Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-آمایش سرزمینی یکی از راهکارهای اصولی و منطقی در توسعه شهری به‌حساب می‌آید. اگر بخواهیم به شکل ساده بیان کنیم یعنی برداشتن گام‌های برنامه‌ریزی شده صحیح برای توسعه و آبادانی یک منطقه یا شهر.
به گزارش خبرگزاری آریا، موضوع آمایش سرزمینی در سال‌های گذشته در منطقه22 به‌عنوان پهناورترین و تازه تاسیس‌ترین منطقه شهری پایتخت آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفته و اگر هم برنامه‌ریزی برای آن صورت گرفته به شکل صحیح و کامل اجرا نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار بود تا چند سال دیگر این منطقه 300هزار نفر جمعیت در خود جای دهد، اما هم‌اکنون این جمعیت محقق شده و با حجم بالای ساخت‌وسازها تا چند سال دیگر جمعیت این منطقه به بیش از نیم‌میلیون نفر خواهد رسید. این در حالی است که بسیاری از زیرساخت‌های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، تاسیسات شهری، حمل‌ونقل و... فراهم نشده است.
خوشبختانه به‌دلیل تازه تاسیس بودن این محدوده از کلانشهر تهران ساخت‌وسازهای جدیدی شکل گرفته و معضل بافت فرسوده وجود ندارد، اما عقب‌ماندگی زیرساخت‌های شهری ازجمله نبود شبکه فاضلاب شهری به یکی از چالش‌های این محدوده تبدیل شده است؛ به شکلی که 260کیلومتر این محدوده از تهران نیازمند شبکه فاضلاب شهری است و تنها 30درصد آن حدود 60کیلومتر به اجرا رسیده و این در حالی است که در سایر مناطق تهران بیش از 90درصد شبکه فاضلاب شهری احداث شده است، بنابراین نیازمند توجه بیشتر به این موضوع هستیم.
شاید یکی از مشکلات اکثر خانواده‌های ساکن در این محدوده مربوط به کمبود فضای آموزشی است؛ چراکه زمانی که منطقه22 احداث شد عزمی برای فراهم‌شدن آموزش و پرورش جدید برای این منطقه به‌وجود نیامد و شاهد آن هستیم که منطقه22و 5 تهران زیرنظر یک آموزش و پرورش اداره می‌شود و شاید این امر موجب شده تا سرانه آموزش در این منطقه بسیار کمتر از مناطق دیگر باشد.
 از دیگر معضلات شهروندان این منطقه این است که محلات و شهرک‌های مسکونی در این منطقه به شکل پراکنده ساخته شده و نیازمند حمل‌ونقل عمومی مانند مترو است که در این دوره از مدیریت شهری در حال اجرا است.
بنابراین انتظار از متخصصان شهری و دلسوزان نظام و خدمتگزاران به مردم این است که برای توسعه غرب تهران آمایش سرزمینی در نظر گرفته شود و براساس آمایش جدید اقداماتی صورت گیرد.
برنامه‌های اجرایی با اولویت کلید خورده و احداث پکیج تصفیه‌خانه شمال منطقه، اهدای زمین رایگان به شرکت فاضلاب برای تصفیه‌خانه در خرگوش‌دره، فراهم آوردن ایستگاه مترو، ساخت 8مدرسه و واگذاری 2زمین برای این منظور، تعامل با نهادها و ارگان‌های مالک در منطقه و... صورت گرفته است و شرایط مهیا است تا در یک بازه کوتاه‌مدت این منطقه گردشگری پایتخت را با همفکری نخبگان و معتمدین محلی روی ریل توسعه پایدار قرار دهیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: غرب تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۴۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح انضباط شهری مشاغل سیار در ۱۲ منطقه تهران

مسعود رنجبریان، مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان گفت: بر اساس وظایف ذاتی و مأموریتی این شرکت و در راستای درخواست شهروندان برای جلوگیری از مزاحمت‌های شغلی و سد معبر سیار از جمله وانتی‌هایی که معمولا با حضورشان باعث انسداد خیابان‌ها و معابر می‌شوند، این شرکت طرح ضربتی را طی فروردین‌ماه با مشارکت پلیس راهور در ۱۲ منطقه از تهران به اجرا درآورده است که همچنان درحال اجراست.

 وی گفت: عوامل انضباط شهری در مناطق با مشارکت پلیس راهور نسبت به پاکسازی معابر و رفع سد معبر سیار که اقدام به پوشش پلاک خودرو یا پارک ممنوع، پارک کردن دوبله و سوبله و یا عدم مقررات حمل بار کرده و برای شهروندان و تردد ایشان مزاحمت ایجاده کرده‌اند، تلاش کرده و جرایمی که پلیس راهور برای ایشان در نظر می‌گیرد باعث نظم و انضباط بیشتری در سطح شهر خواهد شد.

 مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان با اشاره به تعداد روز‌های تعطیل در فروردین ماه اعلام کرد، پس از تعطیلات، تعداد ۲۶۲ مورد رفع سد معبر سیار با مشارکت یگان عملیات راهور تهران انجام گرفت و علاوه بر اعمال جرائم برای سد معبر کنندگان سیار، تعداد ۳ دستگاه خودرو متخلف نیز توسط پلیس به پارکینگ منتقل شده است.

 رنجبریان افزود: در این طرح ها، شرکت شهربان با استعداد ۹۹ نفر نیروی اجرایی معبربان، ۲۸دستگاه خودرو و با حضور ۳۱ نفر از نیرو‌های یگان عملیات راهور تهران موضوع را دنبال کرده و به اجرا می‌گذارد.

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان گفت: طرح انضباط شهری مشاغل سیار در منطقه دو حد فاصل بزرگراه محمدعلی جناح و میدان خبرنگار واقع در خیابان شهید گلاب (محله طرشت)، منطقه سه حدفاصل سیدخندان و مترو قلهک (محور شریعتی)، منطقه هفت نظام‌آباد و خیابان دماوند، منطقه ۹ چهل‌وپنج متری زرند، منطقه ۱۰ خیابان امام خمینی (ره)، منطقه ۱۱ خیابان وحدت اسلامی، منطقه ۱۳ خیابان نیروی هوایی، منطقه ۱۴ خیابان شکوفه و درودیان، منطقه ۱۵ خیابان شهرزاد، منطقه ۱۶ خیابان بیست‌متری جوادیه، منطقه ۱۷ بزرگراه نواب (شیخ محمدی) و منطقه ۲۱ بلوار تهرانسر حدفاصل خیابان شاهد و شهید رجایی در حال اجراست.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • توجه مدیریت شهری به توسعه زیرساختی شهر چالوس
  • کارواش های منطقه یک تهران زیر ذره بین بازرسان
  • توضیحات شهرداری منطقه ۷ تهران درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • یکی از مشکلات شهرستان اصفهان وجود نگاه برخوردار است
  • یکی از مشکلات اصفهان وجود نگاه برخوردار است
  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • تاکید نیکبخت بر اقدام مشترک کشورها برای مقابله با تخریب سرزمینی
  • تخلیه ماهانه۵۰۰ تن زباله و لجن از کانال‌ های آب تهران | روایت کارگرهایی که در مسیر پاکسازی کانال‌های شهر جان می‌ دهند
  • اجرای طرح انضباط شهری مشاغل سیار در ۱۲ منطقه تهران
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است