهره‌برداری و فرآوری این معادن در جمهوری اسلامی ایران را ظرفیت‌های متقابل و مکمل توصیف و اضافه کرد: کشت فراسرزمینی و تامین منابع اولیه برای مراکز تولیدی و صنعتی با قیمت مناسب از دیگر زمینه‌های همکاری با آفریقا هستند.

رئیس‌جمهور، گام بعدی در زمینه گسترش روابط دوطرف را شناخت موانع پیش‌رو و تلاش برای رفع آن‌ها دانست و خاطرنشان کرد: تمهید زیرساخت‌های لازم برای گسترش روابط از جمله توسعه و تقویت خطوط کشیرانی، خطوط هوایی و رفع مشکلات نقل و انتقالات مالی و پولی از زمینه‌های ضروری برای گسترش روابط و همکاری‌ها میان ۲ طرف است.

رئیسی ادامه داد: طبیعتاً هر کدام از کشورهای آفریقایی شرایط خاص خود را دارند و لذا برای توسعه روابط با این کشورها لازم است برنامه متناسب با وضعیت هر کدام از کشورها تهیه و عملیاتی شود.

حضور رئیسی در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا

«عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این اجلاس بر ایجاد دبیرخانه دائمی اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا در این وزارتخانه و پیگیری مسائل مهم در جهت توسعه روابط برد برد با کشورهای آفریقایی تاکید کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که در این اجلاس فرصت بسیار خوبی فراهم شده است تا نهادهای مالی مهم و پشتیبان صادرات و سرمایه‌گذاری با یکدیگر مذاکره و ملاقات داشته باشند تا نتیجه آن در تعمیق روابط بانکی طرفین را مشاهده کنیم، اظهار کرد: آمادگی بر تشکیل اتاق‌های بازرگانی و افزایش تعداد مراکز تجاری از ۱۰ مرکز به حداقل ۱۵ مرکز و افزایش تعداد رایزنان به ۱۲ رایزن در یک افق کوتاه مدت، تسهیل در دسترسی متقابل رایزن‌ها در قالب هیات‌های تجاری و حضور در نمایشگاه‌ها و عرضه محصولات ایران در افریقا به صورت متقابل را داریم.

علی‌آبادی به توسعه زیرساخت های فیزیکی بین ایران و آفریقا اشاره کرد و گفت: ایران درصدد است تا با توسعه خطوط کشتی رانی به غرب و جنوب آفریقا و سرویس دهی منظم و خطوط هوایی با اولویت یک یا دو کشور در هر منطقه با استفاده از ظرفیت خطوط حمل و نقل مبادلات تجاری را توسعه بخشد.

سخنرانی وزیر صمت در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا

«جعفر قناد باشی» کارشناس مسائل آفریقا در گفت‌وگو با ایسنا در مورد همکاری های ایران و آفریقا، با بیان اینکه تعامل با آفریقا همواره جزو سیاست‌های اعلامی ایران در عرصه تعاملات خارجی بوده ولی در عرصه عمل در این حوزه کار چندانی نشده است، گفت: به نظرم این‌گونه اجلاس‌ها می‌تواند به دور از تشریفات، این زمینه را فراهم کند که بر عملکرد گذشته مرور شده، کاستی‌ها برطرف شده و برای آینده برنامه‌ریزی شود.

این کارشناس مسائل آفریقا با بیان اینکه متاسفانه به‌رغم صحبت‌ها و شعارهایی که مطرح می‌شود، ما در طی این سال‌ها راهبرد مشخص و معینی در حوزه آفریقا نداشته‌ایم، اظهار کرد: در واقع هنوز اولویت ما در آفریقا به صورت دقیق مشخص نیست که آیا می‌خواهیم روی کشت فراسرزمینی کار کنیم یا صادرات داشته باشیم یا اینکه فقط سرمایه گذاری مشترک؟ در واقع اولویت ما در حوزه آفریقا متناسب با ظرفیت هر کدام از کشورهای آفریقایی دقیق مشخص نیست.

قنادباشی با بیان اینکه در قاره آفریقا ۵۴ کشور حضور دارند، ادامه داد: باید به این موضوع توجه داشت که همه آن‌ها قابلیت همکاری ندارند و باید برای همکاری با این کشورها نیز اولویت‌بندی کنیم. در این سال‌ها نگاه ما به آفریقا کلی بوده و این بعضا باعث شده که انرژی‌ها در این حوزه هدر برود، درحالی‌که همان‌طور که اشاره شد برخی از کشورهای آفریقایی از نظر اقتصادی و سیاسی این آمادگی را ندارند که با ما همکاری کنند ولی به‌خاطر عدم توجه به این موضوع انرژی و نیروی ما بعضا هدر رفته است.

دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا

«لیلا باغبان» مدیر کل دفتر آفریقا سازمان توسعه تجارت ایران چند روز پیش در گفت‌وگو با بخش اقتصادی ایسنا، با بیان اینکه بیشترین میزان تجارت خارجی بین ایران و آفریقا در سال ۱۴۰۱ اتفاق افتاد، گفت: تجارت خارجی با آفریقا به حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید؛ اما این عدد در مقایسه با تجارت کشورهای دیگر با قاره آفریقا قابل توجه نیست، از این‌رو سازمان توسعه تجارت ایران برای تصاحب سهم بیشتر از بازار این قاره برنامه‌ریزی‌هایی را در نظر گرفته است.

به گفته این مقام مسئول آمار تجارت با آفریقا بیشتر از عددهای اعلامی است، اما به دلیل محدودیت‌های ناشی از اعمال تحریم‌ها، صادرات مستقیم به این کشورها نداریم و محصولات ایرانی از طریق کشور دوم مانند امارات، ترکیه، قطر و عمان به کشورها صادر می‌شود.

قنادباشی، کارشناس مسائل آفریقا در ادامه گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در دوران رؤسای‌جمهور پیشین اقداماتی برای گسترش همکاری با آفریقا انجام شد ولی متاسفانه این اقدامات دنبال و پیگیری نشد، افزود: در هشت سال دولت آقای روحانی که ما چندان به آفریقا توجهی نداشتیم، مثلا روابط اقتصادی ترکیه با آفریقا پنج برابر شد و حتی برخی از کشورها این را به رقم هشت برابر رساندند.

او  با بیان اینکه از نظر سیاسی عمده افکار عمومی کشورهای آفریقایی با ماست و آن‌ها در موضوعاتی همچون مقابله با نژادپرستی، استعمار و مقابله با جنایت‌های اسرائیل همسو با ایران هستند، خاطرنشان کرد: این‌ها امتیازات مثبت ما در آفریقا هستند ولی متاسفانه از آن به خوبی استفاده نکرده‌ایم.

دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا

این کارشناس مسائل آفریقا با بیان اینکه برگزاری اجلاس‌هایی چون اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا فرصت‌های خوبی برای برداشتن گام‌هایی جهت جبران عقب ماندگی‌های گذشته است، گفت: این‌گونه اجلاس‌ها نباید به تشریفات و چند تا خبر خلاصه شود و باید اقدام عملی برای رفع عقب ماندگی‌ها صورت بگیرد.

قنادباشی با بیان اینکه در آفریقا کشورهای ثروتمندی از نظر منابع طبیعی و معادن وجود دارند و ما در حوزه خدمات فنی مهندسی، سدسازی، انتقال برق، ساخت پالایشگاه و ... می‌توانیم در آفریقا فعالیت‌های خوبی داشته باشیم و درآمد ارزی برای کشور به دست آوریم، گفت: یکی از مسئولان اعلام کرده که آفریقا اقیانوس فرصت‌هاست ولی ما متاسفانه به اندازه یک استخر نیز از این فرصت‌ها استفاده نکرده‌ایم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۵ هزار متر مربع از زمینهای ملی خواف
  • به اندازه یک استخر هم از اقیانوس فرصت‌ها در آفریقا استفاده نکرده‌ایم
  • رنگ بدنه خودرو با روش غوطه وری در استخر (فیلم)
  • اعجاز سنگ نمک را بدانید تا از بلای مختلف و انرژی‌های منفی به دور باشید | خود را به آرامش دعوت کنید
  • غرق شدگی یک نفر در استخر خانگی
  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • آنچه باید درباره سندرم ناخن زرد بدانید
  • آنچه باید سندرم ناخن زرد بدانید
  • هرآنچه باید از مشخصات و امکانات قطار میلاد بدانید
  • شهرداری به دنبال ارائه کیفیت خدمات در نمایشگاه بین‌المللی کتاب است