Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پاسخگویی به شکایات اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: برگزاری کلاسهای فوق برنامه در مدارس اختیاری بوده و ملزم کردن دانش آموزان و اولیا در موعد ثبت نام و پس از آن به شرکت در کلاسهای فوق برنامه به صورت اجباری و اخذ وجوه آن ممنوع است.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از روابط عمومی اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات، جلسه ویدئو کنفرانس این اداره کل با روسای ادارات ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات استانها جهت بررسی اقدامات استانها درخصوص ستاد ثبت نام و رفع موانع احتمالی و تسریع و تسهیل امور تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه هاشمی مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخ‌گویی به شکایات با بیان اینکه هویت دادن به نقش مؤثر رؤسای ادارات در استان‌ها و مناطق باعث می‌شود فرایندها به شکل دقیق‌تری اجرایی ‌شود، گفت: براساس گزارش‌های دریافتی دستورالعمل ثبت نام در استان ها  بومی سازی شده و جلسات ستاد تشکیل‌شده است.

وی افزود: آنچه که امسال در بحث ثبت‌نام مورد انتظار است تکریم ارباب‌رجوع و حفظ شأن مردم است که باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد ضمن این‌که وظیفه اصلی ما ثبت‌نام هست اما همراهی و همدلی با سایر واحدها به‌منظور جلب مشارکت در همه حوزه‌ها مورد انتظار است و تخلفات هم لازم است مستندسازی شده و با اهتمام و جدیت بیشتری برخورد شود و با اشرافیت اطلاعاتی بتوانیم شعار ثبت نام امسال را محقق سازیم.

هاشمی ادامه داد: به هر میزان که در حوزه پیشگیری وارد شویم مدیریت راحت‌تری خواهیم داشت محدوده بندی مدارس امری ناگزیر است و باید با مدیریت درست آن را به‌ نحو شایسته اجرا کرد. تنظیم‌گری روابط در استان‌ها برعهده رؤسای ادارات ارزیابی عملکرد است که با برنامه‌ریزی و مدیریت در دبیری شورای معاونین و پیگیری‌های لازم می توانیم سایر واحدها را همدل و همراه کنیم.

در ادامه سلیمی، معاون نظارت اداره کل یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مؤثر نظارت را، اقتصادی بودن آن دانسته به این معنا که عواید و سود نظارت باید بیشتر از هزینه های  آن باشد.

وی تاکید کرد: دریافت وجوه در فصل ثبت نام و عدم رعایت صحیح محدوده بندی از مسائل حساس و کلیدی در امر ثبت نام است که لازم است با تدابیر پیشگیرانه این چالش ها حل و فصل شود. ایشان رؤسای ادارات آموزش‌وپرورش استان‌ها را به جلوگیری از افراط‌ و تفریط دعوت نموده و خاطر نشان کردند نقطه ثقل ثبت‌نام سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ انجام  نظارت صددرصدی و نظرسنجی از اولیا به روش هوشمند می باشد.

  سلیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اولویت قرار دادن مدارس ابتدایی در نظارت‌ها، عنوان کرد : لازم است تدوین برنامه‌ها و انجام بازخوردهای به موقع و سریع منجر به اصلاح فرایند ها شده و بسیاری از مشکلات حل و فصل شود. لازم است همه رؤسای ادارات به قوانین و مواد مندرج در دستورالعمل دقت نظر کافی و وافی داشته و ان‌شاءالله  با نظارت منعطف و روان به شعار نصیب برابر آموزشی دست پیدا کنیم .

همچنین نصیریان، معاون پاسخگویی به شکایات اداره کل درخصوص حق ثبت مدارس هیأت امنایی اظهار داشت: با توجه به مصوبه مدارس هیأت امنایی اخذ حق ثبت مدارس فوق صرفا پس از تشکیل انجمن اولیا و مصوب کردن آنها امکان پذیر است، لذا در موعد ثبت نام اخذ هرگونه وجهی در این خصوص ممنوع است .

وی افزود: همچنین برگزاری کلاسهای فوق برنامه در مدارس اختیاری بوده و ملزم کردن دانش آموزان و اولیا در موعد ثبت نام و پس از آن به شرکت در کلاسهای فوق برنامه به صورت اجباری و اخذ وجوه آن ممنوع است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: ثبت نام مدارس ، کلاس فوق برنامه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ثبت نام مدارس کلاس فوق برنامه پاسخگویی به شکایات کلاسهای فوق برنامه ارزیابی عملکرد فوق برنامه رؤسای ادارات ثبت نام استان ها اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۴۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رایگان کلاس‌های آمادگی برای زایمان در یزد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، کارشناس مسئول امور مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: کلاس‌های آمادگی برای زایمان در سطح کلیه مراکز دانشگاهی و مراکز بهداشتی استان به صورت رایگان برای مادران متقاضی در حال برگزاری است.


فاطمه قاسمی با اشاره به اقدامات در حال انجام در طرح جوانی جمعیت و فرزندآوری گفت: متأسفانه زایمان سزارین در اولین بارداری مادران یزدی رو به افزایش است و یکی از اقدامات لازم برای افزایش فرزندآوری در بین مادران، کاهش آمار سزارین است که پس از اجرای طرح تحول سلامت اقدامات متعدد برای کاهش آمار سزارین انجام شده و هم اکنون نیز با طرح جوانی جمعیت ادامه دارد.


وی با اشاره به رایگان بودن زایمان طبیعی در مراکز دولتی، ادامه داد: کلاس‌های آمادگی برای زایمان نیز در سطح کلیه مراکز دانشگاهی و مراکز بهداشتی در سطح استان به صورت رایگان برای مادران متقاضی در حال برگزاری است و این کلاس‌ها در مراکز خصوصی نیز با کمترین تعرفه و مصوب وزارت بهداشت برگزار می‌شود که البته این کلاس‌ها در همه شهرستان‌ها به جز اشکذر که بیمارستان دولتی تا پایان سال افتتاح می‌شود و بهاباد که اتاق عمل فعال ندارد به صورت رایگان برگزار می‌شود.


کارشناس مسئول امور مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه کلاس‌های آمادگی برای زایمان، مادران باردار را توانمند و زایمانی خوب و خوشایند را برای آنها فراهم می‌کند، افزود: پیشگیری از مشکلات شایع و مسائلی که ممکن است مادران باردار با آن مواجه باشند و برای آنها آزاردهنده باشد، توصیه‌های مورد نیاز برای مادران باردار، آموزش اصلاح وضعیت، ورزش‌های دوران بارداری، بهداشت روان، مراقبت از نوزاد و... در هشت جلسه در این کلاس‌ها به مادران باردار آموزش داده می‌شود که مادران را توانمند و زایمان خوبی را برای آنها به ارمغان می‌آورد.


وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای کاهش درد زایمان گفت: روش کاهش درد غیر دارویی و دارویی زایمان در همه مراکز در صورت درخواست مادران باردار ارائه می‌شود که این اقدام در مراکز خصوصی با هزینه مصوب و در مراکز دولتی به صورت کاملا رایگان در حال انجام است و حتی زایمان بدون درد نیز در مراکز انجام می‌شود.


قاسمی با اشاره به دستورالعمل مصوب وزارت بهداشت در خصوص مامای همراه گفت: در این زمینه مادر می‌تواند در طول دوران بارداری با یک ماما ارتباط بگیرد و براساس نیاز در هر ساعت از شبانه‌روز از وی مشاوره دریافت کند و در زمان زایمان نیز می‌تواند از ماما بخواهد که کنارش باشد و حمایت‌های روحی و روانی و روش‌های کاهش درد غیردارویی را برای مادر طبق تعرفه مصوب وزات بهداشت انجام دهد.


وی با بیان اینکه مادران همچنین می‌توانند از ماما‌های دارای دفتر کار و دارای مرکز مشاوره بهره‌مند شوند، افزود: مادرانی که مشکل خاصی در دوران بارداری ندارند می‌توانند تحت پوش این ماما‌ها باشند و از خدمات مشاوره‌ای مراقبتی و حتی درمانی بهره‌مند شوند، همچنین این ماما می‌تواند به عنوان عامل زایمان در کنار مادر باشد و روش‌های کاهش درد و کم دردی در سیر زایمان و خوشایند کردن زایمان برای مادر را رقم بزند.


کارشناس مسئول امور مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ادامه داد: این ماما‌ها به عنوان مامای خصوصی مطرح هستند و تعدادی از مراکز ما با این مامای دارای دفتر کار یا مرکز مشاوره مامایی قرارداد بستند، استفاده از مامای خصوصی در سطح استان یزد نسبت به سایر استان‌ها بسیار کم انجام می‌شود.


وی با اشاره به وجود اتاق خصوصی زایمان در مراکز دولتی گفت: مادر از زمان بستری برای زایمان تا دو ساعت بعد از زایمان در این اتاق می‌تواند همراه داشته باشد، این همراه به درخواست مادر باردار می‌تواند مامای همراه، همسر یا همراه خانم باشد که استفاده از این اتاق‌ها در مراکز دولتی رایگان و در مراکز خصوصی، خیریه، غیر انتفاعی و ... براساس هزینه مصوب وزارت بهداشت است.

دیگر خبرها

  • محدوده ثبت نام در هر مدرسه به صورت شعاعی خواهد بود
  • ۱۱۸ کلاس درس تا مهرماه در کهگیلویه و بویراحمد آماده تحویل است
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود
  • اداره کل نوسازی مدارس استان هرمزگان در ارزیابی مدیران ادارات کل حائز رتبه برتر شد
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • واژه ای به نام سمپاد به گوشتان خورده است ..
  • اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان در ارزیابی مدیران ادارات کل حائز رتبه برتر شد
  • برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • برگزاری رایگان کلاس‌های آمادگی برای زایمان در یزد