Web Analytics Made Easy - Statcounter

زیان‌های وارد شده به یمن طی هفت سال یورش ائتلاف متجاوز به یمن به فرماندهی سعودی و پشتیبانی آمریکا و محور غربی-عبری و عربی بالغ بر ۱۶۰ میلیار دلار و اموال قاچاق شده به خارج یمن نیز حدود ۱۲۰ میلیارد دلار ارزیابی شده است.

«احمد حجر معاون برنامه ریزی و آمار در وزارت دارایی یمن در این باره گفت: «تجاوز ومحاصره یمن باعث کاهش تولید ناخالص داخلی به میزان ۴۶ درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۴ شده است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تاکید کرد زیان‌های انباشته شده از کاهش تولید ناخالص داخلی به ۱۶۰ میلیار دلار رسیده است بنابراین گزارش‌های بین المللی حاکی از آن است که ۱۲۰ میلیارد دلار سرمایه ملی از یمن خارج شده است.

«سام البشیری» معاون آمار اجتماعی وجمعیت سازمان مرکزی یمن نیز اعلام کرد داده‌های این سازمان ضرر وزیان دارایی‌های مادی را ۱۰۰ میلیارد برآورد کرده است.

البشیری در این خصوص گفت: ضرر و زیان‌های یمن با غارت نامحدود ومداوم منابع مالی توسط مزدوران و توقف کمک‌های بلاعوض و دیگر کمک‌ها افزایش یافته است.

از سوی دیگر «عادل الحوشبی» معاون وزیر برنامه ریزی وتوسعه یمن اعلام کرد ادامه محاصره یمن مانع اصلی توسعه این کشور است و زمینه را برای ضرر وزیان‌های اضافی جدید فراهم می‌کند.

الحوشبی با اشاره به اینکه هدف قرار دادن زیرساخت‌های مختلف اقتصادی مشکلات این کشور را در سطوح وزمینه‌های مختلف به ویژه خدمات عمومی دو چندان کرده است، گفت: «آسیب غیرمستقیم به اقتصاد ملی بسیار بیشتر از آسیب مستقیم است وپیشرفت‌ها با چالش‌های زیادی روبرو است».

یک منبع در کمیته عالی اقتصادی یمن بر این سخنان افزوده و اعلام کرد مجموع درآمد‌های غارت شده از منابع مالی عمومی یمن توسط مزدوران متجاوز ائتلاف سعودی- آمریکایی تا فوریه ۲۰۲۲ بالغ بر ۸ تریلیون و ۶۵۰ میلیارد ریال یمن بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جنگ یمن جنایت جنگی ائتلاف سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۴۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ زهرچشم انصارالله از آمریکا؛ آیا ائتلاف به یمن حمله می‌کند؟

نیروهای انصارالله یمن ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را در دریای سرخ هدف قرار دادند؛ این‌ در حالی است که منابع خبری از آماده شدن گسترده ارتش آمریکا برای حمله به خاک یمن خبر می‌دهند.

دریافت 30 MB

خبرنگار: مریم همتی / تدوینگر: یزدان قربانی 

دیگر خبرها

  • بحران گرانی در اسرائیل؛ بنزین 2 دلار شد، مواد غذایی 20 درصد گران شد
  • بنزین برای پنجمین بار در اسرائیل گران شد
  • وزیر علوم: دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
  • ویدیو/ زهرچشم انصارالله از آمریکا؛ آیا ائتلاف به یمن حمله می‌کند؟
  • رسانه‌های عبری: السنوار قهرمان کشورهای عربی و اسلامی شده است
  • (ویدیو) وحید شمسایی: دم بچه‌ها گرم که اسرائیلی‌ها را زدند
  • پرتاب به آینده با اینترنت ۵.۵G | چینی ها استارت زدند
  • عربستان برای حمایت از اسرائیل ائتلاف عربی تشکیل می‌دهد
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • زخم عمیقی به دوچرخه سواری زدند که به راحتی درست نمی‌شود