Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

 

 

 

 

حسن رضا‌نیا، در نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان همدان در سال ۱۴۰۱ که با حضور اعضای انجمن در محل استانداری همدان برگزار شد، اظهار کرد: اقدامات، فعالیت‌ها و برنامه اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در راه انجام وظایف تعریف شده، قابل اعتنا و توجه است و استانداری همدان در این راه پشتیبان و حامی برنامه‌های این نهاد فرهنگی است و با تمام توان از حقوق قانونی آن دفاع می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: فرمان مقام معظم رهبری در سال جدید مبتنی بر «تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین» باید در رأس تمامی برنامه‌های دستگاه‌های مختلف قرار گرفته و برنامه‌ها بر این اساس تدوین شود. برای تحقق اقتصاد دانش بنیان همه باید در این مسیر ورود حرکت کنند. برای تحقق این مهم ما نیاز به جامعه دانش بنیان داریم و همه ساختار‌ها باید تحول یافته و بر محور دانش و علم بازتعریف شوند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: دولت سیزدهم معتقد به تحول است و برای تحقق این مهم باید به دنبال راه‌های جدید و نرفته برویم و در این حوزه نیز ما باید به هدف نقش کتابخانه‌های عمومی در تشکیل جامعه دانش بنیان دست یافته و استان همدان به عنوان پایلوت کشور در این حوزه مطرح شود.

رضا نیاگفت: شهرداری‌ها باید نسبت به پرداخت حق کتابخانه‌های عمومی و بر اساس قانون عمل کرده و حقوق آن‌ها را پرداخت کنند.

بیش از ۳ هزار متر مربع طرح های عمرانی در یک سال گذشته اجرا شده است

مدیرکل کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان هم گفت: در طول فعالیت دولت سیزدهم در یک سال گذشته، طرح های عمرانی با زیربنای ۳ هزار ۶۶۸ متر مربع شامل تعمیر و بهسازی کتابخانه آیت الله بهاری با ۷۹۰ متر مربع زیر بنا، توسعه کتابخانه شهید مطهری با ۳۳۰ متر مربع زیربنا، افتتاح کتابخانه شهید مظاهری با یک هزار و ۴۰۸ متر مربع زیر بنا و افتتاح سالن مطالعاتی آرمان توسط بخش خصوصی با ۸۸۰ متر مربع زیربنا به ثمر رسیده است.

در یکسال گذشته زیر بنای کتابخانه‌های استان همدان  از ۴۵ هزار و ۸۷۱ متر مربع به ۴۸ هزار و ۴۷۹ متر مربع رسیده است.

سرانه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان به ازای هر ۱۰۰ نفر ۸۱ جلد است

عاطفه زارعی گفت: با افزایش تعداد منابع اطلاعاتی از یک میلیون و ۳۵۰ هزار نسخه به یک میلیون و ۴۱۳ هزار نسخه سرانه کتاب نسبت به جمعیت به ازای هر ۱۰۰ نفر از ۷۸ نسخه به ۸۱ نسخه رسیده است.

او گفت: همچنین پس از پایان همه گیری بیماری کرونا تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی از ۲۸ هزار و ۸۴۱ نفر به ۵۸ هزار و ۶۸ عضو فعال افزایش یافته است.

زارعی گفت: امسال ساخت دو کتابخانه روستایی در شهرستان همدان توسط بانک پاسارگاد، بهسازی کتابخانه شهید مدرس، ساخت کتابخانه در روستای عبدالرحیم، توسعه کتابخانه امام حسن مجتبی (ع) شهر مهاجران، بهسازی کتابخانه فجر صالح آباد، راه اندازی کتابخانه سیار روستایی، ساخت کتابخانه در روستای نگارخاتون، راه اندازی کتابخانه در روستای توچغاز ملایر و چندین طرح ر شهرستان‌های مختلف استان در دستور کار قرار دارد که پیش بینی می‌شود از مجموع ۵ هزار و ۴۰۰ متر مربع طرح تعریف شده در پایان امسال ۶۴۰ متر مربع محقق شود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کتابخانه های عمومی طرح های عمرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۴۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکل‌گیری امید‌آفرینی در جامعه پس از مشاهده دستاوردهای پژوهشی سمپادی‌ها

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزای علم و فناوری آنا، مسعود بهرامی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در نشست خبری با موضوع دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی سمپاد که امروز بعد از ظهر برگزار شد، با اشاره به فرازی از بیانیه گام دوم بود که مقام معظم رهبری تکلیف کردند، اظهار کرد: در قسمتی از این بیانیه آمده است که جز با تجربه خود یا دیگران نمی‌توان دانست، ما دیده‌ایم و شما خواهید دید، دهه‌های آینده دهه شماست، از انقلاب خود حراست کنید، برای برداشتن گام‌های استورار در آینده باید گذشته را درست رد کرد و از تجربه‌ها درس گرفت، وگرنه مورد تهدید آینده قرار خواهیم گرفت. 

بهرامی با بیان اینکه متنی که خواندم فرازی از بیانیه گام دوم بود که مقام معظم رهبری تکلیف کردند، ابراز کرد: مقام معظم رهبری بر امید و استمرار کارها بر پایه گذشته تاکید دارند. بر همین اساس با اعتماد سازمان ملی استعدادهای درخشان به آموزش و پرورش کشور بر مبنای اسناد بالادستی و برنامه هفتم توسعه بر این شدیم تا نمایشگاه دستاوردهای استعدادهای درخشان را تشکیل دهیم. تاکنون باز خوردهای خوبی از آن دریافت کرده‌ایم.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان استان تهران خاطرنشان کرد: تلاش است که بعد از دیدن دستاوردهای دانش‌آموزان سمپاد، سایر دانش‌آموزان سراسر کشور هم علاقه‌مند شوند و امید آفرینی در جامعه شکل بگیرد. برای پیشرفت امید لازم است و برای امید جلوه‌هایی از موفقیت در گذشته مهم است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استادان و معلمان باید برای تحقق جامعه دانش‌بنیان اهتمام ورزند
  • استادان و معلمان باید در مسیر تحقق جامعه دانش‌بنیان اهتمام ورزند
  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری، برای نخستین‌بار + عکس
  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • شکل‌گیری امید‌آفرینی در جامعه پس از مشاهده دستاوردهای پژوهشی سمپادی‌ها
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • ضرورت توجه به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم در جامعه