Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسمی وزیر راه وشهرسازی گفت: علت خطای انسانی که بیشترین آن از سمت راننده بیل مکانیکی بوده دلیل اصلی حادثه بوده اما برای جزئیات دقیق تر باید منتظر گزارش کارشناسان ماند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رستم قاسمی که در محل حادثه قطار مشهد یزد حاضر شده بود در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با بیان اینکه  تمام اقداماتی که لازم بوده در زمینه امداد رسانی انجام شود از همان دقایق ابتدایی انجام شده اظهار داشت: باید علت دقیق حادثه توسط تیم های حوادث بررسی شود ولی طبق گزارش اولیه خطای انسانی که بیشترین آن از سمت راننده بیل مکانیکی بوده علت وقوع این حادثه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به علت شرایط آب و هوایی منطقه  پیمانکاران شرکت راه اهن معمولا در شبها اقدام به فعالیت می کرده اند که در این رابطه نیز تا حدود ساعت ۴و۳۰ دقیقه صبح مشغول به فعالیت بوده اند.

رستم قاسمی با اشاره به اینکه قبل از وقوع این حادثه برای این قطارمسافربری، دوقطار باری نیز از این مسیر عبور کرده بودند تصریح کرد: این قطار در حقیقت سومین قطار پس از اتمام عملیات پیمانکاران بوده  که لوکومتیو به بیل مکانیکی برخورد و به علت شکستگی شیشه ها و مشکلی که برای لوکومتیو ایجاد  می شود راننده مجبور به ترمز کردن می شود که در ادامه دیگر واگن ها نیز دچار حادثه شده اند.

وزیر راه وشهرسازی ادامه داد: برای اعلام دقیق حادثه باید منتظر گزارش کمیسیون سوانح که در محل در حال بررسی علت هستند بود تا بتوان به صورت دقیق تر اظهار نظر نمود اما به طور قطع با مقصران احتمالی این حادثه برخورد خواهد شد.

رستم قاسمی در مورد عملیات امداد رسانی نیز گفت: خوشبختانه از همان دقایق ابتدایی حادثه تجهیزات لازم از استانهای خراسان جنوبی و یزد به محل اعزام و سریعا اقدامات امدادرسانی را آغاز کرده اند وپیش بینی می شود ظرف چند ساعت آینده مسیر به صورت کامل بازگشایی و روال تردد قطارها به حالت عادی خود برگردد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۳۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع ۵ حادثه رانندگی در استان سمنان/ یک نفر جان باخت

حسین درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه طی یک هفته گذشته پنج حادثه رانندگی در محورهای مواصلاتی استان به وقوع پیوست، ابراز داشت: از این حوادث سه مورد واژگونی خودرو و یک مورد انحراف خودرو و یک مورد برخورد دو خودرو با یکدیگر بوده است.

وی ضمن بیان اینکه در این حوادث یک نفر جان باخت، افزود: سقوط از پل و واژگونی نیسان در کیلومتر ۱۴ محور گرمسار به آرادان منجر به فوت یک هموطن شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان سمنان بابیان اینکه حوادث رانندگی مصدومیت ۹ نفر را به همراه داشته است، ابراز داشت: واژگونی تویوتا کرولا کیلومتر ۲۹ محور سمنان به فیروزکوه دو مصدوم و واژگونی سانتافه در کیلومتر ۲۲ محور فولاد محله - دامغان چهار مصدوم برجای گذاشت.

درخشان ضمن بیان اینکه انحراف از جاده پیکان وانت و سقوط آن در کانال آب محور آرادان به گرمسار، فرعی بنه کوه، روستای عروس پرون دیگر حادثه مهم استان بود، تصریح کرد: این حادثه یک مصدوم برجای گذاشت.

وی ضمن بیان اینکه برخورد نیسان با کامیون در کیلومتر ۶۴ محور دامغان به سمنان حادثه دیگر رانندگی در استان بود، افزود: طی این حادثه دو نفر مصدوم شدند.

کد خبر 6097487

دیگر خبرها

  • وقوع ۱۹ حادثه در چهارمحال و بختیاری
  • واژگونی خودروی سواری در خواف منجر به مصدومیت ۵ نفر شد
  • ۵ مصدوم در سانحه رانندگی در خواف
  • وقوع سه همسرکُشی در مشهد
  • وقوع ۵ حادثه رانندگی در استان سمنان/ یک نفر جان باخت
  • وقوع ۳ همسرکُشی در شبانه روز گذشته در مشهد
  • ۸۱ دستگاه خودرو متخلف در مشهد توقیف شدند
  • چاقوکشی منجر به قتل در بهشهر
  • کشته شدن مردی که با خودرو به موانع امنیتی کاخ سفید برخورد کرد
  • وقوع حادثه رانندگی در شهر هوره