Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با مولود چاووش اوغلو، همتای ترکیه‌ای خود اظهار کرد که مسکو در موضوع سوریه با آنکارا همکاری نزدیک دارد و دو طرف به اهداف مندرج در این توافقات متعهد هستند.

وی با اشاره به اینکه حساسیت‌های دوستان تُرک خود را در مورد تهدیدات قدرت‌های خارجی در مرز با سوریه درک می‌کند، اضافه کرد: آمریکا به طور غیرقانونی برخی سازمان‌ها را (در سوریه) تغذیه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاوروف در ادامه خاطرنشان کرد: مردم به خوبی اهداف عملیات نظامی روسیه را می‌دانند و ما به این اهداف دست خواهیم یافت.

وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد: ما اهمیت زیادی برای تلاش ترکیه جهت ایجاد کریدور دریای سیاه قائل هستیم و این موضوع بسیار مهم است.

وی با تاکید بر اینکه اگر طرف اوکراینی آماده آغاز فعالیت‌های مین‌زدایی برای کریدور دریای سیاه باشد، ما نیز آماده هستیم، تصریح کرد: ما همچنین برای هرگونه اقدامی جهت تامین امنیت کشتی‌هایی که از بنادر اوکراین خارج می‌شوند، اعلام آمادگی می‌کنیم.

مولود چاووش‌اوغلو هم گفت که گروه‌های تروریستی که تمامیت ارضی سوریه را تهدید می‌کنند و هم تهدیدات خود را علیه ما افزایش می‌دهند، باید ریشه‌کن شوند.

چاووش‌اوغلو در ادامه تصریح کرد: اگر اوکراین و روسیه محصولاتی برای صادرات داشته باشند٬ باید همه برای تحقق صادرات تلاش کنیم.

وی در این نشست ضمن اشاره به بحث و رایزنی پیرامون راه‌اندازی سازوکار کریدور گندم بین سازمان ملل، روسیه، اوکراین و ترکیه، تاکید کرد: ما این طرح را قابل اجرا می‌بینیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سرگئی لاوروف مولود چاووش اوغلو ادلب سوریه ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۴۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • (ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین
  • اردوغان: در برابر نابودی فلسطینی‌ها سکوت نخواهیم کرد
  • کریدور عراق-اردوغان- اروپا / چالش‌های فنی و زیرساختی