Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@03:04:09 GMT

کابوس، اولین نشانه خطر بیماری پارکینسون

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۸۴۱۵۵

کابوس، اولین نشانه خطر بیماری پارکینسون

 به گفته محققان انگلیسی شروع کابوس‌های شبانه و دیدن خواب های بد در افراد مسن و سالمند ممکن است نشان دهنده اولین علائم بیماری پارکینسون باشد.

نتایج یک مطالعه جدید نشان داد: در گروهی از مردان مسن، افرادی که مکرر خواب‌های بد را تجربه می‌کردند، دو برابر بیشتر از افرادی که این تجربه را نداشتند، با خطر ابتلا به پارکینسون مواجه بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین نتایج مطالعاتی که پیش از این انجام گرفته حاکی از آن است افراد مبتلا به بیماری پارکینسون بیشتر از بزرگسالان دیگر تجربه کابوس و رویاهای بد را دارند اما استفاده از کابوس به عنوان شاخص خطر ابتلا به پارکینسون پیش از این مورد توجه قرار نگرفته بود.

متخصصان انگلیسی تاکید کردند: در حالی که نیاز به انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه داریم، درک اهمیت نقش کابوس و خواب بد دیدن می تواند نشان دهد افرادی که در سنین بالاتر تغییراتی را در رویاهای خود بدون هیچ محرک آشکاری مشاهده می کنند باید به دنبال مشاوره پزشکی باشند.

این تیم تحقیقاتی از داده‌های مطالعه انجام شده در ایالات متحده استفاده کرد که شامل اطلاعات یک دوره ۱۲ ساله از ۳۸۱۸ مرد مسن‌ بود که به طور مستقل زندگی می‌کردند. در ابتدای مطالعه، مردان پرسشنامه هایی را تکمیل کردند که یکی از آنها شامل پرسشهایی در مورد کیفیت خواب بود.

به گزارش مدیکال اکسپرس، در طول دوره تحقیقات، ۹۱ مورد پارکینسون تشخیص داده شد. محققان دریافتند شرکت‌کنندگانی که به طور مکرر خواب‌های بد را تجربه می‌کردند، دو برابر بیشتر از افرادی که تجربه خواب‌ بد نداشتند، در معرض ابتلا به این بیماری بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی کلينيک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماری پارکینسون افراد مسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۴۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود

بر اساس اعلام جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی، شهروندان گوشت قرمز را از مراکز معتبر و مورد تایید دامپزشکی تهیه کنند و از خرید گوشت‌های بازرسی‌نشده و بدون مهر دامپزشکی (کشتار غیرمجاز) جدا خودداری شود.

قصاب‌ها و افرادی که مستقیم با دام سر و کار دارند، یا در کار ذبح دام هستند، یا افرادی که دام را در منزل یا مجاورت منزل خود نگهداری می‌کنند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های مشترک انسان و دام هستند؛ بنابراین این افراد باید از تماس مستقیم با حیوان و ترشحات آن، اجتناب کرده و افراد فعال در کشتارگاه‌ها هم باید از دستکش، چکمه و روپوش استفاده کنند، رعایت بهداشت فردی تنها راه پیشگیری از ابتلا به بیماری است.

گوشت‌هایی که خارج از زنجیره تولید دامپزشکی ذبح می‌شود اگر علائم بیماری نداشته باشد، بهتر است قبل از مصرف، برای از بین رفتن میکروب بیماری‌های احتمالی مشترک بین انسان و دام، به مدت ۲۴ ساعت داخل کیسه پلاستیکی در یخچال نگهداری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • انجام این فعالیت طول عمر را بیشتر می‌کند
  • هشدار ! این نشانه‌ها به شما می‌گوید کمبود پروتئین دارید
  • نشانه‌ها و علائم بیماری کبد
  • مو روی لاله گوش نشانه چیست؟
  • عوارض پرخوری قبل خواب و بیماری های آن
  • چگونه آسیب‌های ناشی از بدخوابی را از بین ببریم؟
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • ۴ نشانه که خبر از نابودی کبد می‌دهد
  • چگونه یک تخت خواب دنج برای چیدمان رویایی بسازیم