Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان؛ احمدرضا لاهیجان‌زاده، مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در جلسه شورای محیط زیست زنجان اظهار کرد: عرصه محیط‌زیست از اهمیت زیادی برخوردار بوده و این موضوع باید به صورت یک نگاه آگاهانه در جامعه نهادینه شود.

مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به اینکه بعد از گذشت شش سال از سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در حوزه محیط‌زیست، هنوز این سیاست‌ها آن طور که باید مورد توجه واقع نشده است، اضافه کرد: این در حالی است که دولت سیزدهم با پشتکار و جدیت در این زمینه ورود پیدا کرده و قصد دارد عقب‌افتادگی‌ها در زمینه اهتمام به این سیاست‌های ابلاغی را جبران کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خسارت‌هایی که تا به امروز به محیط‌زیست وارد شده، به جرأت می‌توان گفت که آستانه خط قرمز را نیز در این خصوص پشت سر گذاشته است، گفت: این آسیب‌ها و عبور از خطوط قرمز به قدری بوده که دیگر مسئله محیط‌زیست مطرح نبوده و پای مسائل دیگری از جمله مسائل امنیتی و اجتماعی نیز به میان آمده است.

لاهیجان‌زاده با اشاره به چالش آبی موجود در کشور افزود: در حوزه آب دست به کارهایی می‌زنیم که یا غیر قابل جبران است و یا اینکه نیازمند صرف هزینه‌های زیادی است تا بتوانیم به شرایط پایدار بازگردیم.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۱۵ سال است که وارد تنش آبی شده‌ایم و با توجه به وضعیت منابع آبی تجدیدپذیر، امکان اینکه وارد مرحله بحران شویم، دور از انتظار نیست، اضافه کرد: متأسفانه درباره منابع آب‌های زیرزمینی، یا به صورت غیرمجاز انجام شده و یا اینکه بیش از حد مجاز اقدام به برداشت از چاه‌های مجاز کرده‌ایم.

مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست از برداشت ۱۶۶ درصدی استان زنجان از آب سفره‌های زیرزمینی خبر داد و با یادآوری اینکه این میزان برداشت ۶۶ درصد بیشتر از برنامه‌ریزی‌های ابلاغی است، افزود: متأسفانه به همه این موارد باید موضوع تولید گازهای گلخانه‌ای را نیز اضافه کنیم، چرا که ایران در این زمینه هشتمین کشور دنیا به شمار می‌رود.

لاهیجان‌زاده درباره شهدای محیط‌بان نیز گفت: موضوع حفظ محیط‌زیست به قدری حائز اهمیت است که تا به امروز برای پاسداری از آن ۱۵۰ محیط‌بان در کشور به طرز مظلومانه‌ای به شهادت رسیده‌اند.

وی با یادآوری اینکه موضوع دریافت عنوان شهید برای این محیط‌بانان در حال پیگیری است، افزود: اینکه تا به امروز نتوانسته‌ایم در این زمینه گام‌های خوبی برداریم، موضوعی است که به ضعف در قانون باز می‌گردد که امیدواریم بتوانیم این مشکل را در خصوص محیط‌بانان حل کنیم.

انتهای پیام/73005

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان محیط زیست شهدای محیط زیست منابع آبی خط قرمز بحران بی آبی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۴۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا

دریافت 24 MB

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با آخرین روز از گرامیداشت هفته زمین پاک و با هدف ترویج فرهنگ محافظت از محیط زیست و منابع طبیعی، جشنواره زمین پاک در شهرستان آستارا با حضور مسؤولان ارشد استانی و شهرستانی، دانش آموزان، دبیران و جوامع محلی در محل خانه محیط زیست پناهگاه حیاط وحش این شهرستان برگزار شد.

کد خبر 6090076

دیگر خبرها

  • زنده گیری بلدرچین‌ها برای ورود به معرکه شرط بندی/دستگیری باند تبعه افغان
  • حمله خرس به دامدار ایلامی در پی ورود به زیستگاه
  • خلیج فارس اصلی‌ترین نماد تمامیت ارضی کشور است
  • جایزه ملی محیط زیست برای دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست
  • وصول عوارض آلایندگی محیط‌زیست در استان سمنان پیگیری شود
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست
  • ورود سامانه بارشی به استان ایلام از سه‌شنبه
  • سلامت و محیط زیست؛ دستمایه تبلیغات میلیاردی