Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرشید سنجری با اشاره به شناسایی ۲۶۰ کانون حریقِ در سطح جنگل‌ها و منابع طبیعی استان کرمانشاه، گفت : برنامه‌ریزی کرده ایم همچون پارسال در هر کدام از این کانون‌ها یک نفر دیده‌بان محلی عهده‌دار مراقبت از جنگل‌ها و مراتع استان در برابر آتش سوزی‌های احتمالی شود.

به گفته جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه این دیده‌بانان که از مردم محلی هستند، با توجه به حضور داشتن در منطقه معمولا جزو نخستین افرادی هستند که در جریان حریق قرار می‌گیرند، لذا سریعا نسبت به اطفای حریق اقدام کرده و آتش را در نطفه خفه می‌کنند و نمی‌گذارند دامنه آتش سوزی گسترده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیده‌بان‌ها ضمن اینکه با مداخله به‌هنگام در هنگام وقوع حریق مانع از بروز آتش‌سوزی‌های بزرگ می‌شوند، با اطلاع رسانی به مردم بومی آن‌ها را برای حفاظت و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی پای کار آورده و از این طریق مانع از بروز آتش‌سوزی‌های بزرگ در عرصه‌های منابع طبیعی می‌شوند.

از ابتدای امسال تاکنون حدود شش هزار نفر از مردم بومی حاشیه جنگل‌ها را در زمینه اطفای حریق آموزش داده‌ایم.

هم اکنون در حال احداث آتش بر و تیغه زنی جاده‌های اصلی و فرعی برای مقابله با حریق‌های احتمالی در سطح استان هستیم،اکیپ‌های شبانه روزی برای مراقبت از عرصه‌های منابع طبیعی استان در برابر حریق آماده گشت زنی شده اند.

از گردشگران درخواست می شود تا اگر به دامان طبیعت می‌روند حتی المقدور آتش روشن نکنند و در صورت روشن کردن آتش هم قبل از ترک محل از خاموشی آتش اطمینان حاصل کنند.

 از کشاورزان درخواست می شود تا از آتش زدن پسچر مزارع که اغلب منجر به آتش سوزی‌های بزرگ در عرصه‌های منابع طبیعی می‌شود، صرف نظر کنند.

پارسال تنها یازده فقره حریق در عرصه‌های منابع طبیعی استان به وقوع پیوست و در مجموع ۵۶ هکتار عرصه‌های منابع طبیعی استان طعمه حریق شد که این میزان نسبت به سنوات قبل کاهش چشمگیری داشته است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست منابع طبیعی منابع طبیعی و آبخیزداری عرصه های منابع طبیعی منابع طبیعی استان آتش سوزی جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۳۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از حریق در مراتع ایلام اولویت کار دستگاه‌های اجرایی باشد

سعید هژبری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با حضور معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور، اظهار کرد: نهضت لایروبی و جمع آوری نخاله‌ها در سطح مسیل‌ها و زباله‌ها در سطح حاشیه شهر‌ها با پیگیری استاندار ایلام در طول سال گذشته در استان اجرا شد.

وی با بیان اینکه بر این اساس لایروبی مسیل‌ها در سطح نقاط مختلف شهری استان انجام شد، افزود: در سال گذشته که بیشترین بارش‌ها را داشتیم خوشبختانه به دلیل این اقدامات پیش‌گیرانه هیچ‌گونه خسارتی در حوزه سیل نداشتیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: برنامه‌های علمی و بازدید‌های تخصصی از نقاط مختلف شهر ایلام که از نظر سیلاب آسیب پذیر هستند با حضور کارشناسان و مشاوران و پیگیری شهرداری در قالب یک طرح علمی و تحقیقاتی مشخص شده است و مشاور این طرح پای کار بوده که نیاز است که در راستای حذف این نقاط آسیب پذیری اقدامات جدی انجام شود.

هژبری با بیان اینکه مسیل‌های شهر ایلام یکی از چالش‌های عمده پیش روی مدیریت بحران استان بوده است، افزود: بر این اساس ۱۸ هزار میلیارد ریال برای ساماندهی این مسیل‌ها با مساعدت معاون اول رییس جمهور اختصاص یافته است که باید ۵۰ درصد از طریق برنامه و بودجه باید و ۵۰درصد هم از طریق وزارت نیرو تامین شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام با است ه به اینکه امسال به واسطه افزایش پوشش گیاهی در پی بارش‌های مناسب باید بحث اطفای حریق در سطح مراتع و تجهیز استان به امکانات جلوگیری و اطفای حریق مورد توجه قرار گیرد، ابراز کرد: منابع آبی استان نیز مورد تاکید و پایش است که لازم است در این حوزه نیز اقدامات لازم انجام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • پیشگیری از حریق در مراتع ایلام اولویت کار دستگاه‌های اجرایی باشد
  • آتش‌سوزی در هتلِ محل اسکانِ بی‌خانمان‌ها در جنوب برزیل
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • حفاظت از انفال مهمترین رسالت هر جنگلبان است
  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند