Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایران آنلاین، طبق این هشدارها،  استان‌های تهران، البرز، قم، زنجان، سمنان، همدان، مرکزی، کردستان، کرمانشاه امروزوفردا در معرض وزش باد شدید و گردوخاک هستند.

همچنین در استان بوشهر، اصفهان، یزد، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، ایلام، قزوین، قم، تهران، البرز، خراسان جنوبی، سمنان، فارس روز جمعه خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، آسیب به صنایع حساس به گردوخاک و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی، آسیب به سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی، گلخانه و غیره، سقوط اشیا از ارتفاع انتظار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این هشدار، عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره، اجتناب از حضور در فضای باز برای تمام گروه‌ها، مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گردوخاک، استحکام سازه‌های موقت و اجتناب از پرواز با بالگرد و هواپیماهای سبک توصیه شده است.

در این اطلاعیه نسبت به رشد ابرهای همرفتی هشدار داده شده است که از عصر امروز تا شنبه هفته آینده، رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد رخداد تگرگ و خیزش گردوخاک به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و شب در ارتفاعات شمال خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، گلستان، شرق سمنان و شمال استان‌های اردبیل و آذربایجان غربی و شرقی پیش‌بینی می‌شود.

طبق این هشدار، امکان جاری شدن روان آب و آب‌گرفتگی معابر طور محلی و محدود، صاعقه، خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، آسیب به سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی، گلخانه و غیره، سقوط اشیا از ارتفاع دور از انتظار نیست.

در این اطلاعیه نسبت به اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از صعود به ارتفاعات، جمع‌آوری دام‌ها از نقاط مرتفع و سیل‌خیز، عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره، استحکام سازه‌های موقت و اجتناب از پرواز با بالگرد و هواپیماهای سبک توصیه شده است.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سازه های موقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۴۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان

 

معاون پیش بینی اداره کل هواشناسی استان گفت: این سامانه از امروز تا پایان هفته موجب رگبار و رعدوبرق و احتمال وزش باد شدید موقتی و بارش تگرگ در بعضی از نقاط استان در بعضی از ساعات به خصوص ساعات بعدازظهر و اوایل شب خواهد شد. 
رضا مرادی افزود: مطابق بررسی‌های فعلی بارش‌ها طی امروز و فردا پنجشنبه در مناطق جنوب استان محتمل‌تر است. 
او ادامه داد: به دلیل ماهیت رگباری بارش‌های این سامانه احتمال شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها وجود دارد که درصورت وقوع می‌تواند موجب آبگرفتگی معابر و آبراهه‌ها و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها شود.

معاون پیش بینی اداره کل هواشناسی استان گفت: همچنین در روز جمعه با احتمال کمتر در همه مناطق استان احتمال وقوع رگبار همرفتی شدید وجود دارد.
مرادی افزود: بر اساس خروجی فعلی الگوهای پیش بینی سرعت وزش باد در ساعات بعد از ظهر روز‌های جمعه تا یکشنبه نسبتا شدید تا شدید پیش بینی می‌شود.

به همین دلیل هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان مرکزی صادر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه+ فیلم
  • صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان
  • فیلم/ سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • فیلم| سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • احتمال خطر؛ سازمان مدیریت بحران در آماده باش/ رگبار و باد شدید، رعد و برق، گردوخاک و تگرگ
  • بارش باران در ۵ استان شدید خواهد بود
  • ورود سامانه بارشی فعال به خوزستان
  • هشدار هواشناسی خوزستان درباره تداوم تندباد‌های لحظه‌ای و گردوخاک
  • پیش بینی خیزش گردوخاک محلی و موقتی در خوزستان/ باران در راه است
  • کاهش شدید معاملات مسکن در شمال اسرائیل/ درِ فروش و اجاره تخته شد