Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کلاردشت؛ ظهر امروز اجرای طرح ملی چهار خطه و بهسازی محور مرزن آباد_کلاردشت با حضور مسوولان آغاز گردید.

خیرالله خادمی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه فاز اول این پروژه محور مرزن‌آباد_ کلاردشت بخاطر بار ترافیکی سنگین و حضور گردشگران هم اکنون آغاز شده است، اظهار کرد: در جهت اشتغال و رونق اقتصادی از این ظرفیت خوب استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیرالله خادمی با اشاره به تولید ۴ هزار مسکن در کل کشور گفت: تامین مقدمات و اجرای این پروژه بسیار سنگین بوده است.

وی با بیان اینکه در کل کشور حدود ۳ هزار و ۳۰۰ زیر ساخت ریلی جدید در حال اجرا داریم بیان کرد: کل مسیر ریلی در کشور ۱۴ هزار کیلومتر می‌باشد.

این‌ مقام مسوول به اجرای هزار و ۵۰ متر بخش آزاد راه اشاره کرد و گفت: مجموع آزاد راه ۲هزار ۷۰۰ متر است که در بخش بزرگراه و راه اصلی ۶ هزار ۱۰۰ کیلومتر در کشور در حال اجرا و حدود ۸۰۰ کیلومتر پیمانکاری در کشور فعال هستند.

خادمی ضمن بیان اینکه با تامین منابع پیش بینی دولت حجم عظیم پروژه‌های زیرساخت راه کشور در حال انجام است اظهار کرو: در استان مازندران تردد اصلی ما از جنوب به شمال و ۶ راه ارتباطی از مرکز به استان مازندران وجود دارد که در ۵ راه ترافیک ملی داریم.

وی افزود: ساخت هر کیلومتر از این قطعه جاده‌ها هزینه‌های سنگینی را شامل می‌شود و همچنین اکثر محورها در برنامه کاری وجود دارد و با اولویت انجام می‌شود.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای  حمل و نقل کشور ضمن بیان اینکه محور چالوس و هراز در تهاتر نفت گذاشتیم عنوان کرد: برای سایر محورها از محل اعتبار ملی استفاده می‌شود.

معاون وزیر کشور به ۲ پروژه آزاد راهی در استان مازندران اشاره کرد و گفت: ۵۰ درصد تملک آزاد راه قائم شهر به ساری صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در کنارگذرها به خاطر تملک دچار مشکل به وجود می‌آید گفت: در سفر ریاست جمهوری همه ی موضوعات پیش بینی و انشالله همه تحقق می‌یابد.

خادمی افزود: فاز اول این پروژه بخاطر بار ترافیکی سنگین و حضور گردشگران هم اکنون آغاز شده است.

این مقام مسوول ضمن بیان اینکه لازم است استاندار در جهت اشتغال و رونق اقتصادی از این ظرفیت خوب استفاده کند اظهار کرد: بسیاری از کشورها با برنامه‌ریزی مناسب از صنعت گردشگری درآمد اقتصادی خوبی دارند.

خادمی در ادامه به پروژه اول محور مرزن‌آباد_کلاردشت اشاره کرد و افزود: در پیگیری‌هایی که از سال ۱۳۹۹ شروع شد؛ این پروژه در ۳ فاز است تحقیقات درباره این پروژه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه برای جاده عباس آباد به کلاردشت به عنوان کنارگذر استان گیلان برنامه داشته باشید، بیان کرد: با پیگیری‌های لازم و اقدامات مناسب این کنارگذر می‌تواند برای رفع مشکل گره ترافیک در محور غربی غرب مازندران استفاده شود.

این مقام مسوول گفت: همه مقدمات و مشکلات پیمانکار را در نظر بگیرید  و معارضی از جمله منابع طبیعی وجود نداشته باشد تا این پروژه در زمان بندی تعیین شده پیش رود.

*راه یکی از مهمترین مولفه‌های توسعه است

سید محمود حسینی پور استاندار مازندران در این آیین به موضوع راه که یکی از مهمترین مولفه‌های توسعه اشاره کرد و گفت: امروز در کشورهای توسعه یافته به موضوع راه، راه آهن و هوایی به عنوان مولفه‌های اصلی توسعه دیده شد.

وی با بیان اینکه استان مازندران به عنوان اینکه مقصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی است افزود: کلاردشت به عنوان نامی آشنا علاوه بر ایران مورد پسند مردم در جهان نیز می‌باشد.

حسینی پور ضمن بیان اینکه به ویژه در کشورهای کاخ نشین عربی عاشق این طبیعت و نعمت‌های بی بدلیل کلاردشت هستند گفت: این منطقه می‌تواند نقطه گردشگری خاورمیانه باشد.

وی با بیان اینکه ما نتوانستیم از این نعمت استفاده درست کنیم گفت: کلاردشت با نیم ساعت فاصله با دریا این هوای خنک و مطبوع را دارد.

استاندار مازندران به ماهیت که امروز دولت مردمی به آن توجه می‌کند اشاره و بیان کرد: برخورداری از این منطقه ابتدا برای مردم و بعد برای دیگران باشد و سازوکار و آمدن مسافران به نفع مردم باشد.

وی افزود: دولت مسئله اصلی این منطقه که راه می باشد را دولت در اولویت قرار داد.

حسینی پور با بیان اینکه مازندران دیگر متعلق به خودش نیست گفت: بدون استثنا طی بررسی انجام شده از تمام استان‌های کشور در مازندران ویلا دارند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از گردشگران با حضور در این مناطق از همه چیز لذت می‌برند، افزود: مردم در شرایط سخت محیط زیست را حفظ می‌کنند اما گردشگران به آن آسیب میزند و این موضوع باعث رنج بومیان شده است.

استاندار تاکید کرد: منطقه ویژه ابتدا برای مردم است و بهسازی این راه باید تاثیر مستقیم در اقتصاد و آرامش مردم داشته باشد.

وی ضمن بیان اینکه امیدواریم با ساخت این جاده زوایای پروژه اقتصادی مردم منطقه راه بیفتد، عنوان کرد: قرار نیست کلاردشت را فقط به عنوان یک ویترین و منطقه خوش آب و هوا معرفی کنیم باید همه زوایا را در نظر بگیریم.

حسینی پور افزود: با مسیر میانبر عباس‌آباد هم به ترافیک چالوس و هم به اقتصاد و اشتغال مردم کمک می‌کند.

وی خطاب به فرماندار به شهرستان شدن چندین ساله کلاردشت اشاره کرد و تاکید داشت: دستگاه هایی اداری که هنوز در کلاردشت نیستند ظرف ۳ ماه وارد شود.

این مقام‌مسوول با بیان اینکه از تمام نخبگان کلاردشت در مسیر توسعه استفاده کنید، اظهار کرد: کسانی که به عنوان منزل دوم در این منطقه ساکن هستند دیگر گردشگر نیستند و شهروند به حساب می‌آیند که باید برای این منطقه هزینه کنند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه کلاردشت باید در حد شهری که در دنیا معروف و منحصر به فرد است باشد افزود: با حفظ همه حریم ها از لحاظ معماری و فرماندار باید کارگروه راهبردی در فرماندار تشکیل و از همه نخبگان استفاده تا بتوانیم در این سند راهبردی کلاردشت در افق ۲۰ ساله دیده شود.

وی با بیان اینکه بهترین معمار کشور در کلاردشت ویلا دارد گفت: باید از این ظرفیت و حضور اینگونه افراد برای المان شهرسازی استفاده شود.

وی ضمن بیان اینکه باید حداقل ۱۰ هتل ۵ ستاره در این شهرستان داشته باشیم، افزود: زیرساخت‌ها در شهرستان کلاردشت ضعیف است.

استاندار خطاب به فرماندار گفت: با اقتدار تمام مسوولی را که همکاری نمی‌کند به زودی تعیین و تکلیف کنید.

وی به قدرت رسانه‌ها که می‌توانند مهمترین ناظران باشند اشاره کرد و گفت: همه باید در مسیر توسعه هوشیار باشند.

این مقام مسوول با اشاره به برنامه ویژه‌ای کلاردشت گفت: این شهر را با رعایت اصول به نفع مردم در خدمت همه قرار می‌دهیم.

حسینی پور ضمن بیان اینکه به امید روزی که در این منطقه بیکار نداشته باشیم تصریح کرد: اگر با انجام خدمات بر ثروت شما افزوده شود یعنی کاری برایتان انجام دهیم و الا خدمات دادن از وظایف دولت است.

*در پیک مسافران جمعیت کلاردشت ۳ برابر می‌شود

محمدعلی محسنی نماینده شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در حاشیه مراسم با بیان اینکه کلاردشت ظرفیت‌های بی نظیری دارد ولی تاکنون به آن پرداخته نشد، گفت: کلاردشت اکنون در مسیر توسعه است این شهرستان بعد ۹ سال تازه ادارات آن مستقل و جاده‌ها در حال ترمیم است.

وی افزود: یکی از معضلات جدی آن مسیرهای دسترسی آن است که در زمستان با توجه به برودت هوا حتی از خط سفید محروم بود و مسیرها مشخص نبودند.

وی خطاب به استاندر مازندران به جمعیت ۲۵ هزار نفره شهرستان کلاردشت اشاره کرد ‌و گفت: در پیک مسافر این جمعیت به ۶۰ هزار نفر می‌رسد.

وی کمربندی کردیچال اشاره کرد و افزود: تملک‌ها و تعریض‌ها انجام شده و تسریع بخشیدن در این محور از مشکلات ترافیکی کاهیده خواهد شد.

وی به ترانزیت بودن جاده کلاردشت اشاره کرد و گفت: با بهسازی محور ۱۷ کیلومتر محور مرزن‌آباد و ۲۵ کیلومتر محور عباس‌آباد مشکل ترافیک تا حدودی مرتفع می‌شود.

وی به حضور وزیر گردشگری در شهرستان‌های نوشهر چالوس و کلاردشت اشاره کرد و افزود: زیر ساخت های خوبی در غرب استان است.

وی با اشاره به عدم وجود برنامه در کلاردشت که باعث ساخت و ساز ویلای مسافران در کلاردشت شده است، عنوان کرد: با ورود این تعداد خوش نشین در شهرستان کلاردشت بومیان و مسوولان معضلات آب آرد و پسماند دچار می‌شوند.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم کلاردشت با سال های قبل تفاوت داشته باشد باید در برنامه ها تغییراتی ایجاد و به جای ویلا ها هتل ها و مسافرخانه ساخته شود افزود: روستایی به نام اویجدان داریم بر اساس گزارش آب شهرستان ۸۸ اشتراک بومیان و ۱۷۴ اشتراک غیر بومیان دارند که اگر ۱۰ درصد از غیر بومیان حضور از آن استفاده کنند مشکل آب خواهیم داشت و حتی در تابستان با مشکل قطعی برق مواجه خواهیم شد.

وی به ۷ تا ۹ درصدی ذخایر و منابع کشور در دنیا اشاره کرد و گفت: ما با توجه به این ذخایر و جمعیت در مدیریت مشکل داریم.

وی با اشاره به اینکه نگاه جدیدی در مدیران باید شکل گیرد افزود: اراضی منابع طبیعی با وسعت زیادی در منطقه وجود دارد که طبق قانون می توانیم به روستائیان برای توسعه به مدت ۹۹ ساله برای کاشت و برداشت اجاره دهیم.

محسنی به کاخ اوجابیت اشاره کرد و گفت: به مسوولان و مردم اجازه ورود ندادند کاخ اوجابیت مربوط به سال ۱۳۱۸ می باشد هیچگونه استفاده ای از آن در جهت گردشگری نشده است و این کاخ به روی همه قفل شده است.

*کلاردشت با امکانات محلی ولی خدمات ملی می‌دهد

عابدین فقیه نصیری فرماندار کلاردشت در ادامه مراسم با بیان اینکه کلاردشت در نگاه اول یک منطقه خوش آب و هوا دلنشین به نظر می‌رسد، افزود: در ایام رحلت امام (ره) حضور مسافر در کلاردشت حدود ۷ برابر جمعیت ثابت شهرستان شده بود که از خدمات و زیرساخت ها استفاده می کردند.

وی ضمن بیان اینکه کلاردشت در نگاه دقیق خود امکانات محلی ولی خدمات ملی می‌دهد، گفت: همه زیرساخت‌ها باید به تناسب جمعیت و مسافران باشد.

وی افزود: کلاردشت سالانه میزبان بسیاری از مسافران داخلی و خارجی است که لازم است زیرساخت آن فراهم شود تا مردم کمتر آسیب ببینند.

فرماندار کلاردشت به قطار توسعه کلاردشت در دولت سیزدهم اشاره کرد و بیان داشت: با حضور استاندار جهادی که به همه شهرستان ها توجه می‌کنند توسعه کلاردشت شتاب زیادی گرفته است.

وی با بیان اینکه فرق این دولت با دولت‌های قبل حضور میدانی دولت مردان در بین مردم است گفت: مردم بلافاصله برکات حضور آن ها را حس کردند.

وی افزود: از نگاه بنده در کلاردشت یک وفاقی بین مسوولین از جمله نماینده مجلس است که به نظر می رسد ظرف ۶ الی یک سال آینده تحول بزرگ در منطقه اتفاق خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه این دولت پروژه‌های ناتمام را تمام می‌کنند، اظهار کرد: با توجه به اینکه چند ماه دیگر شاهد برف و باران در این منطقه هستیم و برای تسریع بخشیدن اجرای این پروژه اقدامات لازم را انجام دهید.

به گزارش فارس؛ در مجموع این مسیر ۱۶.۵ کیلومتر طول دارد که برای تعریض آن سه فاز تعریف و یک‌هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ساخت، تملک و خریداری اراضی حریم ۲۰ متری برآورد شده است.

انتهای پیام/۸۶۰۶۱/غ

منبع: فارس

کلیدواژه: استان مازندران چهار خطه شدن جاده کلاردشت اشاره کرد و گفت استان مازندران محور مرزن آباد مقام مسوول حسینی پور آزاد راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۴۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان

این روز‌ها امور عشایری شهرستان آبدانان در حال اصلاح و بهسازی راه عشایری بانگنبد آبدانان است.

نوروزی مدیر امور عشایری شهرستان آبدانان گفت: بیشتر راه‌های عشایری این شهرستان به دلیل بارش‌های اوایل فروردین قطع شده و تردد مردم عشایر با شهر غیر ممکن شده، با اقدامات جهادی اداره کل امور عشایری ادوات دولتی و اجاره‌ای به کار گیری شده و بیشتر راه‌های عشایری، در حال بازگشایی است.

راه‌های عشایری استان ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر است که بالغ بر ۴۱۰ کیلومتر آن مربوط به راه‌های سخت گذر عشایر آبدانان است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان
  • تیم ملی فوتسال ایران در سید نخست جام جهانی فوتسال
  • محدوده شهری مرزن آباد اندک است/ شهر اکسیژن در محاصره معادن
  • محدوده شهری مرزن آباد اندک است/ شهر اکسیژه در محاصره معادن
  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش - سراوان
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان + عکس
  • عملیات اجرایی زیرگذر پرتردد سرخون آغاز شد
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت شهید فرهی
  • آغاز عملیات پروژه بهسازی آسفالت بلوار شهید سلیمانی قم و انسداد مسیر