Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@11:59:09 GMT

وحشتناک‌ترین مکان روی زمین کجا بوده است؟

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۸۴۲۸۴

وحشتناک‌ترین مکان روی زمین کجا بوده است؟



به گزارش تابناک به نقل از همشهری، این گونه از دایناسورها حدود ۹۸ میلیون سال پیش در صحراها پرسه می‌زده است. با ظاهری عجیب، بازوهای کوچکی داشته و به بزرگی یک اتوبوس جثه آن بوده است.

دانشمندان گفته‌اند که بقایایی از آن را در مصر پیدا کرده‌اند. بر اساس گزارش رسانه‌ها، در واحه بهاریا در صحرای غربی مصر، یک استخوان از گونه دایناسوری که هنوز نامگذاری هم نشده است توسط کارشناسان کشف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته محققان، به نظر می‌رسد این موجود گوشتخوار دارای دو پا، دندان‌های کوچک و دست‌های کوتاه بوده است. در زمان زندگی، به نظر می‌رسید که حدود ۶ متر طول داشته است. این جانور متعلق به خانواده دایناسورهای مارمولک مانند آبلیسور است و در دوره کرتاسه (۱۴۵ تا ۶۶ میلیون سال پیش) شکوفا شده است. این آخرین دوره زمانی عصر دایناسورها بود. آنها عمدتاً در پاتاگونیا و سایر مناطق گندوانا حضور داشتند.

 

گندوانا یک ابرقاره جنوبی باستانی بود. امروزه به عنوان آمریکای جنوبی، استرالیا، قطب جنوب، آفریقا، شبه قاره هند و شبه جزیره عربستان شناخته می‌شود.

این مطالعه توسط «بلال سالم» از مرکز دیرینه‌شناسی مهره‌داران دانشگاه منصوره (MUVP) مصر انجام شد. سالم همچنین دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه اوهایو و عضو هیئت علمی دانشگاه بنها است.

او می‌گوید: «در اواسط دوره کرتاسه، واحه بهاریا یکی از وحشتناک‌ترین مکان‌های روی کره زمین بوده است. اینکه چگونه همه این شکارچیان عظیم‌الجثه توانسته‌اند در کنار هم زندگی کنند، یک راز باقی مانده است؛ اگرچه احتمالا به خوردن چیزهای مختلف و سازگاری آنها مربوط می‌شود.»

منبع: تابناک

کلیدواژه: آبله میمونی متروپل آبادان مهدی صباغی محمود دعایی طبس صندوق امانات بانک دایناسور مصر دایناسورها آبله میمونی متروپل آبادان مهدی صباغی محمود دعایی طبس صندوق امانات بانک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۴۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر آغاز شد

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جشنواره تیتر سیزدهم صبح امروز (یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور برخی از مسئولان و معاونت‌های فرهنگی و دانشجویان در دانشگاه فردوسی مشهد افتتاح شد.

برگزاری نمایشگاه نشریات دانشجویی، نشست کارشناسان نشریات دانشگاه‌ها و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای دانشجویان و کارشناسان از جمله برنامه‌های محوری این جشنواره بوده و در پایان از آثار برتر شرکت کننده در جشنواره تقدیر می‌شود.
فرایند ارسال آثار برای این دوره از جشنواره از ابتدای آبان ۱۴۰۲ آغاز شد و علاقمندان تا ۳۰ آذر وقت داشتند با مراجعه به وبسایت titrfestival.dmsrt.ir آثار خود را برای داوری ارسال کنند.



بخش ویژه این دوره از جشنواره نیز شامل موضوعات دانشگاه و حل مسائل ملی، دانشجو و امید به آینده، دانشجو و روایت پیشرفت، دانشجو، انتخابات و مشارکت آگاهانه، دانشجو و آرمان‌های گام دوم انقلاب اسلامی بود که علاقمندان می‌توانستند آثار خود را در یکی از چهار قالب گزارش، یادداشت، مصاحبه و مقاله در سامانه بارگذاری کنند.


در ۴۲ دسته ۱۲۰ اثر برتر در حوزه علمی، ادبی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، تیتر و لید خبر، گزارش، یادداشت، سرمقاله و مقاله و نشریات برتر در رسته‌های مختلف به سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی ارسال شده است.

یازدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی به میزبانی وزارت علوم برگزار و دوازدهمین دوره به میزبانی وزارت بهداشت با شعار «عینیت در خبر، انصاف در تحلیل، آزادی در بیان» سال ۱۴۰۰ برگزار شد.

سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت فرهنگی واجتماعی وزارت علوم از امروز (یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت) در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز شد و سه شنبه (۱۸ اردیبهشت) به کار خود پایان می‌دهد.

دانشجویان می‌توانستند آثار خود را که از اول شهریور ۱۴۰۰ تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ منتشر شده در بخش رقابتی و در قالب اثر برگزیده، نشریه برگزیده، بخش مجازی، سایت یا وبلاگ، نشریات صوتی یا پادکست، نشریات کاغذی-الکترونیک، نشریه چندرسانه ای، آفلاین و الکترونیکی، گرافیک و موشن گرافیک، فیلم خبری و فتوکلیپ ارسال کنند.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • آزمون میان دوره پیش کارورزی ۱۷ خرداد ماه برگزار می شود
  • برگزاری مسابقه رباتیک ورزشی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • خبر وحشتناک از وضع آب و هوایی زمین در سالی که گذشت
  • مرگ و زندگی ما به دست میدان مغناطیسی زمین است!
  • آزمون میان دوره پیش کارورزی پزشکی ۱۷ خردادماه برگزار می‌شود
  • رقابت ۲ هزار و ۱۵۰ دانش‌آموز برای تکنولوژی‌های آینده
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر آغاز شد
  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند
  • ساخت کمپ تمرینی برای تیم فوتبال نساجی در قائمشهر
  • چهل و ششمین دوره مسابقات ریاضی دانشجویی کشور در دانشگاه تبریز به کار خود پایان داد