Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت‌ که بعید است در شورای حکام قطعنامه‌ای علیه ایران به نتیجه برسد اما اگر این قطعنامه‌ هم رأی آورد جمهوری اسلامی ایران از برنامه هسته‌ای خود در چارچوب آژانس کوتاه نمی‌آید.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با ایران اکونومیست در واکنش به ارائه پیش‌نویس قطعنامه علیه ایران به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی توسط آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان گفت:‌ ما بارها به آژانس اعلام کرده ایم که برنامه هسته‌ای ایران کاملا شفاف است و آژانس هم این موضوع را تأیید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم در ایران به این موضوع اعتراف می‌کرد که برنامه هسته‌ای ایران در چارچوب آژانس بوده و انحرافی ندارد اما اینکه تحت لابی صهیونیستی و عربی حرف خود را عوض می‌کند، موضوع دیگری است.

وی افزود: ما بارها به آژانس و آقای گروسی تذکر داده ایم که واقعیات گزارش را ارائه دهد و ابهام ایجاد نکند. ابهامات هم متأثر از لابی صهیونیست‌ها است. اینکه آقای گروسی به اسرائیل سفر کرده ادعای جمهوری اسلامی را ثابت می‌کند که آژانس متأثر از مسائل سیاسی و نه کارهای تخصصی و کارشناسی و راستی آزمایی کار می‌کند. آژانس نسبت به برنامه هسته‌ای ایران ابهام ایجاد می کند و این کارها هم تحت لابی صهیونیستی عربی انجام می‌شود. در گذشته هم چنین ابهاماتی ایجاد کردند اما نتیجه نگرفتند.

این نماینده مجلس تأکید کرد: واقعیت که در فضای بین‌الملل وجود دارد این است که جمهوری اسلامی به دنبال کسب حق طبیعی خود از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای است و این توقع مردم از مقامات و مسئولان بوده که ما از دانش هسته‌ای استفاده کنیم. ما در تحت هیچ شرایطی کوتاه نمی‌آییم. وظیفه ما پیشرفت صنعت هسته‌ای در چارچوب مقررات آژانس است.

حیدری با اشاره به موضوع نشست شورای حکام گفت: روسیه اعلام کرده که پیش‌نویس قطعنامه آمریکا و سه کشور اروپایی را نمی‌پذیرد. روسیه از طرف‌های برجام است منتها می‌داند که برنامه هسته‌ای ایران انحراف ندارد. لذا بعید است که قطعنامه به نتیجه برسد. البته اگر قطعنامه رأی آورد جمهوری اسلامی از برنامه هسته‌ای در قالب آژانس کوتاه نمی‌آید.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تأکید کرد:‌م ا در طول ۴۲ سال گذشته برای تحریم هزینه پرداخت کردیم و از تحریم هم به خودکفایی رسیدیم و پیشرفت‌های خوبی داشتیم. قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها هم دست دولت را باز گذاشته است ولی امیدواریم سه کشور اروپایی و آمریکا به انصاف و عقل خود رجوع کنند که در حق ملت ایران ظلم می‌کنند و اتهاماتی به کشور ما وارد کرده که درست نیست.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: شهریار حیدری ، شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شهریار حیدری شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی آژانس بین المللی انرژی اتمی آژانس بین المللی انرژی اتمی برنامه هسته ای ایران جمهوری اسلامی شورای حکام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۴۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته ای در فضا را وتو کرد

روسیه پیش‌نویس قطعنامه تحت حمایت آمریکا و ژاپن که خواستار عدم توسعه تسلیحات هسته‌ای جهت استقرار در فضا می‌شد را وتو کرد.

به گزارش ایسنا، سیزده عضو شورای امنیت به این پیش‌نویس رای مثبت داده و چین تنها کشوری بود که به آن رای ممتنع داده بود.

پیش از به رای گذاشته شدن این پیش‌نویس، چین و روسیه خواستار اعمال اصلاحاتی در آن شده بودند که خواستار ممنوعیت قرارگیری هرگونه سلاحی در فضا می‌شد.

این اصلاحیه با هفت رای موافق، هفت رای مخالف و یک رای ممتنع نتوانست به تصویب برسد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کنترل تسلیحات هسته‌ای آمریکا از دست ترامپ خارج می‌شود پشت پرده وتوی روسیه / آمریکا: ببینید، روسیه حامی دیکتاتوری است!

دیگر خبرها

  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • دست یاری صنعت هسته‌ای به صنعت نفت
  • آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم
  • تلاش آمریکا برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • روسیه پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته ای در فضا را وتو کرد