Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگر شما هم با ما هم عقیده هستید که وجود موهای سالم و زیبا، بخش مهمی از زیبایی است... - اخبار بازار -

اگر شما هم با ما هم عقیده هستید که وجود موهای سالم و زیبا، بخش مهمی از زیبایی است (احتمالا دانشمندان تلاشی برای پیدا کردن درصد دقیق این تاثیر نکرده‌اند) و در عین حال روی روان و اعتماد به نفس اثر می‌گذارد، این نوشته برای شماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما تلاش کرده‌ایم به این سوال پاسخ دهیم که چگونه می‌توان موهایی سالم و البته درخشان و زیبا داشت؟

در گام اول، زندگی سالمی را پیش بگیرید

حتما شما هم برای بارها و بارها از افراد متخصص حوزه‌های مختلف پزشکی، تغذیه و روانشناسی شنیده‌اید که برای آنکه طول عمر بیشتری داشته باشید و کیفیت زندگی شما بهتر شود، باید سبک زندگی سالم را پیش بگیرید و این موضوع به عواملی مانند تغذیه سالم، ورزش، خواب کافی و روان سالم نیاز دارد. حالا باید بگوییم همه این موارد روی داشتن موهای سالم و درخشان شما تاثیر مستقیم و غیر مستقیم می‌گذارد. اما برای اینکه این موضوع را بهتر متوجه شویم، اجازه دهید جزئیات بیشتری را خدمت‌تان عرض کنیم:

تغذیه سالم، یعنی چه؟

سعی کنید روزانه با توجه به محدوده سنی و وزنی خود، میزان مشخصی از کربوهیدرات، پروتئین، چربی و سبزیجات را مصرف کنید، نوشیدن روزانه 8 لیوان آب را به طور حتم در برنامه روزانه خود بگنجانید و اگر بعد از چکاب سالانه متوجه کمبود برخی از مواد معدنی و ویتامین‌ها در بدن خود شدید، به دستور و صلاحدید پزشک، مصرف آنها را شروع کنید.

برای مثال، خرید کپسول زینک پلاس  و مصرف آن طبق دستور پزشک، می‌تواند به رشد موهای شما کمک کند و حتی در بسیاری از موارد مشخص شده است که از ریزش موها تا حدی جلوگیری می‌کند. قیمت این قرص‌ها بسته به آنکه انواع ایرانی و یا خارجی آن را تهیه کنید، فرق می‌کند، اما همه آنها تاثیرات خوبی برای موهای شما خواهند داشت.

موضوع دیگر بحث ویتامین‌هاست. ویتامین‌های گروه ب (B)، تاثیر زیادی روی رشد و سلامت موها دارند و شما باید مصرف آنها را در سبد غذایی خود قرار دهید. پسته، بادام، گوشت ماهی، ارده، انواع لوبیاها، هویج، شیر، پنیر، تخم‌مرغ، کرفس و چغندر از آن دسته مواد غذایی است که تا حد خوبی انواع ویتامین‌های این گروه را برایتان تامین می‌کند.

بیوتین یا ویتامین ب 7 از بین این گروه تاثیر زیادی روی ریزش مو دارد و شما علاوه بر مصرف مواد غذایی، می‌توانید با خرید قرص بیوتین نیز، این نیاز را برطرف کنید.  قیمت قرص بیوتین  نیز بسته به انواع ایرانی و خارجی آن متفاوت است و می‌توانید به صلاحدید پزشک خود، یکی از آنها را تهیه کنید. البته آمپول آن نیز تولید می‌شود و میزان اثربخشی آن بیشتر است.

آیا ورزش روی سلامت مو تاثیری دارد؟

پاسخ کوتاه آن است که قطعا بله؛ هنگامی که به صورت مرتب ورزش می‌کنید، گردش خون در بدن و البته ناحیه سر افزایش پیدا می‌کند و همین موضوع اجازه می‌دهد مواد مغذی و اکسیژن بیشتری به پوست سر شما برسد. جریان خون تحریک شده در پوست سر نیز، فولیکول‌های مو را با هر آنچه که برای قدرت و سلامت بیشتر نیاز دارند، غنی می‌کند. علاوه بر این، با کاهش استرس و تاثیر غیر مستقیم روی خواب و تغذیه شما، روی سلامت موهای شما اثر می‌گذارد.

انجام کارهای جزئی را روتین خود قرار دهید

 

اولین کاری که به شما در رشد بهتر موها و البته سلامت آنها تاثیر می‌گذارد، شانه کردن آنهاست. پزشکان و متخصصین مو توصیه می‌کنند حداقل روزی 2 تا 3 بار، موهای زیبا و دوست‌داشتنی خود را شانه کنید تا همان تاثیر جریان بیشتر خون روی فولیکول‌های مو اتفاق بیفتد؛ اتفاقی که روی سلامت و درخشان‌تر شدن موهای شما اثر مستقیم دارد.راز درخشانی و زیبایی موها را زنان هندی به خوبی فهمیده‌اند، روغن درمانی و استفاده از بهترین انواع آنها، روی سلامت و زیبایی فولیکول‌های مو موثر است. استفاده از روغن بادام یا نارگیل اصل، دوبار در هفته، به افزایش رطوبت ساقه‌های مو کمک می‌کند و ماساژی که در حین اینکار به پوست سر داده می‌شود، جریان خون را بیشتر می‌کند. اما برای اینکار، پیشنهاد می‌کنیم نحوه صحیح روغن درمانی مو را یاد بگیرید.هفته‌ای یکبار از ماسک مو استفاده کنید و معجزه آن را مشاهده کنید. انواع ماسک وجود دارد، اما مدل‌های آبرسان، تغذیه کننده و نرم کننده از مواردی است که روی طراوات و شادابی موهایتان بسیار موثر است و در عین حال به خوبی ساقه‌های مو را تغذیه می‌کند.شامپوی خود را عوض کنید. اگر از شامپویی استفاده می‌کنید که ساقه‌های مو را خشک و وز می‌کند، پس بهتر است آن را عوض کنید، چرا که شانه کردن موهایتان سخت‌تر می‌شود و همین موضوع روی ریزش موها، تاثیر می‌گذارد. پس در هنگام خرید شامپو دقت کنید و انواعی را تهیه کنید که مناسب موهای شماست. اگر موهای چربی دارید و یا خشک، باید متناسب با آن، شامپوی خود را تهیه کنید.از آب گرم و سرد با هم استفاده کنید. استفاده از آب بسیار داغ در حین استحمام، به طور حتم روی موهای شما تاثیر منفی دارد. آب داغ، موجب خشکی موها و آب سرد، باعث سفت شدن موها می‌شود. پس در هنگام شامپو زدن به موها از آب ولرم و در هنگام شستشوی نهایی از آب سرد استفاده کنید. آب سرد (مشابه دمای اتاق) منافذ موها را می‌بندد، رطوبت موها را حفظ می‌کند و از ایجاد موخوره جلوگیری می‌کند.از حالت دادن موها برای دفعات زیاد، خودداری کنید. استفاده زیاد از سشوار، صاف کننده یا اتوی مو، موهای شما را به شدت خشک می‌کند و درخشش طبیعی را از بین می‌برد. برای اینکار بهتر است از درمان‌های کراتینه استفاده کنید.به وقت خواب، حواستان به موهایتان باشد. خوابیدن با موهای باز در شب باعث اصطکاک با بالش می‌شود و ممکن است موهای شما را کدر کند. پس شب هنگام موهایتان را ببندید، ببافید یا کلاه ساتن بپوشید.مصرف امگا 3 هم مفید است: اسیدهای چرب امگا 3 را از طریق ماهی‌های چرب، آجیل و دانه‌ها مصرف کنید، چرا گه این اسیدهای چرب اشباع نشده برای سلامت موهای شما بسیار مفید هستند، اما می‌توانید از طریق قرص‌ها نیز آنها را تامین کنید و موهایتان را جوانتر کنید.

سایر راه‌هایی که امتحان کردنش به شما کمک می‌کند

استفاده از سرم مو، نرم‌کننده، براق کننده و اسپری‌های دوفازی مو نیز از مواردی هستند که تاثیرات آنی آن را در جوان‌سازی و براق کردن موهایتان مشاهده خواهید کرد. اما در مصرف نرم‌کننده‌ها دقت کنید، اگر ریشه موهای شما سست باشد و به صورت ژنتیکی دچار مشکل ریزش مو باشید، نرم‌کننده‌ها باعث افزایش ریزش مو خواهند شد.

* این مطلب تبلیغاتی است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استفاده کنید موهای سالم تهیه کنید ویتامین ها نرم کننده روی سلامت موهای شما سلامت مو ریزش مو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۴۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است

فرشاد مهدی‌پور در دیدار هیات رسانه‌ای ایران با استاندار کربلا اظهار داشت: موضوع مهم در حوزه فرهنگ میان دو کشور، مساله اربعین است که باید یک تصویرسازی جهانی انجام شود.

وی بیان‌داشت: خوب نیست و دور از شان است که دو کشور منتظر روایت رسانه‌ای دیگران باشند. کسانی هستند که دشمنانه می‌خواهند روابط استراتژیک ایران و عراق را بر هم بزنند.

مهدی‌پور افزود: ایران و عراق مبارزه ارزشمندی در مبارزه با تروریسم داشتند و امنیت امروز مرهون خون دو کشوری است که به‌هم آمیخته است.

در این دیدار نصیف الخطابی استاندار کربلا هم گفت: دو کشور ایران و عراق یک دشمن مشترک دارند و آن؛ هجمه فرهنگی علیه فرهنگ اسلامی است.

وی تاکید کرد: دو مشکل بزرگ داریم؛ نخست، جنگ نرم و تهاجم فرهنگی و مشکل دوم، القای ناامیدی برای دو کشور است.

الخطابی با بیان اینکه نیازمند تعاملات و همکاری‌های رسانه‌ای هستیم، تاکید کرد: زیارت اربعین بهترین راه مقابله با هجمه‌های دشمن است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • چگونه می توان از شر موهای ناخواسته گوش خلاص شد؟
  • نقش تاثیرگذار مادران برای جذب جوانان به مساجد
  • سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است
  • اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه درخشان است
  • پاشنه و یک تمرین ساده برای داشتن پاهایی قوی و سالم/ روش انجام حرکت، فواید و تغییرات مورد انتظار (+فیلم)
  • ۱۲ نگین درخشان صنعت گاز در دولت سیزدهم
  • گنجی که فقط کچل‌ها دارند
  • معرفی ۴ ماسک معجزه آسا برای مو با تخم مرغ + طرز تهیه
  • سید حسن خمینی به نخست وزیر بورکینافاسو: طرح مسئله فلسطین از زبان شما به عنوان یک کشور مستقل و تاثیرگذار در آفریقا می تواند خیلی کمک کند
  • واکنش حاج قاسم سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت : مگر ما مرده باشیم که خانواده ایرانی سالم به ایران برنگردد (فیلم)