Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@14:09:50 GMT

واشنگتن پست: طالبان جنگ‌ در پنجشیر را مخفی می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۸۴۸۶۲

واشنگتن پست: طالبان جنگ‌ در پنجشیر را مخفی می‌کند

به گزارش ایرنا، واشنگتن پست امروز-‌ چهارشنبه- با انتشار گزارشی وجود هزاران نیروی طالب در این‌ ولایت را نشان ‌دهنده جنگ دانسته که البته آنان وقوع هر نوع تحرکات نظامی در پنجشیر را رد می‌کنند.

این رسانه افزوده است: «مقام‌های طالبان صراحتا وجود هر گونه خشونت در این منطقه را رد می‌کنند، حال آن‌که هزاران نیروی این گروه در سراسر دره قابل مشاهده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واشنگتن پست گفته است که عملکرد «خشونت‌بار» طالبان در پنجشیر، این ادعا که حاکمیت‌شان صلح را به ارمغان آورده و جنگ‌جویان آنان قادر به تأمین امنیت هستند، خنثی می‌کند.

نصرالله ملک‌زاده، مدیر اطلاعات محلی طالبان در پنجشیر، گفته است: «این‌جا همه چیز خوب است. اصلاً درگیری وجود ندارد.»

در این گزارش به نقل از افراد حاضر در محل آمده است که حمله به مواضع طالبان یک اتفاق عادی است و ده‌ها نفر تاکنون کشته و برخی از غیرنظامیان به‌صورت گسترده زندانی شده‌اند.

در همین حال، در گزارش آمده است که طالبان دسترسی رسانه‌ها به دره پنجشیر را محدود کرده‌اند. 

در ادامه آمده است که یکی از کسبه گفته است: «هیچ‌کس نمی‌داند که این‌جا چه اتفاقی افتاده و هیچ‌کس اجازه ندارد به این‌جا بیاید.» به گفته واشنگتن پست، این مغازه دار از حضور خبرنگاران این رسانه در ساحه حیرت‌زده شده است.

با این حال، طالبان به این رسانه اجازه پوشش رسانه‌ای پنجشیر را داده‌اند، در حالی که هیچ رسانه‌ داخلی به جز رسانه‌های وابسته به طالبان اجازه پوشش اخبار این ولایت از نزدیک را ندارد.

به گفته حاظران در پنجشیر به واشنگتن پست، درگیری‌ها از پایان ماه مبارک رمضان افزایش یافته است.

یکی از بزرگان قوم به شرط افشا نشدن نامش گفته است: «حملات وحشیانه‌تر شده زیرا تلفات در هر دو طرف افزایش یافته است.» او شاهد بوده است که جنگ‌جویان طالبان پس از متحمل شدن تلفات در یک حمله، تعدادی را اعدام کرده‌اند.

به گزارش این رسانه امریکایی، نیروهای طالبان را می‌توان در همه جای دره مشاهده کرد و تجهیزات نظامی پیشرفته در امتداد باغ‌ها و رودخانه‌ها قرار گرفته است.

دادمحمد بطار، فرمانده سابق قطعه سرخ طالبان در لغمان، اکنون یکی از رهبران ارشد نیروهای ویژه این گروه در پنجشیر است. او گفته است: «وضعیت این‌جا کاملاً خوب است. ما به گشت‌زنی می‌رویم، اما هیچ عملیاتی انجام نداده‌ایم. ما عمدتاً این‌جا هستیم تا روی پرونده‌های جنایی تمرکز کنیم.»

طالبان در مورد این‌ گزارش تاکنون چیزی نگفته‌اند.

این گزارش در حالی منتشر شده است که در پی نبردهای شدید بین طالبان و نیروهای جبهه مقاومت ملی، به دو طرف تلفات زیادی وارد شده ودر مواردی پس از این نبردها گزارش‌هایی از اعدام‌ و شکنجه غیرنظامیان توسط طالبان، منتشر می‌شود.

برچسب‌ها افغانستان واشنگتن طالبان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان واشنگتن طالبان افغانستان واشنگتن طالبان واشنگتن پست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۴۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطار پنج ستاره به شبکه ریلی همدان اضافه می‌شود

  مسلم مخفی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر قطار همدان همه روزه در حال سرویس دهی به مسافران است گفت: روزانه این قطار ۴۰۰ نفر ظرفیت دارد که این تعداد برای جمعیت همدان و شهر‌های هم جوار کفایت نمی‌کند.

او با اشاره به نارضایتی شهروندان از ارائه خدمات توسط راه آهن همدان گفت: در جلسه‌ای با مدیرکل راه آهن مسائل و دغدغه‌های مردم مطرح و پیگیری شد که امیدواریم به زودی برطرف شود.

فرماندار همدان با بیان اینکه ترمینال ایستگاه راه آهن همدان ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: این ساختمان که از محل سفر رئیس جمهور نیز اعتبار دارد، به زودی تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

مخفی با انتقاد از عملکرد شرکت ساخت و توسعه زیرساخت گفت: متاسفانه پروژه راه دسترسی به راه آهن همدان استاندارد لازم را ندارد البته برخی اقدامات ایمنی انجام شده است.

او گفت: مجموعه عوامل راه آهن همدان به دنبال رضایتمندی مسافران هستند و امیدواریم با ایجاد زیرساخت‌های لازم این امر به طور کامل محقق شود.

فرماندار همدان گفت: راه آهن همدان به ملایر نیز به طول ۷۵ کیلومتر در ۲ قطعه کارگاهی در حال ساخت است که قطعه یک ۴۵ درصد و قطعه دوم ۲۰ درصد پیشرفت دارد.

منبع ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • چه رازی پشت تورم ۳۱ درصدی مخفی شده است؟
  • قطار پنج ستاره به شبکه ریلی همدان اضافه می‌شود
  • شمار شهدای رسانه در غزه به ۱۴۲ نفر رسید
  • رسانه‌های عبری: نتانیاهو در منگنه است و حکم‌های بازداشت خواب را از چشمانش ربوده است
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • یک کشته بر اثر حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید
  • کشته شدن مردی که با خودرو به موانع امنیتی کاخ سفید برخورد کرد
  • واشنگتن پست: اسرائیل کشاورزی در غزه را نابود کرده است/ سطح ناامنی غذایی در غزه در مرحله بحرانی قرار دارد
  • حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ یک نفر کشته شد